Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Ultrapod II versus gorillapod

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #16
    Re: Ultrapod II versus gorillapod

    Oorspronkelijk geplaatst door Wimpy Bekijk bericht
    Ik heb ook de gorillapod en een handig draagbaar ding, en ook verrassend stabiel.
    Is dat na een jaar nog steeds het geval?

    Ik heb ooit eens een brol "gadget" van hama gekocht met buigbare pootjes voor een klein compact toestelletje ... maar na enkele keren de beentjes te plooien, zakken de beentjes elke keer in elkaar. Het nieuw is er af, de stijfheid ook.
    Ik vraag me af of dat met die gorillapad ook is.

    Ik twijfel ook tussen zo'n Ultrapod en een Gorillapod... en ook die Manfrotto 709B.

    Comment


    • #17
      Re: Ultrapod II versus gorillapod

      Ik heb de zwaarste gorillapod, en die is prima. Weegt niks en ik heb geen zware tele's.
      Voor het echte werk heb ik wel een van de zwaarste manfroto's
      Een beginner ziet veel mogelijkheden. Een expert slechts een paar.

      Comment


      • #18
        Re: Ultrapod II versus gorillapod

        Zijn er ondertussen al meer mensen die over hun ervaringen met een gorillapod kunnen praten?
        GO ON...BE A TIGER!!!

        Pentax K5 + Tamron 70-200 F2.8

        Comment


        • #19
          Re: Ultrapod II versus gorillapod

          Ik heb zo'n gorilla DSLR statief gekocht voor ik naar Thailand vertrok.
          Ik dacht toen ook waarom een groot statief meesleuren.
          Maar die was niet veel waard. Maak zelf een rijstzak...werkt beter.

          - Je moet al geluk hebben dat er iets op ooghoogte is om hem op te plaatsen.
          - Die poten zijn zo moeilijk correct te krijgen dat waterpass fotograferen bijna onmogelijk is.
          - Vergeet het om deze aan een tak van een boom,paal,... te doen - helft van de keren glijd hij weg.


          Ik heb me daar in Thailand de goedkoopste normaal statief gekocht (20€) ..kan je vergelijken met een hama statief van in de makro. 55cm op zin kleinst-180 cm grootst.
          Hij was heel licht en had hem aan de zijkant vast van mijn rugzak zonder dat het hinderend werkte.
          Ik heb het me beklaagd dat ik dit niet van de eerste dag deed.
          Het duurde vlugger om statief op te zetten dan gorillapod juist te krijgen.

          groetjes.
          Last edited by Kolarn; 25 januari 2010, 13:31.
          'AMATEURS worry about equipment. PROFESSIONALS worry about money. MASTERS worry about light'

          Comment


          • #20
            Re: Ultrapod II versus gorillapod

            Oorspronkelijk geplaatst door Kolarn Bekijk bericht
            Ik heb zo'n gorilla DSLR statief gekocht voor ik naar Thailand vertrok.
            Ik dacht toen ook waarom een groot statief meesleuren.[...]
            Ik heb me daar in Thailand de goedkoopste normaal statief gekocht (20€) ..kan je vergelijken met een hama statief van in de makro. 55cm op zin kleinst-180 cm grootst.
            Hij was heel licht en had hem aan de zijkant vast van mijn rugzak zonder dat het hinderend werkte.
            Ik vertrek dit jaar voor 2 maand naar thailand, en ik was ook van plan zo'n gorillaPod DSR aan te schaffen.. maar dat is dus niet zo'n goed plan?
            ik heb momenteel de giotto VT 809, en die is me toch wat zwaar om 2 maanden mee te zeulen..? Heb jij je statief dan in Bangkok zelf aangekocht?

            Comment


            • #21
              Re: Ultrapod II versus gorillapod

              Oorspronkelijk geplaatst door MCD Bekijk bericht
              Laat ons zeggen een D80+grip+bigma bijvoorbeeld. Kunnen die zo een combinatie aan of niet?
              Ja hoor, die vloeren hem met gemak.
              Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

              Comment


              • #22
                Re: Ultrapod II versus gorillapod

                Al eens naar dit gekeken?

                Vanguard VS-82 Tafelstatief


                Dit dacht ik me ook aan te schaffen, buiten mijn Velbon en de Manfrotto Modo.
                Is echt draagbaar en ziet er nog vrij stevig uit.

                Of een duurdere optie...
                The document/file requested was not found on this server.
                Fujifilm X-H1, Fujifilm X-T2, Fujifilm X-E2, XF 10-24 F4,XF 18-55 F2.8-4 ,XF 55-200 F3.5-4.8,XF 56 F 1.2, XF 23mm f/1.4, Godox AD200, Godox AD180.

                Comment

                Working...
                X