Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

RAW foto's afdrukken via pictbridge onmogelijk??

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• RAW foto's afdrukken via pictbridge onmogelijk??

ik kom hier net tot de vaststelling dat ik geen RAW foto's kan afdrukken via pictrbridge (canon cp510)
    is er een printer die dit wel kan? of ligt het aan de camera?

ik fotografeer altijd in RAW, maar op vakantie wil ik af en toe wel eens een fotootje afdrukken om als postkaart te verzenden. Om enkel daarvoor een laptop mee te nemen, dat is wat te zot...
    ik kan natuurlijk ook RAW+jpg fotograferen, maar dan kan ik amper nog een foto nemen (en weerom, om dat enkel te doen voor een paar foto's af te drukken vind ik weer overdreven)
    5DmkIII en wat glas

Re: RAW foto's afdrukken via pictbridge onmogelijk??

Oorspronkelijk geplaatst door Matthias Bekijk bericht
    ik kom hier net tot de vaststelling dat ik geen RAW foto's kan afdrukken via pictrbridge (canon cp510)
    is er een printer die dit wel kan? of ligt het aan de camera?
    Een RAW-convertor inbouwen in een printer lijkt mij niet de meest logische stap. Het zou mij erg verbazen als er zulke printers zijn, maar ja, je weet nooit. En buiten dat, wat heb je eraan als je zelf niks kunt aanpassen? Goede foto's zullen er waarschijnlijk niet mee geprint worden. Of wachten met printen tot thuiskomst of (RAW+)JPG lijken mij de enige opties als je de laptop niet mee wilt nemen.
    Last edited by Leonidas; 1 juli 2007, 22:15.

Comment

Re: RAW foto's afdrukken via pictbridge onmogelijk??

Ok... Als dat de enigste mogelijkheid is dan zal het zo moeten. Bedankt

ik heb zonet eens geprobeerd, en een S jpg kan ik afdrukken in topkwaliteit maar spijtig genoeg gaat dat enkel met de 1d. Op de 400d kan ik enkel de large jpg selecteren in combinatie met raw, en dan kan ik ineens nog maar half zoveel foto's trekken...

wat mij betreft mag deze topic gesloten worden, ik weet wat ik moest weten
      5DmkIII en wat glas

Comment

Working...
      X