Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

stofdichte bescherming op het strand...

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• stofdichte bescherming op het strand...

Heeft iemand een idee voor een goede stofdichte (zanddichte) oplossing om m'n spiegelreflex in te doen als ik op het strand ben?

Zat zelf te denken aan die plastic zakjes die je aan de bovenste rand dicht kunt 'knijpen', maar in groot formaat kan ik ze niet vinden.

Misschien hebben jullie een slimme oplossing??

Re: stofdichte bescherming op het strand...

Is volgens mij wat overroepen, die stofdichte bescherming. Ik gebruik mijn camera ook op het strand, vooral om mijn hond te fotograferen, en dan durf ik zelfs al eens in het zand gaan liggen . Of bij slechte weersomstandigheden, waar er wat veel wind is , en tot op heden nog nooit problemen gehad met de camera, of met mijn zoom lens ( mijn 80-400 die ik daar meestal gebruik).
    To make your dreams come true, wake up

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door jdm Bekijk bericht
      Is volgens mij wat overroepen, die stofdichte bescherming. Ik gebruik mijn camera ook op het strand, vooral om mijn hond te fotograferen, en dan durf ik zelfs al eens in het zand gaan liggen . Of bij slechte weersomstandigheden, waar er wat veel wind is , en tot op heden nog nooit problemen gehad met de camera, of met mijn zoom lens ( mijn 80-400 die ik daar meestal gebruik).
      inderdaad, ik pak ook vele foto's opt strand en nog nooit las gehad van het zand... zolang je wel voorzichtig bent (je moet je body niet int zand laten vallen tijdens een lenzenwissel ofzo
      5DmkIII en wat glas

Comment

Probeer eens een frigobox
        Had ik nergens geen onderwaterzakken gezien?
        Een beginner ziet veel mogelijkheden. Een expert slechts een paar.

Comment

Ik zou mij er ook niet te veel zorgen om maken ...
          Hoewel zand niet echt goed is voor uw toestel zou ik hen niet in een zakjes steken. Tegen dan je gedaan hebt met foto's nemen en 10 keer uw toestel zakje in en zakje uit zit dat vol met gaten en zal er meer zand in uw zakje zitten dan op het strand.
          Mijn fotosite ??? www.lievenlens.be of www.lieven-lens.be

Comment

Uiteraard is op het strand wat extra voorzichtigheid geboden. Het is vooral oppassen bij het wisselen van de lens.

Na een dagje strand blaas ik body en objectief langs de buitenzijde eens goed af. Dat voorkomt dat er zand in het toestel zou komen bij de volgende lenswissel.

Groetjes, Wim
            Fujifilm X-H1 met (te) veel lenzen
            Fujifilm X100V

Comment

Zand van zeestrand is niet zo heel fijn van korrel daar hoef je niet bang voor te zijn: bij winderig weer is het meer oppassen in bos en heide voor stof, ook op zandpaden vooral wanneer er auto's over rijden.

Comment

Ik gebruik een gewone transparante plastic zak, zoals ze ook in de prullebakken doen. De hele camera met lens gaat in de zak. Lucht er uit duwen. Bij de lens voorkant een elastiek of een stripje klittenband eromheen om het op zijn plek te houden. Op de lens een beschermkapje, zo'n rubber zonnekap met geintegreerde beschermingslens. Werkt prima. De zak kan na een dagje strand alsnog gewoon weer vuilniszakje worden. De beschermkap maak ik goed schoon met lensreiniger.

Werkt ook prima met regen, sneeuw, vuile omgeving.

Comment

Als ik naar het strand ga,ga ik meestal al heel vroeg...7 uur s'ochtends.De tractor parkeer ik dan op het mooiste stukje strand én blijf de gehele dag in de cabine zitten.Last van zand heb ik dus nooit,maar wel van opdringerige badgasten...maar daar trek ik me niks van aan.
                  ...zonder camera maak je de beste foto's...

Comment

Ik las een leuke tip in een fotoboek: vaak vind je in hotels wegwerpdouchekapjes. Meenemen en over je camera trekken bij regen of zand. Het elastiekje rond de lens, de rest rond de body. Ik vond het toch wel een leuke noodoplossing en het bergt bovendien supermakkelijk op.
                    https://www.behance.net/Lynx1966

Comment

Working...
                    X