Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

cameratas (backpack)

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• cameratas (backpack)

Ik ga een avontuurlijke reis maken van 4 weken. Nu ben ik op zoek naar een goede tas waar ik mijn camera (nikon D40 + één extra lens) in kan steken.
    Het makkelijkste zou zijn als ik deze tas ook zou kunnen gebruiken als dagrugzak, zodat ik maar twee rugzakken moet meesleuren (mijn grote backpack en een kleine dagrugzak waar camera ook in steekt).

Ik ben al bij de fotograaf geweest en heb ook al gezocht op het internet.

Dacht dat volgende tas misschien wel iets is: http://www.lowepro.com/Products/Back...rekker_II.aspx

Kent iemand deze? Zou deze handig, groot genoeg zijn? Iemand idee van kostprijs?
    De fotograaf heeft deze rugzakken niet in voorraad. Wel spijtig want kiezen vertrekkende vanuit een foto is wel moeilijk.

Hoe nemen jullie je camera mee op avontuurlijke reis?

Re: cameratas (backpack)

ja hoor deze rugzak is en zeerste aan te raden hoor , onderaan heb je plaats voor een body = 3 a 4 lenzen.
    en bovenaan heb je verder nog plaats voor lunchpakket , paclite regenjas en een drinkbus van 75 cl . Deze rugzak heeft mij al veel dienst bewezen . zijn totale inhoud bedraagt iets van een 18 L schat ik ...

De prijzen variëren van 90 tot 110 euro
    Ik heb de mijne bij de lokale fotoboer op bestelling kunnen kopen voor €89

ik heb er trouwens een 2de hands zien staan in het subforum "aangeboden"
    Mvg,
    Marijn

My Flickr

Comment

@ reus, bedankt voor je reactie.

Ik kan nog moeilijk inschatten hoe groot het bovengedeelte is. Kan je dit vergelijken met de alomgekende eastpak-rugzakken? Of is dit veel kleiner?

Kan je het onder- en bovengedeelte van elkaar losmaken? Ik geloof het niet hé.

Comment

De prijzen gaan nog goedkoper. Bij geheugenkaart.be staat die tas voor 68 euro:
        Orion trekker II bij geheugenkaart

Als je echt maar een tas zoekt voor 1 body en 1 lens is deze ZEKER ruim genoeg!
        Mvg, Fre

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door ien Bekijk bericht
          @ reus, bedankt voor je reactie.

Ik kan nog moeilijk inschatten hoe groot het bovengedeelte is. Kan je dit vergelijken met de alomgekende eastpak-rugzakken? Of is dit veel kleiner?

Kan je het onder- en bovengedeelte van elkaar losmaken? Ik geloof het niet hé.
          Neen dat gaat niet , het bovengedeelte is niet superieur groot hoor er kan bijvoorbeeld geen A4 map in .
          Ik schat dat het bovengedeelte iets van een 10 L inhoud kent

HIER heb je een paar reviews van de tas .

Wil je eventueel iets groter , dan zou ik opteren voor de Rover AW .
          Last edited by Reus; 23 juni 2007, 10:37.
          Mvg,
          Marijn

My Flickr

Comment

Hallo,

Ik heb ook al intens gezocht op het internet naar verschillende mogelijkheden.
            Vooral een backpack ( rugzak ) zou me interesseren teneinde je handen vrij te houden en schouders niet te belasten ( schoudertas ).
            Voor lange tochten met al het materiaal lijkt een rugtas mij het het aangewezen middel.
            Tot op heden gaat mijn voorkeur nog steeds naar de KATA R102 of R103.
            Zie ook Tipa awards!!
            Groeten.
            Nikon D800, Nikkor AF-S 24mm f 1.4, Nikkor AF-S 50mm f 1.4, Nikkor AF-S 85mm f 1.4, Nikkor Micro AF-S 105mm f 2.8, Nikkor AF-S VR 70-200 f 2.8, Gitzo 3530LSV, Arca-Swiss Z1sp

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door ien Bekijk bericht
              Ik ga een avontuurlijke reis maken van 4 weken.

Dacht dat volgende tas misschien wel iets is: http://www.lowepro.com/Products/Back...rekker_II.aspx
              Ik weet niet hoe avontuurlijk je reis is en waar die naartoe gaat. Maar ik heb voor mijn reis niet gekozen voor dit type rugzakken omdat de toegang naar de camera helemaal vooraan in de rugzak zit. Het lijkt me heel makkelijk voor een dief om die rugzak op een markt of drukke plaats open te ritsen en je camera er uit te nemen.
              Voor een D40 + lens (of heb je twee lenzen?) kan je misschien gewoon eenvoudige toploader meenemen en die bovenaan in je dagrugzak steken. Bovendien valt het fotorugzak-gegeven dan ook niet meer op.

Comment

kijk zeker ook eens naar de Tamrac Adventure 6 en 7, deze zijn heel handig en zien er ook niet uit als een fotorugzak.

Makers of rugged camera bags, backpacks, and accessories since 1977.
                aangezien bijna iedereen hier zijn volledige foto-uitrusting in zijn signature zet...

doe ik dat lekker niet!

Comment

2 rugzakken
                  Je hebt toch maar 1 rug?
                  gewoon de D40 in je rugzak met een kleine toploader lijkt me het handigste.
                  Sony en Olympus
                  Fotoseries

Comment

Ik heb de Orion Treker II ook, en gebruik deze steeds wanneer ik ga mountainbiken. Vorig jaar zo een weekje in de Jura gezeten.

Je merkt niet echt dat hij op je rug hangt, en verder toch nog veel plaats over.
                    Toestel zat ook zeer veilig !

Ik ben er alvast zeer tevreden van
                    Website
                    Nikon D800s + Nikon D70s + Nikkor 50mm + Nikkor 80-200mm + Nikkor 16-35mm + batterygrip + SB-800

Comment

Ik ga veel met de rugzak weg, maar met 2 rugzakken...???
                      Wat hier ook al is aangeraden doe ik ook. Camera in een toploader, en de afzonderlijke lens in een hoes, ook van LowePro. Je kan beide in verschillende formaten krijgen. Ik draag die toploader soms als een holster, soms samen met mijn rugzak. Dit is wel mogelijk. Je kan zelfs de hoes om een een lens in te steken ook aan de riem van je holster/toploader hangen, zodat je beide snel in bereik hebt. De holster en lenshoes van LowePro zijn zelfs waterresistant. Je moet er natuurlijk niet uren mee in de regen lopen. Als ik op technisch terrein kom, speel ik op veilig, en steek ik mijn fotomateriaal in mijn rugzak.
                      Religion, to me, is a bureaucracy between man and God that I don't need.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Reus Bekijk bericht
                        en bovenaan heb je verder nog plaats voor lunchpakket , paclite regenjas en een drinkbus van 75 cl .
                        Ik heb zelf nog geen ervaring met dit type rugzak... waar ik wel ervaring mee heb is uitgelopen drinkbussen - flesjes ed...
                        Hoe goed ook je bus, ik zou het zeker niet aanaden dit boven je fotomateriaal te steken, tenzij het dringend eens gewassen moet worden natuurlijk
                        When you open your mouth, make sure the sound you make is better than silence!

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Aster Bekijk bericht
                          Ik heb zelf nog geen ervaring met dit type rugzak... waar ik wel ervaring mee heb is uitgelopen drinkbussen - flesjes ed...
                          Hoe goed ook je bus, ik zou het zeker niet aanaden dit boven je fotomateriaal te steken, tenzij het dringend eens gewassen moet worden natuurlijk
                          Ik heb een camelbak bottle , en die lekt nooit en stuk gaan kan hij ook niet ,want hij is gemaakt van puur lexaan. Er kan zelfs een vrachtwagen overheen rijden.
                          Last edited by Reus; 28 juni 2007, 19:40.
                          Mvg,
                          Marijn

My Flickr

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door stapperke Bekijk bericht
                            Ik ga veel met de rugzak weg, maar met 2 rugzakken...???
                            Eén grote rugzak met al mijn spullen, en één dagrugzak. Als je op vakantie gaat neem je toch ook een valies mee.

De lowepro Rover AWII lijkt mij wel geschikt, alleen twijfel ik nog of het bovenste gedeelte groot genoeg is. Ik ben al enkele winkels en fotograven afgereden maar nergens hadden ze zo'n model liggen.

Morgen nog eens wat rondbellen.

Comment

Bij AS Adventurer liggen de tassen.
                              Ikzelf gebruik zowel de Orion, als de Rover AW.
                              Een aanrader.

mvg,

Roland

Comment

Working...
                              X