Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Macro voorzetlenzen

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Macro voorzetlenzen

Ik heb gezien dat sommige van jullie Macro voorzetlenzen hebben.
    Sommige hebben zo'n Raynox lens.

Nu is mijn vraag: Is er een groot verschil tussen deze 2??

Ik ben van plan om zoiets te kopen maar ik kan niet kiezen.
    Nikon D90 + Tamron 17 - 50 f:2.8 VC + nikkor 50 f:1,8 + Sigma 150 2.8 macro + SB 900

Re: Macro voorzetlenzen

Ik heb sinds een tijdje de Canon EF-S 60mm Macro (2.8). Zonder twijfel een fantastisch lensje, maar ik had graag soms toch nog wat meer vergroting. Wat is de beste oplossing ? Het gebruik van een voorzetlens zoals de 250D of 500D of van een tussenring ? Is er een verschil in behaalde scherptediepte ? Verlies ik met een
    'k ga voor de plaatjes, hardware en techniek zijn voor mij daaraan onderschikt.

Comment

Re: Macro voorzetlenzen

Ik heb een Fuji S9600 en ga de raynox DVR-250 opzetlens aanschaffen.
      Dit is een klein lensje in een soort universele opzethouder. Kost 35 euro, mooie resultaten te vinden op o.a. dpreview.com (ik kijk natuurlijk onder het fuji forum, maar panaforum ook beschikbaar)

Er is ook een betere macro lens om op te vijzen (in mijn geval 58 mm) en die is groter, en je hebt de mogelijkheid van 2,3 of samen 5 dioptrie vergroting te hebben, deze is volgens mij stukken beter maar ook stukken duurder, kost +/- 150 euro...

Op de website van raynox kan je de verschillende mogelijkheden bekijken, meestal inclusief foto-voorbeeld.

Hopelijk heb je hier wat aan...

Nota : de macro's die je op mijn flickr link onderaan kan terugvinden zijn getrokken zonder extra lens, en 9 op 10 uit de hand...

Ik dacht dat de pana ook een soort macro mode had. Gewoon op zoek gaan naar trage beestjes ;-)
      Fuji S9600 2gb Sandisk UltraII / 1gb Fuji XD H-type / Raynox DCR-250 Macro - Canon Powershot A720IS / 2gb SD Sandisk
      Have a look at http://www.flickr.com/photos/7770276@N07 and leave comments please.

Comment

Working...
      X