Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Nikon D80 - geheugenkaart

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Nikon D80 - geheugenkaart

Welke geheugenkaart kunnen jullie mij aanraden voor dit toestel? Ik dacht eraan om twee Sandisk Ultra 2 GB kaarten te kopen. De bedoeling is deze mee te nemen op reis, en sporadisch (indien mogelijk) een backup op cd-rom te zetten. Loont het de moeite te investeren in een Extreme-kaart?
    Alvast bedankt voor de tips
    "When you come to a fork in the road - take it!"

Re: Nikon D80 - geheugenkaart

Testing Method:The data below was derived by timing how long it took the Nikon D80 to write out 6 RAW images using "continuous shooting" mode.Timing commence...
    Nikon D80 / Sony DSC-H5

Comment

Ikzelf heb ook een D80 en gebruik Sandisk Ultra II kaartjes. Ik ben daar heel tevreden over, zowel qua snelheid als betrouwbaarheid. In deze tabel vind je denk ik precies wat je zoekt, een vergelijking tussen de schrijfsnelheden van verschillende soorten en merken kaartjes.

Daar is te zien dat de Ultra reeks zo'n 5.5 MB per seconde haalt, en de Extreme III een snelheid van bijna 80% meer. ('k Moet zeggen dat ik zelf verbaasd ben dat het zo'n invloed heeft, nooit gedacht dat mijn toestel nóg sneller zou kunnen wegschrijven).

't Is natuurlijk jouw keuze, en natuurlijk ook jouw geld!

Oorspronkelijk geplaatst door Steven_V Bekijk bericht
      Ik zie toch geen Sandisk geheugenkaarten passeren in deze test...
      Nikon D80 en toebehoren.

Comment

SanDisk Extreme III: voor mij het beste! Snel en helemaal niet duur meer
        BD0723BE

Comment

bekijk dit eens even
          I Love Leica

Comment

ik zou persoonlijk 2x2gb sandisk extreme iii kopen

kaartjes kosten rond de 30 euro , en horen tot de snelste op de markt
            Canon - Elinchrom - Pocketwizard - Sandisk - Lastolite are some of the brands i use...

Comment

De Ultra zal snel genoeg zijn om de schrijfsnelheid van de D80 aan te kunnen. Deze kan ook maar een bepaalde hoeveelheid data per seconde overschrijven naar het kaartje.

Voordeel dat je met de Extreme wel gaat hebben is dat als je een snelle kaartlezer hebt de foto's sneller zal kunnen overbrengen naar de pc.
              Als dat niet echt belangrijk is, voor de Ultra gaan.

Mvg

Willem
              Nikon D90 / Nikon 18-70mm f:3,5~4,5 / Nikon 35mm f:1,8 / Nikon 50mm f:1,4 / Sigma 120-300mm f:2,8 / Sigma 10-20mm f:4~5,6 / Nikon SB600

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door caipirinha Bekijk bericht
                Welke geheugenkaart kunnen jullie mij aanraden voor dit toestel? Ik dacht eraan om twee Sandisk Ultra 2 GB kaarten te kopen. De bedoeling is deze mee te nemen op reis, en sporadisch (indien mogelijk) een backup op cd-rom te zetten. Loont het de moeite te investeren in een Extreme-kaart?
                Alvast bedankt voor de tips
                Ik heb sinds eergisteren twee 8GB SD-HC klasse 6 kaartjes van Kingston in gebruik. Met een reis in het vooruitzicht gaan die wel van pas komen denk ik

Ik kan je vertellen dat ze zeer snel zijn en een capaciteit hebben van 657 foto's in RAW en 439 in RAW+Jpg fijn per kaartje.
                De groothandelsprijs excl.btw was 71 euro. (om een idee te geven)

Gewoon de max!!!
                Many amateur photographers spend more time putting elaborate watermarks on their images than they do making images worth stealing....

Comment

Ik heb juist ook wat zitten kijken naar prijzen voor geheugenkaartjes voor in mijn Nikon D80, om op vakantie te kunnen gaan. En ik kwam uit bij de Apacer SDHC Class 6 8GB kaartjes. Ze kosten rond de €80, maar dan heb je wel onmiddellijk 8GB. Ok, de snelheid is "ietsje" langzamer dan bijv. de Extreme III van SanDisk, maar 6MB/s kan ik nog best mee leven.
                  Sneller lijkt me vooral nodig voor bijv. sportfotografie, maar voor op vakantie wil ik gerust wat inbinden op snelheid om wat meer GB te hebben.

Comment

kan een D80 een 16 Gb geheugenkaart aan?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Control-Z Bekijk bericht
                      Nee, tot de 4GB.
                      zie https://nikoneurope-nl.custhelp.com/...ail/a_id/27268
                      Wil je eens een andere vakantie dan anders: www.kaichitravel.nl
                      Our English website: www.kaichitravel.com
                      Breng eens een bezoekje aan Siberie!

Comment

bedankt voor de snelle reactie.
                        Ik had ook al naar Grobet gebeld en daar betwijfelden ze of de D80 een 16 gb kaart zou herkennen.
                        Ik mocht de camera meenemen naar de winkel en dan zouden ze het testen.
                        Dus zal ik het met 4 gb doen, dat is ook al heel wat.
                        We zijn verwend, want daar kunnen nog altijd veel meer foto's op dan op het klassieke filmpje.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Control-Z Bekijk bericht
                          HugH?? Max 4Gb??

Ik heb mijn D80 steeds gebruikt met 8Gb SD-HC kaartjes zonder probleem.
                          Een D80 leest 100% SD-HC kaarten dus als er daar een 16Gb versie van bestaat dan kan die dat ook aan.
                          Ik kan het zelf niet meer testen want mijn toestel is ondertussen verkocht.
                          Many amateur photographers spend more time putting elaborate watermarks on their images than they do making images worth stealing....

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Bennyd Bekijk bericht
                            HugH?? Max 4Gb??

Ik heb mijn D80 steeds gebruikt met 8Gb SD-HC kaartjes zonder probleem.
                            Een D80 leest 100% SD-HC kaarten dus als er daar een 16Gb versie van bestaat dan kan die dat ook aan.
                            Ik kan het zelf niet meer testen want mijn toestel is ondertussen verkocht.
                            Zou kunnen hoor, maar dat is volgens Nikon gegearandeerd.
                            Overigens gebruik ik een D50 met een 2 GB kaartje, wat volgens Nikon ook niet zou kunnen

@Control-z: ik zou toch eens gaan testen in de winkel
                            Wil je eens een andere vakantie dan anders: www.kaichitravel.nl
                            Our English website: www.kaichitravel.com
                            Breng eens een bezoekje aan Siberie!

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door jvdk Bekijk bericht
                              Zou kunnen hoor, maar dat is volgens Nikon gegearandeerd.
                              Overigens gebruik ik een D50 met een 2 GB kaartje, wat volgens Nikon ook niet zou kunnen

@Control-z: ik zou toch eens gaan testen in de winkel
                              Het stond duidelijk in het boekje dat de D80 SD-HC kon lezen.
                              Ik hecht meer waarde aan het boekje dat bij het toestel zit dan aan de website van Nikon die bijna niet geupdated wordt.

Voor de snelle beslissers ....toevallig (maar enkel vandaag) op ibood : 2 kaartjes van 16Gb voor 30 eurokes.

Comment

Working...
                              X