Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

filterkwaliteit

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• filterkwaliteit

Groetjes allemaal,

Ook een vraagje voor al diegenen die filters gebruiken

Ik zoek een goede Circular polarizer 58 mm voor mijn Fuji S9600.

Welke merken zijn aan te raden en welke merken zijn 'brol'?

Halma is goed geprijsd, maar wat is de kwaliteit?
    B+W lijkt wel de top te zijn.
    Correct ?

Alvast bedankt voor jullie expertise...
    Fuji S9600 2gb Sandisk UltraII / 1gb Fuji XD H-type / Raynox DCR-250 Macro - Canon Powershot A720IS / 2gb SD Sandisk
    Have a look at http://www.flickr.com/photos/7770276@N07 and leave comments please.

Re: filterkwaliteit

Lees dit artikel maar eens op PhotoTechno,van een wetenschapper/fotograaf die altijd alles zelf onderzoekt.
    ANALOOG: Minolta XG9, Minolta 500si super, Pentax X50 met allemaal veel glaswerk
    Ook: DIGITAAL: Canon 20D

Comment

Heeft er Iemand ervaring met Tiffen Filters? ze hebben een setje bij konijn op 58 mm :

Tiffen 58mm deluxe enhancing kit

Includes:
      Enhancing Filter, Circular Polarizer, 812 Warming Filter, UVP, Carrying Pouch
      Fuji S9600 2gb Sandisk UltraII / 1gb Fuji XD H-type / Raynox DCR-250 Macro - Canon Powershot A720IS / 2gb SD Sandisk
      Have a look at http://www.flickr.com/photos/7770276@N07 and leave comments please.

Comment

De absolute top in filters zijn Nikon en Leica; ik heb nog een oude test hierover liggen. Hun prijzen zijn dan ook navenant. B+W komt kwalitatief heel dichtbij in de buurt.
        Minder glas dan vroeger, maar beter.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door de_rocca Bekijk bericht
          Heeft er Iemand ervaring met Tiffen Filters? ze hebben een setje bij konijn op 58 mm :

Tiffen 58mm deluxe enhancing kit

Includes:
          Enhancing Filter, Circular Polarizer, 812 Warming Filter, UVP, Carrying Pouch
          Een circulaire polarisatiefliter kan handig zijn op een digitaal toestel, een "warming filter" zal niet echt veel uithalen, zeker niet als je met een automatische witbalans werkt. De camera zal dan toch proberen om een witbalans te bepalen aan de hand van het licht (kleur) dat door het filter binnenkomt.
          Wat een "enhancing filter" doet, dat weet ik niet, maar waarschijnlijk kan je dat effect (net zoals dat van een warming filter) vrij gemakkelijk nabootsen met een fotobewerkingsprogramma.

Hou er rekening mee dat de meeste filters ooit ontworpen zijn om analoge foto's te verbeteren, en dat je nu die verbeteringen zelf bijna altijd achteraf kan uitvoeren, en dan heb je nog veel meer mogelijkheden .
          http://barthuysmans.smugmug.com/
          BD0338BE

Comment

Valt de kwaliteit van die Tiffen filters mee?

Ik zou deze aanschaffen voor tokina 12-24, de wide angle versie.

Bij konijnenberg 88eur voor 77mm wide angle.

Maar wat zijn nu eigenlijk de verschillende bij de versies bij b+w..

MRC, Kaeseman en gewone circular.. Ik weet dat voor die tokina het best is om een slim filter te nemen..

Maar welke reeks is prijs kwaliteit het best?

grtz
            Mijn werkjes

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door fotodro Bekijk bericht
              Valt de kwaliteit van die Tiffen filters mee
              Euhm... ik heb net een B+W circulaire pola gekocht ter vervanging van mijn Tiffen pola. Zegt dat genoeg? Tiffen is misschien beter dan Hama, maar ecxht goed is 't ook weer niet. En aangezien een filter direct op het objectief zit, is het wel van belang dat het ding ook zo goed mogelijk presteert.

Comment

welke reeks heb je genomen van B+w?

Wat ging er mis bij die Tiffen?

grtz
                Mijn werkjes

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door fotodro Bekijk bericht
                  welke reeks heb je genomen van B+w?
                  B+W Circulair Polarising MRC 77E.

Wat ging er mis bij die Tiffen?
                  Ik ga je er plaatjes van laten zien, kun je zelf beoordelen...

De eerste (sorry van 't gele nummebord ) is zonder:

Dit is met een tiffe, het maximaal bereikbare effect (let op de achterruit, daarop heb ik me geconcentreerd):

En de B+W:

De B+W is stukken zwaarder uitgevoerd overigens en wat minder groenig van kleur.

Comment

Zoveel verschil zie ik persoonlijk niet , de B+W zou dus 40eur meer kosten!

Zijn er nog die de B+W duidelijk boven de Tiffen verkiezen?
                    Mijn werkjes

Comment

Iemand ervaring met Hoya circ pol filters? hoe liggen die in de markt?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door de_rocca Bekijk bericht
                        Iemand ervaring met Hoya circ pol filters? hoe liggen die in de markt?
                        Na wa gezoek op BD, toch wat ervaringen gevonden ivm Hoya en die vielen ngo redelijk goed mee!!

Hoya Pol circular Pro 1 Digital 77mm, deze kreeg redelijk goeie commentaar bij het gebruik op breedhoek lenzen en z'n prijs is ook zeer aangenaam in vgl met de B+W filters..

79eur voor deze filter..

grtz
                        Mijn werkjes

Comment

IK gebruik een HOya HMC MULTI COATED circulaire pola filter aan geraden door een beroepsfotograaf en ben daar zeer tevreden over. Groetjes G.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Ricky Bekijk bericht
                            Lees dit artikel maar eens op PhotoTechno,van een wetenschapper/fotograaf die altijd alles zelf onderzoekt.
                            Hehe , dacht ik zelf ook al zonder test. 'n Polarisatiefilter gebruik ik sowieso weinig dat het niet veel verschil zal uitmaken op die paar fotos met. Hmmm, trouwens, onlangs dat ik naar NYC geweest ben zat die er wel heel vaak op, maar toch geen fotos moeten wegsmijten omwille van één of ander "goedkoop-filter-effect".
                            M'n pol.filter, samen met 9 andere general-use filters - 77mm , heb 'k op ebay gekocht in 'n setje voor +- €65. Sweet.
                            Trigger-happy: Nikon, Sig, LowePro, nog wa stuff
                            MySite - All your base are belong to us - What you say

Comment

iemand ervaring met de Hoya circ pol g-series? Daar kan ik niets over terugvinden (of misschien ouder type?)

Greetz

Comment

Working...
                              X