Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Sony DSC H2 / externe flitser

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Sony DSC H2 / externe flitser

Ik heb op enkele plaatsen, oa op de Sony en fotokonijnenberg-website, gelezen dat er op dit toestel een ringflits aangesloten kan worden.
    Echter, in de handleiding van het toestel zelf is er niets over te vinden, en ook op het apparaat zie ik geen enkele mogenlijkheid om eender welke externe flitser aan te sluiten...
    Ook de handleiding van de ringflits op de Sony website maakt weinig duidelijk...

Is er iemand die hier meer over kan vertellen?
    Wat kan er, wat niet...
    Grtz, Tigra-Boy
    ~Nikon D90+D50~SB-600~Tokina 12-24~Tamron 17-35~Tamron 28-75~Tamron 90 macro~Nikkor 70-300VR~Sigma 50-500~Manfrotto 055XPROB+322RC2~Slingshot300AW~Nova200AW~

Re: Sony DSC H2 / externe flitser

Niemand die er meer over weet ???
    Grtz, Tigra-Boy
    ~Nikon D90+D50~SB-600~Tokina 12-24~Tamron 17-35~Tamron 28-75~Tamron 90 macro~Nikkor 70-300VR~Sigma 50-500~Manfrotto 055XPROB+322RC2~Slingshot300AW~Nova200AW~

Comment

ik heb eens met een onderwatercamera gewerkt, en ik denk dat het zoals die onderwatercamera gaat werken
      de gewone cameraflitser gaat af, en die triggert/activeert de externe ringflitser.
      dus niets speciaals aansluiten (kan toch nie)
      Canon - Elinchrom - Pocketwizard - Sandisk - Lastolite are some of the brands i use...

Comment

't Was misschien een zeer gek idee van mij maar ik ben op de website van Sony gaan kijken, H2 ingetypt bij zoeken, daar stond dan bij : accessoires, daar vond je dan: "flitsers en lampen", en zodoende kwam ik uit op: HVL-RLA. Daar staat dan bij: "product weergeven", dan krijg je dit:

Daar staat wel bij dat het product mogelijk niet meer leverbaar is. Je zou dan eens een mailtje kunnen sturen naar Sony of naar een Sony Center kunnen gaan.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door vanslycken Bekijk bericht
          't Was misschien een zeer gek idee van mij maar ik ben op de website van Sony gaan kijken, H2 ingetypt bij zoeken, daar stond dan bij : accessoires, daar vond je dan: "flitsers en lampen", en zodoende kwam ik uit op: HVL-RLA. Daar staat dan bij: "product weergeven", dan krijg je dit:

Daar staat wel bij dat het product mogelijk niet meer leverbaar is. Je zou dan eens een mailtje kunnen sturen naar Sony of naar een Sony Center kunnen gaan.
          Klopt, dat had ik inderdaad ook gelezen op de Sony site... Maar hetzelfde staat ook bij de DSC-H2 camera, en die is ook nu nog in diverse winkels nieuw verkrijgbaar.
          Desnoods, indien ik zou willen (ben ik nog niet uit), koop 'k hem(de flitser) 2de hands of zo...
          Waar het mij om ging was 't feit dat ik niet begreep hoe die flits aangesloten kon worden. De uitleg van ijsje is idd een mogelijkheid.
          Eventueel hoopte ik dat iemand hier deze flits al gebruikt had op een DSC-H-camera.
          Grtz, Tigra-Boy

Comment

De HVL-RLA is geen flits, maar een continue 4.4 W LED-verlichting. Je moet dus geen flits triggeren of synchroniseren.

Het is een kostelijk dingetje: ik heb prijzen van rond de €300 gezien. Je kan hem echter bij RedCorp kopen aan zo'n €200 (je moet wel een BTW-nummer hebben) - http://www.redcorp.com/newproducts/p...3205761&Lng=NL

Comment

Working...
            X