Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Statief

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Statief

Hello, ik ben een beginner en heb een d70 aangeschaft in occ, en zou wel een statiefje willen.
    Ik heb geen speciale eisen, moet gewoon licht zijn, gemakkelijk om mee te nemen (zo compact mogelijk)
    Ken er eigenlijk niet zo veel van en ga dat ook maar heel sporadisch gebruiken.
    Wat kunnen jullie mij aanraden ?
    Mag tweedehands zijn ook .

Re: Statief

Keuze van je statief (zeker keuze van kop gedeelte) is mede afhankelijk van het soort fotografie dat je gaat doen. Je moet dus voor jezelf uitmaken wat je er allemaal mee wil bereiken.

Niemand sleurt graag enkele kilo's mee, maar koop geen te licht statief, het zou niet de eerste keer zijn dat door een te licht statief een windvlaag je toestel tegen de vlakte slaat.

Hou er ook rekening mee dat je statief sterk genoeg moet zijn voor je body en (eventueel toekomstige) zware telelens.

Moet me hier beperken tot deze algemene opmerkingen daar ik zelf geen "statief" expert ben, maar die vind je hier vast of informeer eeens bij je locale fotograaf

Comment

Dank u voor de hele goede uitleg,
      dat klopt, niet te licht of heel het geval vliegt om... (had ik nog niet aan gedacht eerlijk gezegd)
      Welk statief gebruikt u ?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door fargo Bekijk bericht
        Welk statief gebruikt u ?
        Velbon Sherpa 600R

Comment

Er is een vuistregel:

3 kilo start gewicht en dan 1 kilo voor elke 100 millimeter.

De lichte en goedkope monopods vliegen als warme broodjes de winkel uit. Precies wat de consument zoekt. Licht, goedkoop, en als je ze niet in een betonblok vast zet, heb je er weinig aan.

Goed te gebruiken in de dierentuin, of langs de sportvelden om het gewicht van een f2,8 400 mm mee te helpen dragen.

Een goed statief voor een reflex camera is groot en zwaar.
          Een stevig tafelstatief is veelal een beter alternatief dan vele goedkope statieven.
          Er zijn geen antwoorden, alleen keuzes: http://www.hansbraakhuis.nl/

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Hans Braakhuis Bekijk bericht
            Een goed statief voor een reflex camera is groot en zwaar.
            Niet noodzakelijk, de huidige carbon/magnesiumstatieven zijn wel groot en stevig maar niet zwaar. Alleen : daar hangt dus een prijskaartje aan
            De Gitzo's buiten beschouwing gelaten vind ik de Velbon Sherpa Pro reeks best goed : stabiel en zeer draagbaar.
            fotosite

Comment

Gewicht is nodig. Anders waait je statief om.
              Er zijn geen antwoorden, alleen keuzes: http://www.hansbraakhuis.nl/

Comment

Voor een D70 met kitlens zal bvb een klassieker als de Manfrotto 190CLB in combinatie met de 486 ballhead wel voldoende zijn.
                Ben er ook mee begonnen en gebruik hem nu nog steeds als reserve.
                Ik ben er teveel aan gehecht om hem te verkopen

Tom.

Comment

Working...
                X