Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

hoe voorkom ik die vervelende groene waas over mijn fotoprints (Canon i865-printer)

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• hoe voorkom ik die vervelende groene waas over mijn fotoprints (Canon i865-printer)

Ik print mijn foto's op ILFORD PRINTASIA Premium Photo Glossy Paper.
    Na veel testen op andere papiermerken en soorten is deze er als de beste uitgekomen.
    Ik heb echter miserie met die steeds weerkerende groene waas. Die valt natuurlijk vooral op als het om foto's gaat met veel bomen en struiken, maar toch...hoe groen die bladeren in deze tijd van 't jaar ook zijn, wat niet groen is moet toch zijn orriginele kleur behouden, denk ik dan.
    Iemand enig idee wat de oorzaak hiervan zou zijn.
    Ik heb al alle mogelijke printerinstellingen uitgetest, zonder veel resultaat.
    nu worden de foto's te geel dan weer te blauw enzovoort, alleen natuurlijke kleuren krijg ik niet uit de printer.
    HEEEEELP!!!

Dré
    Last edited by dréten; 20 mei 2007, 16:17.

Re: hoe voorkom ik die vervelende groene waas over mijn fotoprints (Canon i865-printe

Om de groenzweem op het Aldi-fotopapier te verminderen stel ik "Glossy fotopapier extra" in als papierkeuze. Dat maakt de afdrukken al heel wat beter.

De groenzweem krijg je niet met originele inkt, en origineel Canon-papier. Als je afwijkt van wat de fabrikant voorschrijft dan zal je wel eens moeten experimenteren om de beste instelling te vinden. Het Aldi-papier geeft ook wat groenzweem, met sommige soorten Kodak krijg ik roodzweem (Kodak Professional geeft ook wat groenzweem).
    http://barthuysmans.smugmug.com/
    BD0338BE

Comment

Re: hoe voorkom ik die vervelende groene waas over mijn fotoprints (Canon i865-printe

Dit is een klassiek kleurbeheer probleem. Lees volgende tekst eens : marc-en-ciel : kleurbeheer, de ganse website bevat trouwens een schat aan informatie.

Kijk ook eens naar zijn : marc-en-ciel.be : profielservice, een profiel zal samen met de instructies je problemen wegwerken (of veel en veel kleiner maken).

Het is wel aan te raden de originele inkten te gebruiken en het aantal papiersoorten te beperken. Voor elke papiersoort moet je trouwens een ander profiel -laten- maken.

Voor de prijs moet je het niet laten, als je begint te experimenteren zal je meer kwijt zijn aan slechte afdrukken...

mvg

Alain

Comment

Hoe wordt dit profiel beoordeeld?
        't Is maar: ik heb de kaart uitgeprint en de kwaliteit van de kleurvakjes is niet altijd perfect. Sommige vertonen wat printstreepjes.
        zou dit kwaad kunnen?

Dré

Comment

Die printstreepjes duiden meestal op een verstopte printkop. Misschien eerst eens een reiniging uitvoeren?
          www.bigducksix.be

Comment

mssch best eerst een even een nozzle check doen en kijken of de patronen regelmatig zijn en je idd geen verstoppingen hebt.

Het zou zonde zijn een profiel aan te maken met een disfunctionele printkop

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Sjillie Bekijk bericht
              mssch best eerst een even een nozzle check doen en kijken of de patronen regelmatig zijn en je idd geen verstoppingen hebt.

Het zou zonde zijn een profiel aan te maken met een disfunctionele printkop
              bedoel je daarmee visueel nagaan of de printkop niet verstopt is, of gebeurt dit softwarematig?

Dré

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door dréten Bekijk bericht
                bedoel je daarmee visueel nagaan of de printkop niet verstopt is, of gebeurt dit softwarematig?

Dré
                visueel op papier

Printer properties -> maintenance -> nozzle check.
                De printer gaat dan een pagina afdrukken met allemaal rechthoekjes per kleur.

De rechthoekjes moeten volledig zijn anders geeft dit fouten/verstoppingen aan
                (voorbeelden hier )
                head cleaning of deep cleaning zou dit moeten verhelpen.
                (anders kan je hier terecht )

gr
                sjillie
                Last edited by Sjillie; 22 mei 2007, 15:56. Reden: typo

Comment

Working...
                X