Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

A3 printers Epson of Canon?

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: A3 printers Epson of Canon?

Wat is het probleem met zwart-wit afdrukken bij Epson 1800? (Zweem???) Mijn voorkeur voor de aanschaf (prijs/kwaliteit) van een A3 printer was juist een beetje naar dit model aan het gaan.

Comment

Als de R1800 een ramp is voor zwart-wit, dan heeft het iets te maken met je instellingen, de gebruikte media en/of inkten.
      De R2400 is zeker beter voor z/w, maar een ramp is de R1800 niet.
      De 1400 echter is niet bruikbaar voor zwartwit (heeft maar 1 zwarte cartridge).

En wees gerust: de inkten in de cartridges van verschillende fabrikanten zijn NIET hetzelfde. Idem dito voor papier.
      Nikon, Apple & Epson

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door MacTheKnife Bekijk bericht
        Als de R1800 een ramp is voor zwart-wit, dan heeft het iets te maken met je instellingen, de gebruikte media en/of inkten.

En wees gerust: de inkten in de cartridges van verschillende fabrikanten zijn NIET hetzelfde. Idem dito voor papier.
        Voor mijn analoge foto's gebruikte ik barriet papier...deze kwaliteit haal ik toch niet op mijn digitale afdrukken (standaard epson inkt + innova Fibaprint white gloss papier + profiel )
        Holga 120N / Brownie Box / Canon T70 / Pin01 / Nikon D300

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door MacTheKnife Bekijk bericht

Als je een degelijke A3+ Z/W-printer zoekt kan ik je de Epson 1290 aanraden, deze werkt 'slechts' met één z/w-cartridge maar geeft wel uitstekende resultaten en geeft geen zweem ...
          Black & White Photography : www.bertvanpaepegem.be

Comment

De 1290 is wel niet meer verkrijgbaar.
            Op de rest geven we geen commentaar.
            Nikon, Apple & Epson

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door tbotten Bekijk bericht
              Kostprijs cardridge OEM via een ander Europees land: ca. 1,50 EUR per stuk
              Dat scheelt toch al een pak hoor.

Ik koop alternatief papier aan ca. 5 EUR voor 100 bladen 240gr high glossy 10x15 in een ander Europees land.
              T.
              Mag ik eens vragen welk "ander europees land" je bedoelt?

Ik ben zwaar aan het overwegen om een HP B 9180 te kopen, en niet direct van plan om "andere inkt" te kopen, maar een beetje "deftig" en toch goedkoper fotopapier om A4 proeven (glossy) mee af te drukken zou welkom zijn.
              Voor "echte" afdrukken denk ik toch naar Illford papier te gaan (op die euro of 2 voor een A3 komt het dan ook niet meer aan)
              Minolta 7D en 8mm tot 1000mm lenskes

Comment

Rond half mei heb de discussie gestart met de vraag wie me kon helpen bij het kiezen van een printer: Epson of Canon? Het is HP Photosmart Pro B9120 geworden. De installatie is prima verlopen en van de eerste prints, rechtstreeks vanuit de meegeleverde software of vanuit plug-in Photoshop, ben ik heel tevreden. Over de gebruikerskosten (inkt, papier) kan ik tot nu toe nog niet veel kwijt. Heeft er iemand ervaring bij papierkeuze, dit wordt in dank aanvaard. Voor kleurenprints: mat of glossy? Voor zwartwit: mat of glossy? Of gaat het hier om persoonlijke smaak?

Comment

Printeropbrengst,Foto-opbrengst,HP inkjetprinters,HP Photosmart Pro B9180 printer serie

kan mss een nuttige link zijn, printer gemiddel een 580 euro, en de inkt 29.32

prijsberekening volgt nog: mag zeggen dat het toch om en bij de 70 cent gaat komen voor de hp pro b9180, jammer dat het nog zoveel is, ziet er mij een aardige printer uit
                  Last edited by Krimel; 31 mei 2007, 12:33.

Comment

Iemand die weet of er veel verschil is tussen de inkt van epson zelf en andere compatibele merken, scheelt hem al snel 9 euro per cardridge

wat heb je de hp b9180 juist betaald als ik vragen mag, en hoeveel kost de inkt
                    Last edited by Krimel; 1 juni 2007, 08:29.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Krimel Bekijk bericht
                      Iemand die weet of er veel verschil is tussen de inkt van epson zelf en andere compatibele merken, scheelt hem al snel 9 euro per cardridge

wat heb je de hp b9180 juist betaald als ik vragen mag, en hoeveel kost de inkt
                      Printer 584 euro bij pixmania . Dat was het goodkoopste .BE adres ik vond (en ook op 1 of 2 na de beste .DE prijs )

Hoe kom je aan 580 gemiddeld ?

OP ebay staan er 2 "tentoonstellingsmodellen" uit duitsland voor 483 euro linkly
                      Maar ik heb gelezen dat de firware niet user opgradeable is en ik wou een printer met een recente firmware en zeker voor die prijs, als het effe kon .BE garantie.

Inkt heb ik nog niet direct bijbesteld, is 40 / cartridge by pixmania maar dat vind je goedkoper in .DE bvb en zeker op ebay USA (+-30 USD) (maar die shippen niet intl - dus moet je een kennis in US vragen dit door te sturen).

HP beweerd dat deze printer minder gebruikt dan de epson voor dezelde afdruk - daar geloof ik niet teveel van. Maar de HP heeft wél glossy én matt inkt tegelijk aan boord, dus die verkwist niet voor 50 euro aan inkt zoals de epson om te veranderen.
                      Last edited by polossatik; 1 juni 2007, 09:14.
                      Minolta 7D en 8mm tot 1000mm lenskes

Comment

Ik heb of beter gezegd had de Canon pro 9000. Nu 1 mnd en enkele afdrukken gedaan te hebben werkte hij plots niet meer.
                        Bijgevolg, ben hem al meer dan 6 weken kwijt en nog steeds niets gehoord.
                        Dit is helemaal geen dienstverlening van Canon.
                        Ik twijfel ook aan de stevigheid van bouw want als je al na 3 afdrukken het begeeft dan is het toch niet gezond
                        www.knfotostudio.be

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door killerke101 Bekijk bericht
                          Ik heb of beter gezegd had de Canon pro 9000. Nu 1 mnd en enkele afdrukken gedaan te hebben werkte hij plots niet meer.
                          Ik twijfel ook aan de stevigheid van bouw want als je al na 3 afdrukken het begeeft dan is het toch niet gezond
                          Je doet je forumnaam dus alle eer aan
                          Nee grapje, hopelijk komt het snel in orde.
                          Tot sluitertijd, Dirk

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door killerke101 Bekijk bericht
                            Waarschijnlijk heeft u het bij een dozenschuiver gehaald die geen Canon verdeler is maar het bij Ingram of Maxcom heeft gehaald.

De instructies van Canon aan de Canon wederverkopers zijn namelijk een Pro 9000 en 9500 dienen direct zonder kosten vervangen te worden door een nieuw exemplaar.
                            Verzamelaar van digitale Canon en Nikon toestellen en lenzen

Comment

Van de A3 printers van HP, Canon en Epson is net een mooie vergelijkende test klaar. Leuk om te lezen: http://www.photo-i.co.uk/Reviews/pri...gs/page_1.html
                              Canonvijfdeemarkdrie

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Digibert Bekijk bericht
                                ... deze werkt 'slechts' met één z/w-cartridge maar geeft wel uitstekende resultaten en geeft geen zweem ...
                                Dit kan inderdaad niet (geen zweem bedoel ik).Als je zwartwit afprint gaat jouw printer de z/w-cartridge gebruiken en daar kleuren moeten bijmengen om z/w-schakeringen te krijgen want hij heeft niks anders ter beschikking (geen grijs...).Door toevoeging van deze kleuren krijg je altijd een zweem op je z/w-foto's en geen mooi neutraal resultaat.Misschien ben jij wel tevreden met je resultaat maar neutrale prints kunnen dit nooit zijn.Eens je neutrale prints gewoon bent moet je die prints met groene...zweem niet meer.Een heel verschil hoor (als je z/w-liefhebber bent )

M'n HP 8450 gebruikt voor z/w-afdrukken een cartridge met zwarte,donkergrijze en lichtgrijze inkt en gebruikt enkel deze om z/w af te drukken.Geen enkele kleur wordt toegevoegd.Dit geeft mooie neutrale z/w-afdrukken zonder kleurzweem.
                                Danny's Photosite

Comment

Working...
                                X