Wie kan me helpen bij mijn keuze om een grootformaat printer aan te schaffen? Ik twijfel tussen Epson Stylus Photo R1800 of Canon PRO9000. Welke zijn de goede en 'minder goede' kwaliteiten van deze 2 printers? Voldoet de 'veel goedkopere' Epson R1400 voor degelijke prints? Wie heeft met deze laatste al ervaring?
Aankondiging
Collapse
No announcement yet.
A3 printers Epson of Canon?
Collapse
X
-
-
A common mistake that people make when trying to design something completely foolproof is to underestimate the ingenuity of complete fools.
Nikon stuff
Comment
-
Re: A3 printers Epson of Canon?
Ik ben ook al een tijdje aan het uitkijken naar een A3+ printer.Ik heb nu nog een Epson r300 en ben daar ook zeer tevreden ,en zeker met de goedkoper inkt van de gekende leverancier.
De R1800 of het duurdere R2400 lijken mij wel geschikt http://www.epson.com/cgi-bin/Store/L...R1800R2400.jsp .Ik moet wel nog eens uitzoeken of er al goedkopere inktcartridges bestaan voor deze printers.De r1800 gebruikt dezelfde inktcartdridges als de R800 !
Dacht dat Canon nu een systeem heeft dat je de cartridges niet kan vervangen door goedkopere (lees 3parthy inkt) of mis ik mij ?
vergelijk tussen de r1800 en r2400 zie http://www.photo-i.co.uk/Reviews/int...800/page_1.htm
de r1400 is sind enkele maanden uitgebracht,ik vind daar direkt geen reviews van ???Last edited by Fabbe; 15 mei 2007, 16:40.
Comment
-
Het is nog moeilijker dan een merk van camera kiezen hé.
De review sites draaien ook rond, de ene keer komt de HP duidelijk als winnaar uit de bus, de andere keer weer de Epson en volgens nog anderen is Canon niet te kloppen. Ik besluit er maar uit dat ze eigenlijk evenwaardig zijn.
Ik had me dan even op Canon gefocused om dan eens te zien welke printer ik van hen dan zou nemen. Eventueel later kan je dat dan herhalen voor HP en Epson. En als laatste die tegen elkaar zetten. Nu moet ik zeggen dat ik binnen 1 kamp al niet kan kiezen. De verschillen tussen al die modellen zijn zeer klein.
Bij Canon zit ik met de volgende lijst.
PRO9000 (de 9500 lijkt iets beter maar is al redelijk duur). Maar dan vraag ik mij af heb ik die extra papier soorten nodig? En zijn de prints wel beter.
Dus dan heb je IX5000. Maar wacht eens de IX4000 is een stuk goedkoper en het enige verschil lijkt toch maar de snelheid te zijn.
Heb ik wel A3 nodig, als je beperkt tot A4 dan wordt de prijs van de printer zelf wel verwaarloosbaar. Zo'n IP4300 kost nog maar 100 Euro.
En zo kan je nog wel doorgaan.
Jammer dat er echt weinig reviews van printers gebeuren. Veel moeilijker te vinden dan reviews van camera's. Mijn grootste struikelblok blijft de kost-per-print. Want als ik zelf print dan moet ik ook weten hoeveel dat kost als ik dat voor een ander doe.Tot sluitertijd, Dirk
Comment
-
-
Oorspronkelijk geplaatst door jwllms Bekijk bericht
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door FotoDirk Bekijk berichtHet is nog moeilijker dan een merk van camera kiezen hé.
De review sites draaien ook rond, de ene keer komt de HP duidelijk als winnaar uit de bus, de andere keer weer de Epson en volgens nog anderen is Canon niet te kloppen. Ik besluit er maar uit dat ze eigenlijk evenwaardig zijn.
Ik had me dan even op Canon gefocused om dan eens te zien welke printer ik van hen dan zou nemen. Eventueel later kan je dat dan herhalen voor HP en Epson. En als laatste die tegen elkaar zetten. Nu moet ik zeggen dat ik binnen 1 kamp al niet kan kiezen. De verschillen tussen al die modellen zijn zeer klein.
Bij Canon zit ik met de volgende lijst.
PRO9000 (de 9500 lijkt iets beter maar is al redelijk duur). Maar dan vraag ik mij af heb ik die extra papier soorten nodig? En zijn de prints wel beter.
Dus dan heb je IX5000. Maar wacht eens de IX4000 is een stuk goedkoper en het enige verschil lijkt toch maar de snelheid te zijn.
Heb ik wel A3 nodig, als je beperkt tot A4 dan wordt de prijs van de printer zelf wel verwaarloosbaar. Zo'n IP4300 kost nog maar 100 Euro.
En zo kan je nog wel doorgaan.
Jammer dat er echt weinig reviews van printers gebeuren. Veel moeilijker te vinden dan reviews van camera's. Mijn grootste struikelblok blijft de kost-per-print. Want als ik zelf print dan moet ik ook weten hoeveel dat kost als ik dat voor een ander doe.
Comment
-
Dat is ook mijn mening.
Kostprijs?
Als je echt een mooie print wilt, is dat toch van ondergeschikt belang.
Voor 5000 euro materiaal kopen, en dan kijken, om nepinkt te gebruiken, om 0.03 eurocent te winnen, per print. Dat gaat gewoon niet samen.
Ligt natuurlijk anders, als je grote hoeveelheden moet printen, voor derden.
Maar denk dat je dan gewoon beter af bent met een centrale.
Gebruik zelf met grote tevredenheid, de r800.
Groeten
JOLast edited by johanvansteenkiste; 16 mei 2007, 11:18.Canon 5DMkII + Canon 30D(te koop) + efs 10-22(te koop) + ef 17-40L + ef 50 f1.8 II + ef 85mm 1.2L MII + tamron 28-75/2.8 xr di + ef 70-200L 2.8 + sigma ef-500 dg super(te koop) + 1.4 II canon converter + canon 580 II
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door johanvansteenkiste Bekijk berichtKostprijs?
Voor 5000 euro materiaal kopen, en dan kijken, om nepinkt te gebruiken, om 0.03 eurocent te winnen, per print. Dat gaat gewoon niet samen.
Comment
-
-
Nou 0.03 eurocent zou ik het niet noemen.
Een voorbeeld: Canon Pixma 5200 printer
Kostprijs cartdrigde Canon: ca. 10 à 12 EUR
Kostprijs cardridge OEM via een ander Europees land: ca. 1,50 EUR per stuk
Dat scheelt toch al een pak hoor.
Eerlijk gezegd is het verschil in kwaliteit miniem. Een Color Spider combo erop loslaten om de kleuren terug correct te calibreren en je hebt juiste kleuren...
Dat kan ook trouwens voor het papier worden gezegd. Canon papier is afschuwelijk duur voor de doordeweekste hobbyist... Ik koop alternatief papier aan ca. 5 EUR voor 100 bladen 240gr high glossy 10x15 in een ander Europees land.
Ik kan je garanderen dat het prijsverschil enorm oploopt... Natuurlijk spreek ik hier van standaard fotoafdrukken en geen hoogwaardige pigmentafdrukken op kwaliteitspapier.
Maar ik geef je ook wel gelijk dat als je een zeer mooie afdruk wil je een heel ander segment moet aanspreken.
Maar ook als je bij de inkten van de fabrikanten zelf gaat kijken zie je toch wel grote prijsverschillen...
Just my 5 cents (eigenlijk een pak euros meer, maar toch)
T.Nikon stuff rocks :-)
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door johanvansteenkiste Bekijk berichtDat is ook mijn mening.
Kostprijs?
Gebruik zelf met grote tevredenheid, de r800.
Groeten
JO
er zit een pak verschil op in aankoop van copy cartridges en originele en het is toch dezelfde inkt die er inzitLast edited by Fabbe; 16 mei 2007, 17:46.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door piet 45 Bekijk berichtIk ben even gaan rondneuzen op die websites, het model HP-B9180 ziet er wel goed uit (met een andere HP print ik nu op A4) maar de installatie ziet er m.i. een beetje ingewikkeld uit.
Heeft ook als een van de weinigen standaard een netwerkaansluiting, wat voor mij een vereiste was omdat de printer samen met de laserprinter in een andere ruimte staat. Ook heeft de printer een ingebouwd calibratiesysteem en zijn er degelijke printerprofielen bij.
Installatie valt wel mee. Is stap voor stap duidelijk uitgelegd. Eerst 8 inktpatronen installeren en dan 4 koppen (wel veel verpakkingsafval). Gebruikt ongeveer 5 vel A4 fotopapier voor de eerste calibratie (zitten 10 vel bij). Calibratie is enkel nodig als je een kop vervangt, maar die zijn ontwikkeld om heel de levensduur van de printer mee te gaan. Ik heb er wel 3 jaar garantieuitbreiding bijgekocht (omruiling ter plaatse bij defect).
Een nadeel is dat je er geen CD's direct mee kan printen, dat gaat wel met een Canon.
JosMeerdere zwarte kastjes waar Nikon opstaat en ook enkele doorzichtige zwarte buizen met dezelfde vreemde opdruk...
Comment
-
Het ligt eraan wat voor afdrukken je wil maken. Zelf gebruik ik momenteel de R1800...voor kleurenafdrukken is deze fantastisch, doch wil je zwart-wit afdrukken maken, dan is deze printer gewoonweg een ramp.
Ben momenteel ook aan het uitkijken naar een printer...maar dus eentje die goede zwart-wit afdrukken maakt.
Grt,
JanMetDePetHolga 120N / Brownie Box / Canon T70 / Pin01 / Nikon D300
Comment
Comment