Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Max geheugen Canon

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Max geheugen Canon

    Hallo,

    ik was van plan om een nieuwe geheugenkaartje te kopen voor een Canon A620 . Ik dacht een microSD kaartje te kopen van 4gigabyte met adaptor. Zo kan ik het tevens in mijn GSM gebruiken. Nu was mijn vraag, is er een beperking van grootte van geheugen dat je in een toestel stopt? Kan het zijn dat 4Gig geheugen niet zal werken in de Canon A620?

  • #2
    Re: Max geheugen Canon

    4GB zou geen probleem mogen zijn. Let wel op dat het geen SDHC kaartje is! Dit is de nieuwe generatie SD-kaartjes met een hogere capaciteit en een grotere snelheid, maar deze gaan enkel op camera's die deze kaarten aanvaarden!
    Canon Eos 80D / Canon EF-S 10-22 / Canon EF-S 17-55 f2.8 IS / Canon EF 50 f1.4 / Canon EF 70-300 IS / Lowepro Nova 5 AW / Lowepro Slingshot 3 AW
    http://www.orlik.be

    Comment


    • #3
      Re: Max geheugen Canon

      Oorspronkelijk geplaatst door Orliksken Bekijk bericht
      maar deze gaan enkel op camera's die deze kaarten aanvaarden!
      Dat is een nietszeggende opmerking he, dat geldt namelijk voor alle soorten geheugenkaartjes...

      Comment


      • #4
        Re: Max geheugen Canon

        Dit is helemaal geen nietszeggende opmerking.
        Iedereen met wat gezond verstand en vooral goede wil zal de laatste "deze" interpreteren als "dergelijke".

        Comment


        • #5
          Re: Max geheugen Canon

          Oorspronkelijk geplaatst door Leonidas Bekijk bericht
          Dat is een nietszeggende opmerking he, dat geldt namelijk voor alle soorten geheugenkaartjes...
          Slechte dag Leonidas? (merci Pol)
          Ik werk in de verkoop en er zijn heel wat mensen die een SDHC-kaartje kopen in de veronderstelling dat het gewoon SD-kaartje is en dat blijkt dan niet te werken in hun camera natuurlijk!
          Canon Eos 80D / Canon EF-S 10-22 / Canon EF-S 17-55 f2.8 IS / Canon EF 50 f1.4 / Canon EF 70-300 IS / Lowepro Nova 5 AW / Lowepro Slingshot 3 AW
          http://www.orlik.be

          Comment


          • #6
            Re: Max geheugen Canon

            Oorspronkelijk geplaatst door pol parasol Bekijk bericht
            Dit is helemaal geen nietszeggende opmerking.
            Iedereen met wat gezond verstand en vooral goede wil zal de laatste "deze" interpreteren als "dergelijke".
            Dat heeft helemaal niks met "deze" en "dergelijke" te maken. Elke geheugenkaart werkt in de camera die die geheugenkaart aanvaardt, niet alleen SDHC. Want: werkt-ie niet dan wordt-ie dus blijkbaar ook niet aanvaard...

            Comment


            • #7
              Re: Max geheugen Canon

              enneh, zorg er ook voor dat uw gsm het kaartje aan kan hé... op papier kan mijn n73 ook maar max 2gb aan, dus ik steek er niet meer in
              5DmkIII en wat glas

              Comment


              • #8
                Re: Max geheugen Canon

                Oorspronkelijk geplaatst door Leonidas Bekijk bericht
                Dat heeft helemaal niks met "deze" en "dergelijke" te maken. Elke geheugenkaart werkt in de camera die die geheugenkaart aanvaardt, niet alleen SDHC. Want: werkt-ie niet dan wordt-ie dus blijkbaar ook niet aanvaard...
                Goede wil zei ik dus...
                QED.

                Comment


                • #9
                  Re: Max geheugen Canon

                  GSM ondersteund tot nog toe in de meeste gevallen maar 2GB, ik heb ook zulke GSM en gebruik deze voornamelijk voor muziek te stokkeren voor op het werk. Maar als je een verkoper hebt die gewillig is om je het kaartje te laten testen, dan kan het altijd geen kwaad.

                  Oorspronkelijk geplaatst door Orliksken Bekijk bericht
                  Slechte dag Leonidas? (merci Pol)
                  Ik werk in de verkoop en er zijn heel wat mensen die een SDHC-kaartje kopen in de veronderstelling dat het gewoon SD-kaartje is en dat blijkt dan niet te werken in hun camera natuurlijk!
                  Idd, ik wou ook voor mijn camera een 4GB SD kaartje kopen, gelukkig had ik mijn camera meegenomen en het de verkoper gevraagd of ik het es mocht testen, uiteindelijk weet je nooit of een toestel toekomst gericht gebouwd is, zeker een Panasonic (wie bij mijn weten de bedenker hiervan is). Helaas werkte de kaart niet en heb ik mij gewoon een 2Gb Ultra II gekocht, wat al stukken sneller werkt dan de andere SD kaarten die ik in mijn bezit heb.
                  Canon EOS 350D | EF-S 18-55mm f/3.5-5.6 II | Tokina M100 AT-X PRO D | Hoya R72 | Velbon CX-440 | LowePro Slingshot 100AW
                  Website : http://runaque.deviantart.com/

                  Comment

                  Working...
                  X