Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Studioflitsen

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Studioflitsen

    Heeft iemand ervaring met deze set? http://www.digilight.be/pagina38.html
    Is een lichtopbrengst van 400 joule genoeg ? hoe druk je dat uit in een richtgetal ?

  • #2
    Re: Studioflitsen

    vreemd dat ze dat in joule uitdrukken want ik dat dat een term voor engerie was
    misschien mailtje sturen ?
    ik neem aan dat daar zat licht uitkomt iig
    Canon - Elinchrom - Pocketwizard - Sandisk - Lastolite are some of the brands i use...

    Comment


    • #3
      Re: Studioflitsen

      Ik vermoed dat TS van het idee uitgaat dat het in joule uitgedrukt word.

      Comment


      • #4
        Re: Studioflitsen

        Ik las op een bepaalde site dat ze het vermogen uitdrukten in joule, maar blijkbaar is dat hetzelfde als Watt/sec. is dat voldoende om gewone portretten op te nemen

        Comment


        • #5
          Re: Studioflitsen

          hmm, ja, blijkt energie per seconde te zijn...

          Leesvoer: http://nl.wikipedia.org/wiki/Energie
          Last edited by peterfoto; 12 mei 2007, 17:47. Reden: toevoeging

          Comment


          • #6
            Re: Studioflitsen

            Ik vermoed dat het om die set gaat:

            http://www.fotosg.nl/product_info.ph...oducts_id=4609 (Richtgetal = 64.3)

            Denk dat je daar al heel wat mee kan doen voor portret.

            Ik heb zelf laatst deze set gekocht en heb er ruim voldoende mee:

            http://www.fotosg.nl/product_info.ph...oducts_id=5384 (Richtgetal =55)

            Groetjes,

            Marnik.
            Last edited by marnik.u; 12 mei 2007, 17:59.
            http://www.marnikugille.be

            Comment


            • #7
              Re: Studioflitsen

              Eigenlijk zit ik hoe langer hoe meer met de gedachte om mij toch maar twee Nikon Sb800 flitsen bij aan te kopen, ik weet dat ik daar natuurlijk niet de power mee haal die je met een Pro flitsinstalatie haalt, maar daartegenover staat, dat je volledig draadloos en compact kan gaan werken, een paraplu en een reflectiescherm zijn ook perfect bruikbaar, net als kleurfilters en je kan op locatie's zonder stroom gaan werken, of eens iets op een speciale manier in de natuur gaan inflitsen.
              Echt, ik weet eigenlijk niet wat voor mij het beste zou zijn

              Comment


              • #8
                Re: Studioflitsen

                Oorspronkelijk geplaatst door demeyereg Bekijk bericht
                Eigenlijk zit ik hoe langer hoe meer met de gedachte om mij toch maar twee Nikon Sb800 flitsen bij aan te kopen, ik weet dat ik daar natuurlijk niet de power mee haal die je met een Pro flitsinstalatie haalt, maar daartegenover staat, dat je volledig draadloos en compact kan gaan werken, een paraplu en een reflectiescherm zijn ook perfect bruikbaar, net als kleurfilters en je kan op locatie's zonder stroom gaan werken, of eens iets op een speciale manier in de natuur gaan inflitsen.
                Echt, ik weet eigenlijk niet wat voor mij het beste zou zijn


                Je kan geen twee totaal verschillende flitsen met elkaar vergelijken, een reportage flits is helemaal anders als een studioflits. Met als voornaamste verschil het pilootlicht, met studioflitsen zie je wat je doet met reportage flitsen is het gissen. Komt daar nog bij de verwiselbaarheid van de reflectoren op de studioflits, een openingshoek van 60 graden of een van 8 graden, alles is binnen de mogelijkheden van de studioflits.

                MVG, Jeff
                Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience. "When one person suffers from a delusion it is called insanity. When many people suffer from a delusion it is called religion ."

                Comment


                • #9
                  Re: Studioflitsen

                  Geert,


                  Welke flits jij nodig hebt, daar kan ik je niet bij helpen wegens een gebrek aan ervaring.

                  Waar ik misschien wel bij kan helpen is de keuze van de leverancier. Digilight lijkt me verschrikkelijk prijzig! Misschien vind je wat je nodig hebt bij FotoSG.nl, mijn Falcon Eyes flitsers (waar ik heel tevreden over ben) komen van deze winkel. Mocht je toch voor Falcon Eyes kiezen, er zit ook een leverancier in België (Antwerpen dacht ik). => GSL


                  Groetjes
                  Momenteel geen fototoestel meer!

                  Comment


                  • #10
                    Re: Studioflitsen

                    De nieuwe studioflitsers van Falcon Eyes kun je ook op lokatie gebruiken .
                    Een batterij kost ongeveer 170 euro, daar kan dan 2 flitskoppen op aansluiten dacht ik.
                    Wil je ook dit soort foto's maken samen met Belgiumdigital?

                    Hou dan zeker het Shooting Days en het BD-mededelingen forum in de gaten!

                    Comment

                    Working...
                    X