Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Statief advies gevraagd

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Statief advies gevraagd

    Beste mensen ik heb waarschijnlijk een eutopische droom, maar ik zoek een statief dat een prijs-kwaliteit goede verhouding heeft (lees niet te duur) met daarbij een redelijke hoogte, maar dat ook zeer laag instelbaar is en liefst ook vrij draagbaar dus niet te zwaar en een makkelijk verstelbare kop met klikplaatje (of hoe noem je dat?)
    Dit voor een 350D met extra batterijgrip een 580EX speedlite en de Sigma 150mm f2.8 Macro

    Zijn er statieven die deze vereisten enigszins benaderen of zal het een eutopie blijven???
    www.kdfotografie.be

  • #2
    Re: Statief advies gevraagd

    Ik worstel al een tijdje met dezelfde vraag. Het voorlopig resultaat van mijn huiswerk heet Manfrotto 055 Pro B.
    Iemand andere suggesties?
    En wat met de kop?
    'k Had in gedachten om een 3-weg op een tripod te zetten en eventueel een balhoofd op een monopod. Goed of slecht idee?
    Canon 50D gripped / 15-85 / 50 1.8 / 18-200 / 430 EX II / Manfrotto 055 ProB + 488 RC2
    BD0993BE
    Op rust gesteld maar nog werkend : Panasonic FZ50 / Raynox 250

    Comment


    • #3
      Re: Statief advies gevraagd

      wat is niet te duur?
      voor de ene is €50 niet te duur voor de andere is 150 dan weer niet te duur.
      Nikon body's en wa glas van 10 tot 200 en iets om da op te zetten en da in te steken en een .Macbookske

      Comment


      • #4
        Re: Statief advies gevraagd

        Een terechte opmerking.
        Maar een statief dat stabiel is, op manshoogte kan gebruikt worden en ook tot op een paar centimeter van de grond kan, is helaas niet te koop voor 50 EUR.
        Canon 50D gripped / 15-85 / 50 1.8 / 18-200 / 430 EX II / Manfrotto 055 ProB + 488 RC2
        BD0993BE
        Op rust gesteld maar nog werkend : Panasonic FZ50 / Raynox 250

        Comment


        • #5
          Re: Statief advies gevraagd

          Als het niet te zwaar mag zijn moet je al naar Carbon gaan en dat zal duurder uitvallen dan een gewone.
          Groetjes Peter.
          http://www.chernobyl.be

          Comment


          • #6
            Re: Statief advies gevraagd

            max 150€
            www.kdfotografie.be

            Comment


            • #7
              Re: Statief advies gevraagd

              kijk eens naar deze post,

              Combinatie van Tripod met Head. Ik gebruik hem niet meer ivm mijn 70-200 IS Slechts 5 maanden oud en onbeschadigd, alleen binnen gebruikt. Vaste Prijs 100,-


              Sven
              Nikon body's en wa glas van 10 tot 200 en iets om da op te zetten en da in te steken en een .Macbookske

              Comment


              • #8
                Re: Statief advies gevraagd

                Heb er naar gekeken. Niet oninteressant. Maar verkoper is van Noord-Nederland. Beetje ver dus.

                Terug on-topic.
                Niemand suggesties voor een betaalbaar en toch degelijk statief?
                Iemand suggesties voor combinatie kop en tripod/monopod?
                Canon 50D gripped / 15-85 / 50 1.8 / 18-200 / 430 EX II / Manfrotto 055 ProB + 488 RC2
                BD0993BE
                Op rust gesteld maar nog werkend : Panasonic FZ50 / Raynox 250

                Comment


                • #9
                  Re: Statief advies gevraagd

                  Oorspronkelijk geplaatst door Onkertje Bekijk bericht
                  Niemand suggesties voor een betaalbaar en toch degelijk statief?
                  Iemand suggesties voor combinatie kop en tripod/monopod?
                  Koop geen kant en klare combinatie maar koop een kop apart naar het soort fotografie dat je het meest beoefent.
                  Vertrek van een realistisch budget : een statief dat moet open kunnen tot tegen de grond, staat als een huis, licht om dragen is en op manshoogte gaat zonder een middenkolom te gebruiken koop je idd niet voor 50€.
                  Relatief betaalbaar en zeer degelijk is de Velbon Sherpa Pro reeks. Carbonstatieven die zeer degelijk zijn en idd vanaf de grond tot op manshoogte gebruikt kunnen worden, budget vanaf 300€ en meer volgens de belastingsgraad die je verlangt.
                  Statiefkoppen zijn er in zo'n soorten dat je best al eens begint met te bepalen welke je eigenlijk zou willen. Budgetten lopen daar nog verder uiteen dan bij de statieven zelf
                  fotosite

                  Comment


                  • #10
                    Re: Statief advies gevraagd

                    Wat ik er wil mee doen?
                    Laag bij de grond : macro's proberen.
                    Hoger: Landschappen, avond- en nachtfotografie.

                    Momenteel heb ik een Panasonic FZ50. Zelfs met externe flits (die ik niet heb) weegt het geheel nooit meer dan 2 kilo, een gewicht wat zo ongeveer elk statief en elke kop wel kan dragen.

                    Qua tripod lijkt de Manfrotto 055 Pro B mij een goede en betaalbare (143,37 EUR bij Konijn) keuze.

                    Qua kop heb ik eigenlijk niet zo'n goed idee. 3-weg of balhoofd op een tripod?
                    3-weg lijkt de Manfrotto 804 RC2 (62,03 EUR bij Konijn) mij aantrekkelijk.
                    Voor een balhoofd dacht ik aan de 484 RC2 (54,91 EUR bij Konijn).

                    Dat brengt het geheel dan op 205,40 EUR voor tripod met 3-weg kop of op 198,26 EUR voor tripod met balhoofd.

                    Ook had ik gedacht aan een monopod. De bedoeling hier is om minder te bibberen bij maximaal inzoomen (+300 mm).
                    De monopod zal waarschijnlijk ook frequenter meegenomen worden, daar waar een tripod enkel zal worden meegenomen 'met voorbedachten rade'.
                    Ik dacht aan de Manfrotto 334 B (166 cm hoog) (71,18 EUR bij Konijn)
                    of aan de Manfrotto 681 B (161 cm hoog) (53,89 EUR bij Konijn)
                    of aan de Manfrotto 682 B (172 cm hoog) (83,38 EUR bij Konijn).

                    Op de monopod zou ik misschien toch opteren voor een balhoofd (ook de 484 RC2).

                    Opmerkingen, aanmerkingen, suggesties, ... ?

                    Spaar me niet, ik ben een totale leek als het over statieven gaat ('k heb er overigens nog nooit één van dichtbij gezien )
                    Canon 50D gripped / 15-85 / 50 1.8 / 18-200 / 430 EX II / Manfrotto 055 ProB + 488 RC2
                    BD0993BE
                    Op rust gesteld maar nog werkend : Panasonic FZ50 / Raynox 250

                    Comment


                    • #11
                      Re: Statief advies gevraagd

                      Even een duwtje geven.
                      Niemand de moed gehad om mijn opstel van hierboven te lezen?
                      Canon 50D gripped / 15-85 / 50 1.8 / 18-200 / 430 EX II / Manfrotto 055 ProB + 488 RC2
                      BD0993BE
                      Op rust gesteld maar nog werkend : Panasonic FZ50 / Raynox 250

                      Comment


                      • #12
                        Re: Statief advies gevraagd

                        Oorspronkelijk geplaatst door Trukje Bekijk bericht
                        Beste mensen ik heb waarschijnlijk een eutopische droom, maar ik zoek een statief dat een prijs-kwaliteit goede verhouding heeft (lees niet te duur) met daarbij een redelijke hoogte, maar dat ook zeer laag instelbaar is en liefst ook vrij draagbaar dus niet te zwaar en een makkelijk verstelbare kop met klikplaatje (of hoe noem je dat?)
                        Dit voor een 350D met extra batterijgrip een 580EX speedlite en de Sigma 150mm f2.8 Macro

                        Zijn er statieven die deze vereisten enigszins benaderen of zal het een eutopie blijven???


                        Voor Marco opnamen hoef je niet veel geld uit te geven voor een statief.

                        Een oude kleine statiefkop van de vlooienmarkt; zelf een gaatje geboord en schroefdraad getapt met dezelfde draad als die van een statiefschroef die ook gesneden moet worden op de gespitse stalen pen van 10mm. Je kan er ook een balhoofd op schroeven. De roestvrijstalen pen kun je natuurlijk in verschillende lengten maken, beter is met verlengstukken te werken: zodat deze makkelijk in je fototas zijn te vervoeren.

                        Foto op deze link: http://img248.imageshack.us/img248/1...atiefa16bw.jpg
                        Last edited by Binnenuit; 14 mei 2007, 23:55.

                        Comment


                        • #13
                          Re: Statief advies gevraagd

                          Ik heb mijn driewegskop vervangen door een balhoofd.
                          Een balhoofd geeft je meer flexibiliteit en is sneller in het aanpassen van de positie.

                          Als het allemaal een beetje goedkoper mag zijn dan Gitzo's en Markins (lees namaak) dan kun je misschien Benro kopen.

                          Hier vind je deze statieven en balhoofden.
                          Wil je ook dit soort foto's maken samen met Belgiumdigital?

                          Hou dan zeker het Shooting Days en het BD-mededelingen forum in de gaten!

                          Comment


                          • #14
                            Re: Statief advies gevraagd

                            Probeer nu gewoon iets goeds te kopen, zodat je dit later niet alsnog hoeft te doen. Ik heb zelf het volgende aangeschaft:

                            * Velbon Sherpa Pro CF-640
                            * Markins M10
                            * Kirk L-plate voor D70 en D200
                            * Kirk replacement collar voor 80-400VR
                            * Kirk lensplate voor Sigma 150/2.8

                            Totale kostenrond de duizend euro waarbij het statief nog het goedkoopst was (200 oid). Ik heb nu een set:

                            * licht van gewicht (statief + balhoofd 2kg)
                            * flexibel
                            * stabiel
                            * geschikt tot zo'n 6kg aan apparatuur (D200, L-plate, 80-400VR, collar is 2.6kg)

                            Ik heb dit alles in ongeveer 2 jaar bij elkaar gekocht en op deze manier is het goed te doen. Ik heb ook nog een Manfrotto CF monopod met 243RC2 kop en een Manfrotto 484RC2 balhoofd voor m'n Velbon P-Maxi statiefje. Maar het RC2 systeem is niet het meest stabiele systeem van Manfrotto (speling bij de QR-plaatjes).
                            Bodies: Nikon D700, D200
                            Zoom: Nikkor AF-S 18-70, AF-S 24-120VR, AF-S 70-200/2.8, Tokina 12-24
                            Primes: Nikkor AF-D 50/1.8, AF-D 85/1.8, AF-S 300/4, Sigma 150/2.8 EX

                            Comment


                            • #15
                              Re: Statief advies gevraagd

                              Oorspronkelijk geplaatst door Halfje-Bruin Bekijk bericht
                              Probeer nu gewoon iets goeds te kopen, zodat je dit later niet alsnog hoeft te doen. Ik heb zelf het volgende aangeschaft:

                              * Velbon Sherpa Pro CF-640
                              * Markins M10
                              * Kirk L-plate voor D70 en D200
                              * Kirk replacement collar voor 80-400VR
                              * Kirk lensplate voor Sigma 150/2.8

                              Totale kostenrond de duizend euro waarbij het statief nog het goedkoopst was (200 oid). Ik heb nu een set:

                              * licht van gewicht (statief + balhoofd 2kg)
                              * flexibel
                              * stabiel
                              * geschikt tot zo'n 6kg aan apparatuur (D200, L-plate, 80-400VR, collar is 2.6kg)

                              Ik heb dit alles in ongeveer 2 jaar bij elkaar gekocht en op deze manier is het goed te doen. Ik heb ook nog een Manfrotto CF monopod met 243RC2 kop en een Manfrotto 484RC2 balhoofd voor m'n Velbon P-Maxi statiefje. Maar het RC2 systeem is niet het meest stabiele systeem van Manfrotto (speling bij de QR-plaatjes).
                              Hallo,

                              Je gaat hier mischien mee lachen maar wat die speling bij die qr plaatjes betreft. Ik dacht dat ook. Als je je plaatje bevestigt op je statief kop moet je dat release hendeltje nog eens goed (dicht)aandrukken. Van mij beweegt dat geen mm meer met de 350d met grip en 150mm sigma opbevestigt. Ik heb de mg468RC2 kogelkop van manfrotto.

                              groetjes

                              Steco
                              Groetjes Steco

                              Comment

                              Working...
                              X