Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Stuurbevestiging

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Stuurbevestiging

Ik ben op zoek naar een mogelijkheid om mijn camera op het stuur van de fiets te monteren, zodat ik foto´s kan maken vanaf het standpunt van de fietser. Weet iemand of er zoiets in de handel is, of moet ik zelf iets proberen in elkaar te knuteslen. Suggesties?

Re: Stuurbevestiging

Vreemde vraag, bedoel je vanuit het standpunt van de fiets (fietsstuur) of van de fietser zelf (hoofd). In dat geval zou ik voor een helmcamera gaan (of een camerahelm). Misschien een omgebouwde horseman of andere technische camera daarvoor gebruiken?
    "Er is een grote norse neger in mij neergedaald die van binnen dingen doet die niemand ziet ook ik niet want donker is het daar en zwart."
    Lucebert Nederlands dichter en beeldend kunstenaar (1924 - 1994)
    Uit: Apocrief

Comment

Kijk eens bij de uitrustingen van het GPS-systeem van Garmin.
      zie: http://www.gps-garmin.nl/ram_mount.html zijn echt handig en oersterk!
      Dat zijn houders met bolgewrichten/klem in verschillende afstanden.
      Wat handigheid met eventueel verlengstuk en schroefdraadhouder zal wel lukken? niet

Comment

Bedankt, precies wat ik zoek. De bedoeling is dat ik de camera op het stuur monteer en dan foto´s neem vanuit het perspectief van de fietser. Maar dan op stuurhoogte. Ik wil proberen of dat ook fietsend gaat lukken. (ik fiets niet zo hard).

Comment

Hoi ,

Kijk eens bij Manfrotto. Die verkopen ook veel studio materiaal welke geschikt is om aan buizen ed vast te zetten.
          Met name de superclamp zou wel eens goed van pas komen. Meen zelf te herinneren dat je bij manfotto kant en klare kits kan kopen.
          Heb namelijk zelf ook enkele kits gekocht voor het monteren van een videokamera in de auto. En ik moet zeggen , het doet het goed.

Grtz

Bryan
          Nikon D3/D300/D200 met grip & wat AF-S glas; 50mm F1.8, Nikon 1.4/1.7x converter; SB900/SB800/2 SB600; Coolwalker I-tank. Panasonic Lumix TZ5 voor als elke gram er een te veel is

Comment

Als je de camera lang heel wil houden, dan monteer je die best niet op het stuur van een fiets.
            Mijn fiets heeft een verende voorvork, maar zelfs dan krijgt je camera zo veel schokken te verwerken dat die niet lang zal blijven werken.

Door die trillingen zal het ook zo goed als onmogelijk zijn om scherpe foto's te maken.
            http://barthuysmans.smugmug.com/
            BD0338BE

Comment

Koop een ram mount met een camera schroef
              Ik gebruik een ram mount op mijn moto voor een route rol en deze blijft netje op zijn plaats ook bij ilegale snelheid

Coolpix 990 & D70/N Af-S 18-70 DX / AF-G 70-300 / 50-f1.4 / 60-f2.8 macro / SB 600 / S 70-200 f2.8

Comment

Working...
              X