Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Canon Pro9000 of Epson Stylus 1800

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Canon Pro9000 of Epson Stylus 1800

Heeft iemand hier ervaringen mee en zo ja welke.
    Welke van de 2 is volgens jullie beter geschikt ?

Re: Canon Pro9000 of Epson Stylus 1800

Als je hoge kwaliteits z/w prints wil is de R1800 van epson af te raden. In dit geval koop je beter de R2400, het grotere broertje. Voor kleurprints is deze uiteraard prima geschikt. Ik heb de mijne nu al geruime tijd en ik ben er tot op de dag van vandaag heel tevreden over.

Comment

Zijn dat geen twee totaal verschillende modellen, waar de Stylus 1800 een thuisfotoprinter is en de Pro9000 een grootformaatprinter? Als dat zo is dan is de keuze toch snel gemaakt in functie van de noden die je hebt...
      Voeten hoeven de grond niet te raken voor wie in gedachten stapt.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door vicberger Bekijk bericht
        Zijn dat geen twee totaal verschillende modellen, waar de Stylus 1800 een thuisfotoprinter is en de Pro9000 een grootformaatprinter? Als dat zo is dan is de keuze toch snel gemaakt in functie van de noden die je hebt...
        De stylus 1800 is ook een grootformaatprinter
        Ze kunnen beiden A3-formaten aan.

Het is eerder dat ik twijfel aan de betrouwbaarheid van de printkoppen van epson (heb al enkele keren gelezen dat als je deze een tijd niet gebruikt, de inkt kan opdrogen in de inktkoppen met als gevolg dat je deze moet vervangen. HP heeft hetzelfde probleem (blijkbaar omdat er zogenaamde warme printkoppen worden gebruikt))

Comment

wil je een echte mooie printer kopen met veel mogelijkheden, kijk dan eens naar een goede gebruikte epson 4000 c8
          En die is ook zeer geschikt voor mooi zwart wit werk.
          Printen vanuit een lade waar het papier automatisch wordt opgenomen en printen vanaf de rol tot 430 mm breed.

Kortom een alleskunner. Het fijne van deze printer is dat je zowel matte als photoblack in de printer hebt zitten dus niet hoeft te switchen.
          Website : www.alextimmermans.com
          Collodion weblog : http://collodion-art.blogspot.com/
          Collodion movie : http://www.youtube.com/watch?v=mzCCjlubQ2o

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Dhaest Bekijk bericht
            De stylus 1800 is ook een grootformaatprinter
            Ze kunnen beiden A3-formaten aan.

Het is eerder dat ik twijfel aan de betrouwbaarheid van de printkoppen van epson (heb al enkele keren gelezen dat als je deze een tijd niet gebruikt, de inkt kan opdrogen in de inktkoppen met als gevolg dat je deze moet vervangen. HP heeft hetzelfde probleem (blijkbaar omdat er zogenaamde warme printkoppen worden gebruikt))
            Oei, ik had je oorspronkelijke topic verkeerd gelezen. Ik dacht dat het alletwee over Epson ging. De Epson Pro9000 heeft ook een tijdje bestaan (is nu de 9600 geloof ik). Dąt is een grootformaatprinter. A3 wordt daar nog niet echt toe gerekend.

Ik heb ook zo 'n Epson Pro4000, zowat een tussenformaatprinter zeg maar. Best tevreden mee, moet ik zeggen, maar je moet er wel courant afdrukken mee maken of je vergooit je inktprijsvoordeel met reinigen.

Comment

Oei, ik had je oorspronkelijke topic verkeerd gelezen. Ik dacht dat het alletwee over Epson ging. De Epson Pro9000 heeft ook een tijdje bestaan (is nu de 9600 geloof ik). Dąt is een grootformaatprinter. A3 wordt daar nog niet echt toe gerekend.

Ik heb ook zo 'n Epson Pro4000, zowat een tussenformaatprinter zeg maar. Best tevreden mee, moet ik zeggen, maar je moet er wel courant afdrukken mee maken of je vergooit je inktprijsvoordeel met reinigen.

Even oftopic : als je regelmatig koppen dicht hebt zitten, doe een keer een powerclean. Dat kost je inderdaad geld echter daarna geen problemen meer.
              ik heb hetzelfde gedaan en heb sinds ruim een half jaar geen enkel probleem meer gehad !! is op de langere termijn veel goedkoper !

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door alex from holland Bekijk bericht
                Even oftopic : als je regelmatig koppen dicht hebt zitten, doe een keer een powerclean. Dat kost je inderdaad geld echter daarna geen problemen meer.
                ik heb hetzelfde gedaan en heb sinds ruim een half jaar geen enkel probleem meer gehad !! is op de langere termijn veel goedkoper !
                't Is dat wat ik bedoel: als je niet regelmatig print dan zullen die snel weer dicht raken. Iedere powerclean spuit toch wel wat inkt leeg in je maintenance tank. Hoe regelmatiger je print, des te minder je powercleans zal moeten doen. En dan wordt de inkt ineens wel een heel stuk goedkoper, inderdaad.

Comment

't Is dat wat ik bedoel: als je niet regelmatig print dan zullen die snel weer dicht raken. Iedere powerclean spuit toch wel wat inkt leeg in je maintenance tank. Hoe regelmatiger je print, des te minder je powercleans zal moeten doen. En dan wordt de inkt ineens wel een heel stuk goedkoper, inderdaad.
                  Ik print zeker niet regelmatig en had dus wel regelmatig dichte koppen. NA de powerclean geen problemen meer gehad. het heeft dus wel degelijk zin

alex

Comment

Working...
                  X