Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Ultra II of Extreme III

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Ultra II of Extreme III

    Maakt het voor de D80 iets uit in snelheid of andere zaken of ik nu de SanDisk SD Card 2GB Extreme III aanschaf, of de Sandisk 2 GB Ultra II Secure Digital ?
    Het prijsverschil is maar 5 euro.
    Maar ja, ik wil er 2 aanschaffen dus samen 10.

    Als het werkelijk geen MERKBAAR verschil opleverd dan ga ik voor de Sandisk 2 GB Ultra II Secure Digital.
    Wie kan hier iets over vertellen?

    Gr Kees
    Nikon D700 + Grip / Nikkor AF-S 14-24G ED / Nikkor AF-S 24-70mm f/2.8G ED / Nikkor AF-S 80-200 F2.8D IF-ED / SB800

  • #2
    Re: Ultra II of Extreme III

    Toekomstgericht zit je met de snelste altijd iets beter maar het is niet fotograferen alleen hé ...

    Je moet de foto's nog overzetten naar de PC en als je dit met een kaartlezer doet merk je ook al het verschil.

    Voor de ene is elke gewonnen seconde welkom, voor de andere heeft het geen belang.
    Canon EOS Digital
    BD0479BE

    Comment


    • #3
      Re: Ultra II of Extreme III

      Waarom kijk je niet naar een Transcend.
      Die heeft 120 * of zo iets.
      Sneller dan een ultra 2 en bijna zelfde prijs.

      Vergelijk ze even
      Risto
      Een veel te zwaar rugzakske met een toestelletje wat glas en een flitske,... Maar vooral veel te weinig tijd.

      Comment


      • #4
        Re: Ultra II of Extreme III

        Oorspronkelijk geplaatst door Risto Bekijk bericht
        Waarom kijk je niet naar een Transcend.
        Die heeft 120 * of zo iets.
        Sneller dan een ultra 2 en bijna zelfde prijs.

        Vergelijk ze even
        Risto
        Enkele weken geleden via de online shop een Transcend sd kaartje van 2Gb 150x gekocht voor nog geen 30 euro. Het is gewoon schitterend. Waar mijn UltraII het bij een burst in snelheid na een 50-tal foto's al laat afweten, blijft de Transcend zijn snelheid houden tot meer dan 300 foto's. Waarschijnlijk gebruik je het nooit, maar 't zegt wel wat over de schrijfsnelheid.

        Mvg

        Comment


        • #5
          Re: Ultra II of Extreme III

          Plus 5 euro verzendkosten.
          Beetje belachelijk voor een dingetje van 2 gram

          Er is ook een 4mb versie, overdrachtsnelheid 6mb/sec en de 2 mb 150x die doet het in 22mb/sec.
          Ik vind een groter kaartje wel fijner.
          Nikon D700 + Grip / Nikkor AF-S 14-24G ED / Nikkor AF-S 24-70mm f/2.8G ED / Nikkor AF-S 80-200 F2.8D IF-ED / SB800

          Comment


          • #6
            Re: Ultra II of Extreme III

            Oorspronkelijk geplaatst door KvP Bekijk bericht
            Plus 5 euro verzendkosten.
            Beetje belachelijk voor een dingetje van 2 gram

            Er is ook een 4mb versie, overdrachtsnelheid 6mb/sec en de 2 mb 150x die doet het in 22mb/sec.
            Ik vind een groter kaartje wel fijner.
            Nja, de verzendkosten had ik omzeild door met een aantal collega's samen een aantal aankopen te doen, zodat we aan 150 euro kwamen, maar de 5 euro maakt het zeker niet duur. Ze zijn vast elders ook nog te vinden.

            Opgelet : De kaartjes van 4Gb zijn SDHC en NIET geschikt voor elke camera !

            Comment


            • #7
              Re: Ultra II of Extreme III

              Ik gebruik voor de d50 afwisselend een Sandisk Ultra II kaartje en een Transcend
              2gb 150x kaartje. Het verschil is enorm. De transcend is gewoon stukken sneller, zowel bij het wegschrijven van de foto als bij het overzetten naar de computer.
              Heb trouwens een 4GB Transcend CFkaartje in gebruik in mijn D200, 120X, is daar ook verschrikkelijk snel.
              fotosite

              Comment


              • #8
                Re: Ultra II of Extreme III

                Waarom niet die ouwe vertrouwde Rob Galbraith zijn website eens raadplegen Die heeft een CF/SD prestatie database en daar kan je mooi de verschillende snelheden per cameratype vergelijken. LINK naar D80

                MVG,
                Last edited by frank207be; 30 maart 2007, 12:48.

                Comment


                • #9
                  Re: Ultra II of Extreme III

                  Oorspronkelijk geplaatst door elsan Bekijk bericht
                  De transcend is gewoon stukken sneller, zowel bij het wegschrijven van de foto als bij het overzetten naar de computer.
                  Je vergelijkt dan ook met een ouder type van Sandisk, de Ultra II.
                  Neem de nieuwe kaartjes eens en vergelijk dan nog eens.

                  Ultra II => 10 mb/s
                  Extreme III => 20 mb/s
                  Extreme IV => 40 mb/s
                  Canon EOS Digital
                  BD0479BE

                  Comment


                  • #10
                    Re: Ultra II of Extreme III

                    Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
                    Je vergelijkt dan ook met een ouder type van Sandisk, de Ultra II.
                    Neem de nieuwe kaartjes eens en vergelijk dan nog eens.

                    Ultra II => 10 mb/s
                    Extreme III => 20 mb/s
                    Extreme IV => 40 mb/s
                    De Extreme IV is er sowieso nog niet in SD - formaat. Transcend geeft als snelheid 22,5 Mb/sec. Ik kan alleen maar zeggen wat mijn ervaring is met Transcend, en die is dat het kaartje sneller en goedkoper is dan de Ultra II. Tja... sommigen zweren bij Sandisk, sommigen wijken er van af. Het zijn keuzes, maar gezien de poster eigenlijk vraagt wat het verschil is tussen beide kaartjes, omdat er een prijsverschil van 5 euro op zit, dacht ik dat Transcend een leuk en goedkoper alternatief kon zijn.

                    Bij nader inzicht... Bij Konijnenberg koop je een Extreme III voor € 35 en de Ultra II voor € 29... Dan zou ik zeker gaan voor de Extreme III.

                    Mvg
                    Last edited by FestinaLente; 31 maart 2007, 16:28. Reden: Bij nader inzicht...

                    Comment


                    • #11
                      Re: Ultra II of Extreme III

                      Oorspronkelijk geplaatst door FestinaLente Bekijk bericht
                      Bij Konijnenberg koop je een Extreme III voor € 35 en de Ultra II voor € 29... Dan zou ik zeker gaan voor de Extreme III.
                      Zeker maar dan zou ik die Extreme III toch aan 30€ kopen
                      Canon EOS Digital
                      BD0479BE

                      Comment


                      • #12
                        Re: Ultra II of Extreme III

                        Nee maar, kost plots ook daar €35
                        Was toch nog €30 deze voormiddag
                        :::[ w w w . f o t o m a c h i . m x ]::: :::[ M a c h i g l a z k i . О п т и к . B l o g ]:::

                        Comment


                        • #13
                          Re: Ultra II of Extreme III

                          Iemand ervaring met http://www.sdcard.be/Nederlands/Begin.htm?
                          Mischien dat ik daar ga bestellen.

                          Gr kees
                          Nikon D700 + Grip / Nikkor AF-S 14-24G ED / Nikkor AF-S 24-70mm f/2.8G ED / Nikkor AF-S 80-200 F2.8D IF-ED / SB800

                          Comment


                          • #14
                            Re: Ultra II of Extreme III

                            Er zijn tientallen berichten over deze webwinkel... sdcard.be, topfoto.be, geheugenkaart.be ...
                            Mijn ervaringen zijn positief.
                            :::[ w w w . f o t o m a c h i . m x ]::: :::[ M a c h i g l a z k i . О п т и к . B l o g ]:::

                            Comment


                            • #15
                              Re: Ultra II of Extreme III

                              Allemaal positief dus.
                              Maak het niet uit waar je besteld?
                              Ook niet met garantie e.d.?

                              De volgende gaat het worden denk ik.
                              http://www.memoryshop.nl/product/386...4-gb-150x.html

                              Gr Kees
                              Last edited by KvP; 3 april 2007, 18:39.
                              Nikon D700 + Grip / Nikkor AF-S 14-24G ED / Nikkor AF-S 24-70mm f/2.8G ED / Nikkor AF-S 80-200 F2.8D IF-ED / SB800

                              Comment

                              Working...
                              X