Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Vosonic II VP2160

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Vosonic II VP2160

Ik ben op zoek naar een imagetank voor mee te nemen op reis. Het dient eenvoudigweg om RAW-beelden op te slaan, dus preview-schermpje is niet nodig. Ik weet dat het ook mogelijk is een hele hoop CF-kaartjes mee te nemen, maar voordeel imagetank is ook dat je via USB makkelijk een aantal foto's kan uploaden (ipv drivers voor D70 te moeten installeren).

Maar nu mijn vraag: zijn die Vosonic II VP2160's deftige dingen? Als ik die vergelijk met andere imagetanks is deze wel bijzonder goedkoop (120 euro voor 60Gb).

Re: Vosonic II VP2160

Maar nu mijn vraag: zijn die Vosonic II VP2160's deftige dingen? Als ik die vergelijk met andere imagetanks is deze wel bijzonder goedkoop (120 euro voor 60Gb).[/QUOTE]

Ik heb vorig jaar een 2160 bijgekocht omdat mijn vorige tank nogal groot uitvalt.
    Het groot voordeel van de 2160 is voor mij dat ik deze kan meenemen in mijn vest - of broekzak door zijn kleine afmetingen. Vorig jaar heb ik hem een maand lang meegesleurd op mijn VS reis en ik kan je verzekeren dat het een betrouwbaar toestel is, de HD stond nagenoeg vol.
    Als je geen behoefte hebt aan een schermpje, koop dan gerust een 2160. Iedere keer dat je een kaartje wegschrijft krijg je te lezen hoeveel MB er nog overblijft, zo weet je dat je foto's er op staan. Je hebt natuurlijk geen controle hoe ze er uitzien, daarvoor moet je een duurder toestel aanschaffen.

mvg.
    JP

Comment

Ik heb (dacht ik!) de voorloper en ben hier zeer tevreden over. Inderdaad met alleen maar RAW heb je toch niets aan een beeldscherm, maar wel altijd de zekerheid voldoende geheugen bij te hebben. Voordeel is ook dat je sneller kunt inlezen naar je PC i.p.v. je CF-kaart naar PC. (Wel moet je eerst wachten van CF naar tank, maar ja, dat kunt je op een rustig moment overzetten).
      Prima ding en ik doe hem ook allen maar weg i.p.v. een goede laptop.

'Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal'

Comment

ik heb er anderhalf jaar geleden ene gekocht bij Topfoto en ben er wreed content van.
        Ik heb er nog een sigarenaanstekeradapter bijgekocht zodat ik die kan laden in de auto.

groeten
        Alfredo

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door alfredo Bekijk bericht
          ik heb er anderhalf jaar geleden ene gekocht bij Topfoto en ben er wreed content van.
          Ik heb er nog een sigarenaanstekeradapter bijgekocht zodat ik die kan laden in de auto.

groeten
          Alfredo

Ik heb de mijne gekocht bij http://www.d95.nl/vosoniclijst.htm en de adapter is daar in de prijs inbegrepen

Daar heb ik al een paar keer besteld en steeds probleemloos en rap bediend.

Comment

Allemaal bedankt voor de info. 'k Zal eens naar Duitsland rijden dan.

Comment

Weet iemand of de VP2160 overweg kan met SD 4GB UltraII of eXtreme III? Als ik kijk naar de twee laatste firmware updates van dit model krijg ik de indruk dat men niet veel doet aan 4 en 8GB geheugenkaartjes:

V1.16 (20/12/2006): Improve the compatibility with Transcend 80X, 120X 1GB or 2GB CF cards
              V1.17 (28/03/2007): Improve the compatibility with XD M type 2GB card and SanDisk Extreme III SD 1GB and 2GB card
              :::[ w w w . f o t o m a c h i . m x ]::: :::[ M a c h i g l a z k i . О п т и к . B l o g ]:::

Comment

Working...
              X