Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Lowepro Slingshot 300AW

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Lowepro Slingshot 300AW

Is er iemand die deze tas al heeft kunnen testen en die eventueel een vergelijking kan maken met de Slingshot 200AW? Essentieel is dat een 70-200 2.8 meekan (niet noodzakelijk op de camera).

MVG,
    Daniël
    Last edited by DanielG; 19 maart 2007, 15:31. Reden: typo in titel

Re: Lowepro Slingshot 300AW

U kunt een Nikon of Canon DSLR met70-200 lens perfect in deze tas stoppen.

En u kunt ze in Vlaanderen al voor onder de 100,- Euro direct uit voorraad verkrijgen. Heb ze hier ook liggen.
    Verzamelaar van digitale Canon en Nikon toestellen en lenzen

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Otto Knap Bekijk bericht
      U kunt een Nikon of Canon DSLR met70-200 lens perfect in deze tas stoppen.
      Kan dat ook bij de slingshot 200? Eventueel de 70-200 los in een ander vak?

MVG,
      Daniël

Comment

D200 met 80-200 ging niet in de 200, daarom heb ik deze ook laten liggen.
        De 300 heb ik nog niet in mijn handen gehad.

Jo.

Oorspronkelijk geplaatst door DanielG Bekijk bericht
        Kan dat ook bij de slingshot 200? Eventueel de 70-200 los in een ander vak?

MVG,
        Daniël
        A common mistake that people make when trying to design something completely foolproof is to underestimate the ingenuity of complete fools.
        Nikon stuff

Comment

Op www.cambags.com kan je van de meeste fototassen foto's vinden van gebruikers, met de lijst van het materiaal dat ze er in steken. Misschien kan dit je verder helpen...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Vanquisher Bekijk bericht
            Op www.cambags.com kan je van de meeste fototassen foto's vinden van gebruikers, met de lijst van het materiaal dat ze er in steken. Misschien kan dit je verder helpen...
            Dat is nu eens wat men een gouden tip noemt. Aan de hand van de diverse reviews lijkt het mij dat een 200AW net groot genoeg zou moeten zijn. Langs de andere kant geeft de 300AW de mogelijkheid om de 70-200 op het toestel te laten en ik kan mij voorstellen dat dit, in bepaalde situaties, een voordeel kan zijn. Een gevaar lijkt mij dan wel dat je teveel gaat meenemen (wordt ook in een review vernoemd).
            Otto, kan ik eventueel bij jou in de zaak testen of één en ander lukt? Het materiaal dat er in ieder geval in moet passen is een EOS 400D met grip, een Sigma 70-200/2.8, een Tamron 17-50/2.8, een Canon 50/1.4 en een 580EX. De lenzen natuurlijk met zonnekap erbij.

MVG,
            Daniël
            Last edited by DanielG; 19 maart 2007, 17:51. Reden: Typo

Comment

Dat is nu eens wat men een gouden tip noemt. Aan de hand van de diverse reviews lijkt het mij dat een 200AW net groot genoeg zou moeten zijn. Langs de andere kant geeft de 300AW de moegelijkheid om de 70-200 op het toestel te laten en ik kan mij voorstellen dat dit, in bepaalde situaties, een voordeel kan zijn. Een gevaar lijkt mij dan wel dat je teveel gaat meenemen (wordt ook in een review vernoemd).
              Otto, kan ik eventueel bij jou in de zaak testen of één en ander lukt? Het materiaal dat er in ieder geval in moet passen is een EOS 400D met grip, een Sigma 70-200/2.8, een Tamron 17-50/2.8, een Canon 50/1.4 en een 580EX. De lenzen natuurlijk met zonnekap erbij.

MVG,
              Daniël
              Ja hoor geen probleem, we zijn met uitzondering van deze donderdag alle dagen open.
              Verzamelaar van digitale Canon en Nikon toestellen en lenzen

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Otto Knap Bekijk bericht
                Ja hoor geen probleem, we zijn met uitzondering van deze donderdag alle dagen open.
                Prima, tot in de loop van de week dan.

MVG,
                Daniël

Comment

Is er iemand die deze tas al heeft kunnen testen en die eventueel een vergelijking kan maken met de Slingshot 200AW? Essentieel is dat een 70-200 2.8 meekan (niet noodzakelijk op de camera).

MVG,
                  Daniël
                  Bij mij past zelfs in de 100 zonder enige moeite m'n d50 met 28-200 erop.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door antoinette Bekijk bericht
                    Bij mij past zelfs in de 100 zonder enige moeite m'n d50 met 28-200 erop.
                    Even een vergelijking tussen de 2 lenzen:

Sigma 70-200: lengte 184,4mm dikte 86,6mm
                    Tamron 28-200: lengte 75,2mm dikte 71mm

Een 100 is echt te klein ...

Comment

350d met ef 100-400 L IS USM erop, zou die in een 300 AW kunnen ?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door kruger Bekijk bericht
                        350d met ef 100-400 L IS USM erop, zou die in een 300 AW kunnen ?

Die past zelfs in een Lowepro Micro Trekker 200....kijk maar naar de foto's op www.cambags.com

mvg,
                        2 x 60D + 1 BG-E9 / EF-S 15-85 IS USM / 70-200 f2.8 L/ EF 100 f2.8 L IS Macro / SPEEDLITE 430 EX II/ MANFROTTO 055CXPRO3 + VANGUARD GH-200 PISTOL GRIP

Comment

In de 300AW zou die probleemloos moeten passen gezien de lens iets korter is dan de 70-200L (die duidelijk past). Zie link.

http://www.cambags.com/canon/300d_10...on_30d_art.jpg
                          Last edited by DanielG; 20 maart 2007, 15:26. Reden: Nu pas gezien dat Henk het over een andere tas had

Comment

bedankt voor de info !

groeten,

Kruger

Comment

Ik heb de slingshot 200.
                              En krijg erin

400D
                              Tamron 17-50/F2.8 (al of niet op de cam)
                              Canon EF 50/1.8 (al of niet op de cam)
                              Canon 70-200/F4 (apart achteraan, niet op de cam)

Ik heb (nog) geen flitser en grip maar dat begint toch al krap te worden denk ik.

Ik heb het achterste vakje voor de 70-200 voorzien, maar dat is niet helemaal volgens de regels van het ontwerp. Ik heb namenmijk een van de compartiment afschermers dwars geplaatst tegenover de voorziene stand. Dus echt goed en juist zit hij niet, maar voldoende om de lens te beschermen bij dragen.

Voor mij was een compacte tas belangrijk en ook eentje waar iets mee kan zonder dat hij van de rug moet. Maar om de 70-200 te gebruiken is het afnemen toch wel aangeraden.
                              Tot sluitertijd, Dirk

Comment

Working...
                              X