Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Nikon Teleconverter

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Nikon Teleconverter

Kan mij iemand uitleggen wat het verschil is tussen een TC 14E en TC 14EII .
    Nikon D2xS / D200 / SB-800
    Nikon 70-200 mm/2.8 VR / Nikon 17-55 mm/2.8

Re: Nikon Teleconverter

Topic verplaatst naar een meer passend forumonderdeel.
    Technisch perfect is onbelangrijk, als de foto maar goed is.
    --------

Comment

Dit is een vraag naar de fabrieksgeheimen van Nikon. Eiegenlijk zou je dit aan Nikon Belux moeten vragen.

Op dit moment ligt geheel Nikon Europe er uit, dus daar kon ik het voor jouw niet nakijken. Maar dat kun je zelf wel doen.

Nikon USA geeft aan dat:

The "II" versions of the TC-20E and TC-14E use a lighter-weight metal in their barrels and their graphics refer to AF-S lenses rather than the AF-I lenses that were available when the original versions were introduced. The "II" versions are functionally identical to the original versions, so there are no differences in lens compatibility or other operational factors between a TC-20E and a TC-20E II, or between a TC-14E and a TC-14E II.

Een ander verschil is (fabrieksgeheim) dat er een betere coating is gebruikt.
      En volgens mij geven de eerste types niet altijd de VR info door, maar dat zou dus in tegenspraak zijn met wat Nikon USA hierboven zegt.

Er zijn geen antwoorden, alleen keuzes: http://www.hansbraakhuis.nl/

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Hans Braakhuis Bekijk bericht
        En volgens mij geven de eerste types niet altijd de VR info door...
        Mijn vroegere 70-200/2.8 VR werkte perfekt met m'n TC14E en ik heb deze combinatie vaak gebruikt.

Gebruik de zoekfunctie eens op "Nikonians" en na heel wat leeswerk zal je lezen dat de gebruikte verfcoating eigenlijk het enige verschil is.Nikon bracht toen oa de 70-200/2.8 VR uit met een andere coating en ze hebben gewoon de TC14E hetzelfde jasje gegeven.Het staat letterlijk op Nikonians te lezen.Knap marketingtruukje
        Last edited by roadrunner; 14 maart 2007, 20:30.
        Danny's Photosite

Comment

Working...
        X