Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Welke fotoprinter?

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Welke fotoprinter?

Beste Bd'ers,

Ik ben op zoek naar een nieuwe fotoprinter, ik heb nu de canon i950 maar deze is defect door het gebruik van bijvulinkt.
    Nu wat kunnen jullie mij aanraden?
    Ik heb gelezen dat de canon ip 5300 goed uit de testen komt maar is dit een goede fotoprinter?

bedankt

Killerke
    www.knfotostudio.be

Re: Welke fotoprinter?

Canon en HP gebruiken een soort van verhitting om de inkt door de nozzels te jagen. Op die manier zijn ze ook gevoeliger voor inkten die niet 100% aan hun specs beantwoorden. Epson daarentegen, past piezo technologie toe, en kan dus quasi alles van inkt aan.
    Een beginner ziet veel mogelijkheden. Een expert slechts een paar.

Comment

Bedankt voor de nuttige info?
      Nu welke printer zouden jullie mij aanraden?

Killerke
      www.knfotostudio.be

Comment

Als er voldoende budget is de Epson Stylus R 2400 of 3800 .
        Beiden leveren dezelfde output kwaliteit en werken met dezelfde inkt.
        Geeft naast kleur ook perfecte zwart-wit afdrukken die een vergelijk met afdrukken uit de natte doka kunnen doorstaan.

Bij aankoop is de 2400 het goedkoopst, in gebruik is de 3800 het goedkoopst de23400 gaat tot A3+ en de3800 tot A2.

MVG, Jeff
        Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience. "When one person suffers from a delusion it is called insanity. When many people suffer from a delusion it is called religion ."

Comment

ik zoek het in een iets lager budget
          Maximum 500eur en heb gezien dat je daar toch ook al een A3 voor kunt hebben maar de vraag is dan heb je goede kwaliteit?

Killerke
          www.knfotostudio.be

Comment

De R1800 is iets goedkoper (<700) maar ik weet niet hoe die zich verhoudt tot de R2400 of 3800.
            Hij gebruikt ook wel 8 afzonderlijke inkt cassettes, maar i kzie niet direct of het dezelfde zijn.
            De resoluties komen wel overeen met die van de R2400.

Iemand ervaring met beiden of er resultaten van gezien?

Jo.
            A common mistake that people make when trying to design something completely foolproof is to underestimate the ingenuity of complete fools.
            Nikon stuff

Comment

hey,
              waar heb jij die bijvul inkt gehaald? Ik heb net hetzelfde voor, ergens in Kampenhout gekocht (spotgoedkoop). Die kerel zei dat die inkt perfect compatibel was voor canonpatronen. Nu werkt hij niet meer.

Weet iemand of zo'n printer nog te herstellen is?

Maarten

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door jwllms Bekijk bericht
                De R1800 is iets goedkoper (<700) maar ik weet niet hoe die zich verhoudt tot de R2400 of 3800.
                Hij gebruikt ook wel 8 afzonderlijke inkt cassettes, maar i kzie niet direct of het dezelfde zijn.
                De resoluties komen wel overeen met die van de R2400.

Iemand ervaring met beiden of er resultaten van gezien?

Jo.
                Het is niet dezelfde inkt maar de output in kleur is goed, in zwart-wit is het veel minder. Ook in gebruik even duur als de 2400.

MVG, Jeff
                Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience. "When one person suffers from a delusion it is called insanity. When many people suffer from a delusion it is called religion ."

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door killerke101 Bekijk bericht
                  ik zoek het in een iets lager budget
                  Maximum 500eur en heb gezien dat je daar toch ook al een A3 voor kunt hebben maar de vraag is dan heb je goede kwaliteit?

Killerke

Voor het verschil tussen uw budget en de prijs die je voor een 2400 moet betalen zou ik kiezen voor kwaliteit en resoluut voor de 2400 gaan.
                  Want een tevreden man in huis is een zonnetje in je leven!

MVG, Jeff

Comment

Naast de Epson 2400 zou je ook de HP B9180 kunnen overwegen.

Volgens testen zou dit een fantastisch masjientje zijn + je hebt er een netwerkaansluiting ingebouwd. Kost ietsje minder dan de 2400 van epson.

Comment

Voor goede printertests, één adres:
                      digital photography and video

Bekijk ook zeker eens de HP B9180, nog steeds mijn voorkeur als A3 printer. Heeft gescheiden koppen en inkttanks dus je kan iedere kop los vervangen. Voor Photo-I is dit ook de beste A3 printer tot nu toe, hij gebruikt hem als referentie in benchmarks.
                      Sony A7RIV - Sony 16-35 f2.8 GM - Tamron 35-150 f2-f2.8 - Tamron 150-500 f5-f6.7 - Metz 54MZ-4i / SCA3302 M9 - Lowepro Slingshot 200AW

Comment

Ben je zeker dat die printer stuk ging door bijvulinkt?
                        Ik gebruik al jaren namaakinkt voor een Epson. Nooit problemen gehad. Het is natuurlijk ook een mythe dat alle Epson inkt uit een Epson fabriek komt en andere inkt elders wordt nagemaakt (waarmee ik niet beweer dat er nooit een onderscheid is). Hieronder de link waar ik mijn cartridges haal op ebay, en daaronder een antwoord van hen op mijn vraag over navulcartridges voor Canon.

Een goeie tip voor je een pinter koopt. Bereken de kost per pagina met nieuwe evt. navulcartridges vóór je koopt.

About a year ago Canon introduced printers that either took 2 cartridges that had print head in the carts not the printer and so it was not possible for any one to make a legal copy (as with Lexmark, Dell and HP) and so only remanufactured ones are avaialable at about 2 thirds the price of new ones, or their other new printers took 5 or more carts that had micro chips on that have also proved uncopyable, but recently compatible carts have become available, but you have to physically take the chip of the original cart and then stick it on the new one and then disable the ink level function on the printer or else it sees it as empty - this has not proven very popular with customers so we are not stocking them.

Thankfully all Epson carts are still available as compatibles.

Comment

Ja mijn inkten zijn uitgelopen, en nu drukt hij steeds met strepen af
                          Verschillende keren gekuist maar helpt niet, origenele inkten gekocht en drukt nu ook niet prima af zoals ervoor dus zou niet weten waaraan het hangt.
                          Twijfel voor de canon pixma pro 9000

Killerke
                          www.knfotostudio.be

Comment

Working...
                          X