Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

welke geheugenkaart?

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: welke geheugenkaart?

De door Canon meegestuurde CF kaarten zijn echter niet eens een Ultra versie....
    Vandaar mijn vraag

Peter.
    www.dpix.nl event photography

Comment

Ah! Oei!

Euh ja, even wachten op reactie van de experts hé!

Maar volgens mij is de snelheid van Ultra toch goed voor een Canon eos 400D, of is die Ultra toch veel sneller dan het verwerken van de Canon zelf??

Mister Canon
      Mijn foto's maak ik met een Canon eos 400D body en de standaardlens 18-55 mm en de Speedlite 430 EX II

Comment

Ik kan momenteel een 4GB versie tegen een 'zacht prijsje' kopen, maar het is geen Etreme of Ultra versie. Ik vermoed dat deze kaart snel genoeg is om de 400D te kunnen bijbenen....
        In het andere geval is het beter om een snellere kaart te kopen.

Vandaar dus mijn vraag....

Peter

Comment

Het verschil tussen een snelle en trage kaart merk je pas als het interne buffergeheugen van de camera vol zit. En dat gebeurt alleen als je in "continu-opname" de ontspanknop ingedrukt blijft houden tot de buffer vol zit, dan krijg je vertraging omdat het langer duurt om de foto's weg te schrijven naar het geheugenkaartje.

Als je dus veel sportfoto's wil maken, dan kijk je best uit naar een sneller kaartje, is dat niet het geval, dan zal je nooit een verschil merken tijdens het maken van de foto's.

Er zal wel een verschil merkbaar zijn bij het uploaden van de foto's naar de pc, zeker als er een snelle kaartlezer gebruikt wordt. Maar als dit voor jou geen probleem is, dan ben je goedkoper uit met een trager kaartje.
          De prijzen van geheugenkaartjes zijn de laatste tijd wel zo sterk gedaald dat ik toch zeker niet het traagste kaartje zou kiezen omdat het prijsverschil niet zo bijzonder groot is.

Ik gebruik zelf Sandisk Ultra II kaartjes, de duurdere Extreme III zullen zeker in mijn 20D niet echt veel sneller werken, en dat zal bij een 400D ook wel het geval zijn.

In de nieuwe 1D Mark II zal je bijvoorbeeld wel verschil merken tussen een Ultra II en een Extreme III/IV, maar daar zitten ook twee processors in, en die kan dan ook 10 foto's per seconden maken...

Ik weet niet waar je het geheugenkaartje wil kopen, maar hier zijn de prijzen ook wel heel redelijk: http://www.interngeheugen.com/index1.html .
          (Kijk daar ook naar de prijzen van de Transcend 120x geheugenkaartjes, die zijn even snel of zelfs nog iets sneller dan de Sandisk Ultra II, en ze zijn ook goedkoper.)
          Last edited by Black B@ndit; 14 maart 2007, 19:43.
          http://barthuysmans.smugmug.com/
          BD0338BE

Comment

Inderdaad, Black B@andit,

Als je naar deze prijzen kijkt is het heel interessant om een 4 Gb 120x kaart te kopen.
            Zelfs de 8 Gb versie wordt interessant qua prijs.
            Maar ik weet niet of de 350D en 400D zo'n grote kaartjes 'lusten'.
            Dan kun je ongeveer 800 foto's schieten in RAW, maakt mijn imagetank bijna overbodig. En is ook nog eens makkelijker in gebruik.

Peter.

Comment

Iemand bevinden van Lexar? Sommige fotografen zweren bij Lexar omwille van de kwaliteit van opslag is daar dan ook verschil in?
              Monkey business
              [SIZE="1"][COLOR="Gray"]Nikon D300s

Comment

Mijn tip; koop liever 2 met minder GB dan 1 met heeeuuul veeeulll GB...
                M8, 28/2.0, 35/2.0, Tri-Elmar 16-18-21/4.0 - 1DsII, 5D, 16-35/2.8L, 35/1.4L, 50/1.4, 85/1.2L, 135/2.0L, 200/2.8L. Canon? Never thought I can...

Comment

Klein vraagje, heeft er al iemand een proef gedaan met een SD to CF adapter? Ik heb sinds dit weekend een Canon 350D gekocht en ben nu op zoek naar geheugen. Ik heb de indruk dat pro en semi pro toestellen veel eerder het CF geheugen gebruiken ipv SD. Is hier een bepaalde reden voor?

Ik had reeds een digitaal toestel van HP zo'n klein basis toestelleke om vlug wat familie foto's te maken op een barbeque feestje. Dit toestelleke maakte reeds gebruik van SD geheugen. Ik zou graag nog verder kunnen werken met die SD en zo het geheugen tussen de Canon en HP delen.

Nu kwam ik op een site volgende tegen http://www.euronetside.com/shop/inde...y_id=181&sl=EN

Wat denken jullie hierover? Indien nee, waarom dan niet? Is CF dan veel beter dan SD?

mvg Björn
                  Body: Canon 350D
                  Objectieven: EF-S 18-55mm/f3.5-5.6 / EF 35-105mm f3.5-4.5

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Björn C Bekijk bericht
                    Klein vraagje, heeft er al iemand een proef gedaan met een SD to CF adapter? Ik heb sinds dit weekend een Canon 350D gekocht en ben nu op zoek naar geheugen. Ik heb de indruk dat pro en semi pro toestellen veel eerder het CF geheugen gebruiken ipv SD. Is hier een bepaalde reden voor?

Ik had reeds een digitaal toestel van HP zo'n klein basis toestelleke om vlug wat familie foto's te maken op een barbeque feestje. Dit toestelleke maakte reeds gebruik van SD geheugen. Ik zou graag nog verder kunnen werken met die SD en zo het geheugen tussen de Canon en HP delen.

Nu kwam ik op een site volgende tegen http://www.euronetside.com/shop/inde...y_id=181&sl=EN

Wat denken jullie hierover? Indien nee, waarom dan niet? Is CF dan veel beter dan SD?

mvg Björn
                    Met een adapter zal je de kans op problemen wel vergroten, meer onderdelen = meer kans op fouten.

De geheugenkaartjes zijn op dit ogenblik helemaal niet duur meer, voor die 29 euro van de adapter kan je ook gemakkelijk een CF van 2GB vinden...
                    http://barthuysmans.smugmug.com/
                    BD0338BE

Comment

Vorige week net een 8GB Extreme III gekocht bij http://www.memoryshop.be voor 129€.

Woensdag besteld, donderdag ontvangen

8 GB is wel 't maximum dat mijn toestel aankan maar jouw toestel kan blijkbaar meer aan : http://sandisk.com/Compatibility/Dev...Rebel_Xti.aspx

Comment

ik heb zo een 1gb sandisk kaartje dat bij mijn camera zat, eos 350D en een paar extreme III kaartjes, en als ik in raw opnamen maken (raw + jpeg) dan gaat dat gewone kaartje toch dikwijls de mist in, ik heb al een paar keer moeten wachten tot ie gedaan had met schrijven om verder opnamen te kunnen maken.

En ik spreek niet van de ontspanner ingeduwd houden en blijven opnamen maken achter elkaar, maar gewoon van een reportage met een communikantje waar ik vrij snel na elkaar opnamen maakte.

voor het geringe prijsverschil zou ik dus zeker aanraden om voor de snellere kaarten te gaan, de extreme IV is warschijnlijk wat overdreven maar de III zou ik toch zeker overwegen.
                        President Merkin Muffley: Gentlemen, you can't fight in here! This is the War Room.

Comment

Met een adapter zal je de kans op problemen wel vergroten, meer onderdelen = meer kans op fouten.
                          Ok bedankt, Zover had ik natuurlijk nog niet gedacht. Ik zal mij zo'n extreme III kaartje van 2Gb aanschaffen.
                          Body: Canon 350D
                          Objectieven: EF-S 18-55mm/f3.5-5.6 / EF 35-105mm f3.5-4.5

Comment

Ik maak geregeld sportfoto's, vooral mountainbike dan.
                            Het gebeurt regelmatig dat m'n toestel plots niet meer kan trekken, aangezien ik eerst foto's moet laten weglezen op geheugenkaartje..

Ik gebruik ultra kaartje, gaat dit verwerken sneller gaan bij extreme kaartjes of zit m'n canon eos 350d op zo'n moment gewoon tegen z'n max wegschrijfsnelheid?

mvg
                            Mijn werkjes

Comment

ik denk dat je canon tegen zijn max aanzit

Comment

Working...
                              X