Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Metz 45CT-4

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Metz 45CT-4

Hallo,

Weet iemand of de flits Metz 45CT-4 kan gebruikt worden met een Nikon D70S ?

Groeten

Re: Metz 45CT-4

volgens mijn weten en horen zeggen werk dat niet
    op een digitale camera?
    ik heb er zelf ook nog twee liggen.
    misschien weet iemandt anders meer?

Comment

Ik gebruik een CT-60 op mijn D1
      Werkt perfect.

Informeer je eens bij Metz zelf, ze geven heel snel antwoord

Paul

Comment

Met kabel sca300a en de standaardvoet kan je Automatisch of manueel flitsen.
        Dus niet ITTL.
        Wil je ook dit soort foto's maken samen met Belgiumdigital?

Hou dan zeker het Shooting Days en het BD-mededelingen forum in de gaten!

Comment

Ik gebruik mijn Metz CL 45 al 2 jaar bijna dagelijks op mijn Nikon D 70s, en ook op mijn D 200, mits het gebruik van een aansluitstukje Nikon AS-15, (prijs 39 €).
          Alleen manueel, dus niet automatisch.
          Ook een modernere Canonflits gebruik ik op die manier op mijn Nikons.

Broken-Wing

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door PaulM Bekijk bericht
            Ik gebruik een CT-60 op mijn D1
            Werkt perfect.

Informeer je eens bij Metz zelf, ze geven heel snel antwoord

Paul
            Paul,zou een 60 CT2 dan zonder gevaar tegebruiken zijn op een D200?
            Die site van Metz vind ik niet!
            Bedankt

Comment

www.metz.de

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door L.Cavalier Bekijk bericht
                Paul,zou een 60 CT2 dan zonder gevaar tegebruiken zijn op een D200?
                Die site van Metz vind ik niet!
                Bedankt
                Dit berichtje kreeg ik binnen de 2 dagen :

Dear Paul,
                don't be afraid, flash units of type 60 CT-1 are already loaded with a
                low voltage trigger according ISO10330 and can be used, therefore,
                safely with a Nikon D1 as well.

best regards

i.A. Lutz Goeschel
                Technical support

Als mijn CT-1 al aan de laagspanningsstandaard voldeed, dan de CT-2 zeker meen ik.

Paul

Comment

Dit berichtje kreeg ik binnen de 2 dagen :

Dear Paul,
                  don't be afraid, flash units of type 60 CT-1 are already loaded with a
                  low voltage trigger according ISO10330 and can be used, therefore,
                  safely with a Nikon D1 as well.

best regards

i.A. Lutz Goeschel
                  Technical support

Als mijn CT-1 al aan de laagspanningsstandaard voldeed, dan de CT-2 zeker meen ik.

Paul
                  Ik gebruik mijne 60 CT-4 probleemloos met mijne D7D (met geschikte SCA adaptor).
                  Wil je ook dit soort foto's maken samen met Belgiumdigital?

Hou dan zeker het Shooting Days en het BD-mededelingen forum in de gaten!

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door zunoel Bekijk bericht
                    Ik gebruik mijne 60 CT-4 probleemloos met mijne D7D (met geschikte SCA adaptor).
                    De 60 CT2 is te gebruiken met de D200,maar enkel in maueele stand...dus diafragma zowel op de Metz als op de D200 instellen,dit bericht kreeg ik na 10 minuten via e-mail van Metz!!
                    Hopelijk kan ik nog een akku vinden want de mijne is keidood!

Comment

De 60 CT2 is te gebruiken met de D200,maar enkel in maueele stand...dus diafragma zowel op de Metz als op de D200 instellen,dit bericht kreeg ik na 10 minuten via e-mail van Metz!!
                      Hopelijk kan ik nog een akku vinden want de mijne is keidood!
                      Dat zal wel zo ene zijn met van die platte contactjes. Van Metz zelf €€€€€€€.
                      Probeer eens bij www.defotoshop.nl een stuk betaalbaarder en het zijn ook gesloten gel accus van een goed merk. Het enige verschil is dat die "strook" die er bij een Metz op zit hier niet aanwezig is waardoor je de batterij kan ompolen en het laadgedeelte kan ruineren.
                      Oplossing : bij de Metz zit die er ook maar opgeplakt. Met een fijn scherp mes kan je hem lossnijden en op de nieuwe batterij plakken. Opgelost.
                      Als het geen originele is zou ik er een strook opvallende plakband op plakken, tenslotte gaat die batterij er toch niet zo veel uit. Maar pas toch op : ompolen = laadgedeelte naar de filistijnen vooraleer je het door hebt.

Ik weet niet meer wat ik betaald heb maar het was veel minder dan de helft van een Metz.
                      Overigens ferme machine die CT-60, da's tenminste een flitser

Paul

Comment

Dat zal wel zo ene zijn met van die platte contactjes. Van Metz zelf €€€€€€€.
                        Probeer eens bij www.defotoshop.nl een stuk betaalbaarder en het zijn ook gesloten gel accus van een goed merk. Het enige verschil is dat die "strook" die er bij een Metz op zit hier niet aanwezig is waardoor je de batterij kan ompolen en het laadgedeelte kan ruineren.
                        Oplossing : bij de Metz zit die er ook maar opgeplakt. Met een fijn scherp mes kan je hem lossnijden en op de nieuwe batterij plakken. Opgelost.
                        Als het geen originele is zou ik er een strook opvallende plakband op plakken, tenslotte gaat die batterij er toch niet zo veel uit. Maar pas toch op : ompolen = laadgedeelte naar de filistijnen vooraleer je het door hebt.

Ik weet niet meer wat ik betaald heb maar het was veel minder dan de helft van een Metz.
                        Overigens ferme machine die CT-60, da's tenminste een flitser
                        Paul
                        Ik zie niets op die akku opgeplakt!is een origineele Metz NC Akku 60-39
                        art.nr.000060393
                        Deze past maar op één manier in het akku-vak,het afdekplaatje heeft 3 sleuven waar vroeger de loodakku inzat en waar je de toestand van de akku kon kontroleren door midel van die bolletjes,ik deze loodakku's beter omdat je steeds de laadtoestand van de akku kon zien!

Comment

Ik zie niets op die akku opgeplakt!is een origineele Metz NC Akku 60-39
                          art.nr.000060393
                          Deze past maar op één manier in het akku-vak,het afdekplaatje heeft 3 sleuven waar vroeger de loodakku inzat en waar je de toestand van de akku kon kontroleren door midel van die bolletjes,ik deze loodakku's beter omdat je steeds de laadtoestand van de akku kon zien!
                          3 sleuven op de afdekplaat, idd. Bij mij paste/past het opgeplakte latje in de middelste sleuf waardoor 180° omdraaien onmogelijk wordt.
                          De bolletjes voor de laadtoestand zeggen me niks.

Vreemd, maar eigenlijk bijkomstig. Het enige wat telt zijn de afmetingen en de spanning. Dezelfde batterijen zijn ook veel goedkoper te krijgen maar de aansluitpunten zijn twee rechtopstaande contactjes waardoor de batterij te hoog is voor de behuizing. Ik ken mensen die ze gewoon voorzichtig platklopten.
                          Lukt ook.

Paul

Comment

3 sleuven op de afdekplaat, idd. Bij mij paste/past het opgeplakte latje in de middelste sleuf waardoor 180° omdraaien onmogelijk wordt.
                            De bolletjes voor de laadtoestand zeggen me niks.

Vreemd, maar eigenlijk bijkomstig. Het enige wat telt zijn de afmetingen en de spanning. Dezelfde batterijen zijn ook veel goedkoper te krijgen maar de aansluitpunten zijn twee rechtopstaande contactjes waardoor de batterij te hoog is voor de behuizing. Ik ken mensen die ze gewoon voorzichtig platklopten.
                            Lukt ook.

Paul
                            Bij de loodakku's waren er drie rijen van telkens drie bolletjes die zich in de zwavelzuurachtige vloeistof bevonden,als nu één rij van drie bolletjes naar beneden was gezakt was de akku voor 1/3 de leeg,twee rijen gezakt 2/3 leeg
                            en alle drie de rijen 'plat' het vloeistofpeil moest ook steeds nagezien worden en met gedistileerd water bijgevuld worden,maar dit alle was door die drie sleuven aan de buitenkant van het akku gedeeldte te zien,hopelijk heb ik het nu duidelijk uitgelegt,maar doet nu niet meer ter zake loodakku's worden al lang niet meer gemaakt maar hun laadtoestand was steeds duidelijk te zien en betrouwbaar

Comment

Een Metz 45ct4 of CL4 is perfect bruikbaar op digital. Maar NIET in de TTL mode. Wel op de stand A od Manueel.
                              Er bestaat nu wel een versie speciaal voor digitaal.
                              Gebruik NOOIT een CT1 want die heeft een tehoge spanning op het flitscontact en kan een digitale camera beschadigen.

Groetjes

Luc

Comment

Working...
                              X