Ik ben bezig een Canon EOS 400D aan te schaffen. Nu zijn er verschillende soorten geheugenkaarten. Wat is jullie advies? Ik ga in april met de Fotovakschool beginnen.
Ja, er zit verschil op wat betreft de snelheid. Maar als je echt niet doet aan sportfotografie voor je beroep, is al die snelheid bijna te verwaarlozen.
Mijn eerste kaartjes waren SanDisk Compactflash en deze zijn ook snel. Nu de prijzen zijn ingestort kosten die voor 1 GB nog € 22.90
De Ultra II voor 1 GB kosten € 25.90
De Extreme III voor 1 GB nog € 33.90
De Extreme IV voor 2 GB nog € 69.90
Je ziet, de snelheid kost ook een beetje, maar is te verwaarlozen voor "hobby-grafen"
Ben je van plan ze te kopen, mijn mening de goedkoopste vindt je bij
Oorspronkelijk geplaatst door Mister CanonBekijk bericht
12 GB?
Ik wist niet eens dat er geheugenkaarten bestonden met zoveel gigabytes!!! Amai, de technologie, niet meer bij te houden!!!
En dat is allemaal dezelfde grote*? Past dus zonder problemen in een Canon eos 400D neem ik aan?
* Ik bedoel de afmetingen van een 12 GB CF geheugenkaart is dus hetzelfde als van een CF geheugenkaart van 1, 2, 4 GB? Of toch niet?
Mister Canon
Met die hele grote zou ik toch oppassen, 12 GB en ja er zijn er zelfs van 16 GB, bij Canon staat bij de specs van de camera's: 2GB en meer... maar zou toch even informeren bij Canon als je van plan bent zo eentje aan te schaffen om zeker te zijn dat ie compatibel is. De afmetingen zijn inderdaad dezelfde.
De snelheden dan: Ultra 2: read/write: 10MB/9MB s; Extreme 3: Min 20MB/second read and write)
mvg,
2 x 60D + 1 BG-E9 / EF-S 15-85 IS USM / 70-200 f2.8 L/ EF 100 f2.8 L IS Macro / SPEEDLITE 430 EX II/ MANFROTTO 055CXPRO3 + VANGUARD GH-200 PISTOL GRIP
Bij aankoop van een EOS 350D of 400D krijg (of kreeg...) je bij Canon gratis een Sandisk CF kaart (normale snelheid).
Canon staat dus achter dit product en zal dus goed functioneren op deze camera's.
Is een snellere CF kaart dan geen overkill?
De snelheidslimiet is eerder de camera zelf.
Als je snelheidswinst zou kunnen boeken is het denk ik alleen maar tijdens continue opnamen. Maar ik vraag me af of je hier winst boekt met een snellere CF kaart als de snelheid beperkt wordt door de camera.
Met andere woorden... heeft een snellere CF kaart voordelen ten opzichte van de meegeleverde CF kaart?
Comment