Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Image tank

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Image tank

gebruik image tank en cf gelijk... dan zit je nog safer moest er een cf kaartje verloren/defect gaan...
    -=- Light is the key...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door vantje Bekijk bericht
      Overtuigen? CF-kaartjes zijn momenteel wat duurder, maar verder hebben ze niet anders dan voordelen.
      Ze zijn ijzersterk, ongevoelig voor klimaat, vochtigheid, hoogte en schokken.
      Je hebt geen opladers nodig en geen bijkomende stekkers voor wereldwijd gebruik.
      Ze zijn uiterst compact en extreem licht.
      Zelfs na formatteren is er nog redding mogelijk.
      Eenmaal thuis zet ik ze in razendtempo over op mijn computer via een Firewire cardreader.

Indien de prijzen van CF-kaarten nog iets zouden zakken, dan blijft mijn Image Tank voorgoed thuis en schaf ik mij voor zo'n extra 30 GB aan CF-kaarten aan. Dan kan ik dat gedoe met opladen en bijkomende stekkers vergeten. Het is voor mij nog de kwestie van een beetje te wachten.
      Je hebt wel gelijk.
      Maar...
      Hoeveel kaartjes wil je dan hebben? Vijf? Tien? Tien kaartje van 8gb nemen evenveel ruimte in beslag als een imagetank, het liefst in een etui om niet te hoeven grabbelen in een tas in de hoop dat je meteen een lege CF te pakken krijgt? Dat compacte van één kaartje afzonderlijk maakt het toch een stapel bij meerdere kaartjes.
      Goedkoper; Altijd duurder. Een kaartje van 8gb kost nu € 130,-. Stel dat ze de helft in prijs zakken en je hebt er 10 van... dan kost dat € 650,- voor 80gb. Ik heb een imagetank met een 2,5" HD van 100gb voor minder dan de helft.

En de kaartjes zijn nog lang niet de helft goedkoper dan ze nu zijn.

Ik denk dat dit toch een punt van overweging is, die jouw beredenatie mij niet definitief over de streep trekt.

Oh ja, een geformateerde 2,5" HD is ook nog te redden, en de firewire van de imagetank waarvoor ik zou kiezen is even snel als jouw firewire cardreader
      meer over mijn fotografie is te vinden op
      http://www.nandoonline.com

Comment

Dan kan ik dat gedoe met opladen en bijkomende stekkers vergeten. Het is voor mij nog de kwestie van een beetje te wachten.
        Dit argument zie ik regelmatig voorbijkomen. Alleen stel ik mij dan de vraag hoe je die duizenden foto's maakt zonder de batterijen van je camera bij te laden. Als je die dan toch moet laden kan je immers gelijk je Image Tank bijladen ...
        Gewoon een bedenking ...

D.

Comment

Kies zeker voor CF kaartjes, zekerheid en licht in gewicht, tenzij je natuurlijk om de 3 weken zo'n reis maakt dan kan je wat je mist nog is terug overdoen drie weken later !

MVG, Jeff
          Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience. "When one person suffers from a delusion it is called insanity. When many people suffer from a delusion it is called religion ."

Comment

Hint:
            Een beginner ziet veel mogelijkheden. Een expert slechts een paar.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door DanielG Bekijk bericht
              Dit argument zie ik regelmatig voorbijkomen. Alleen stel ik mij dan de vraag hoe je die duizenden foto's maakt zonder de batterijen van je camera bij te laden. Als je die dan toch moet laden kan je immers gelijk je Image Tank bijladen ...
              Gewoon een bedenking ...

D.
              Ja en nee. De oplader van mijn D200 is vrij compact (en vooral niet zwaar) te noemen en als ik het met slechts 1 oplader en stekker kan doen is dat voor mij althans een handige oplossing. BTW Ik neem ook altijd een reserve batterij mee, zodoende kan ik ongeveer een 800 beelden zonder te moeten opladen schieten.
              Minder glas dan vroeger, maar beter.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door azhrarn Bekijk bericht
                Je hebt wel gelijk.
                Maar...
                Hoeveel kaartjes wil je dan hebben? Vijf? Tien? Tien kaartje van 8gb nemen evenveel ruimte in beslag als een imagetank, het liefst in een etui om niet te hoeven grabbelen in een tas in de hoop dat je meteen een lege CF te pakken krijgt? Dat compacte van één kaartje afzonderlijk maakt het toch een stapel bij meerdere kaartjes.
                Goedkoper; Altijd duurder. Een kaartje van 8gb kost nu € 130,-. Stel dat ze de helft in prijs zakken en je hebt er 10 van... dan kost dat € 650,- voor 80gb. Ik heb een imagetank met een 2,5" HD van 100gb voor minder dan de helft.

En de kaartjes zijn nog lang niet de helft goedkoper dan ze nu zijn.

Ik denk dat dit toch een punt van overweging is, die jouw beredenatie mij niet definitief over de streep trekt.

Oh ja, een geformateerde 2,5" HD is ook nog te redden, en de firewire van de imagetank waarvoor ik zou kiezen is even snel als jouw firewire cardreader

80 GB voor een reis is echt wel enorm veel, hoor.
                Ik heb doorgaans met zo'n 30 GB al meer dan genoeg voor een reis van 3 weken. Dit zou dan neerkomen op zo'n 260 euro indien de prijzen zouden halveren zoals je stelt.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door azhrarn Bekijk bericht
                  Verschil is er altijd, maar de verschillen zijn niet zo groot. Ik zou kiezen voor de Nexto CF Ultra ND2525 verpakking met een losse 2,5" HD die ik er zelf in zet. Veertig gig is voldoende, dus waarom meer ruimte kopen als ik die niet benut? Mocht het nodig zijn kan ik altijd nog een grotere HD kopen en die 40gb als USB stick gaan gebruiken.
                  Flexibel genoeg.

Maare.... overtuig me waarom ik dezelfde als die van jou zou moeten kopen? Misschien ben ik daar inderdaad beter mee af? Ik sta nog steeds open voor suggesties.
                  Ik dacht eerst voor een PD70x te gaan maar na een paar reviews gelezen te hebben over de Hyperdrive, heb ik deze besteld

Hij wordt in de loop van de week geleverd.
                  BD0497BE : Nikon body + glas
                  www.RudyVerrijt.info

Comment

mijn tankje is een digimate III , ik heb dat online gekocht zonder harddisk ; ik had nog een harddisk liggen .

Het laadt op via stroom of via USB -> op veel plaatsen in de wereld vind je wel een PC of cybercafe of hotelreceptie of zelfs restaurants waar je je dingetje ff mag opladen

Ik kan 9 keer een (vol) 2GB kaartje leegtrekken eer de batterij opgeeft

qua snelheid ... geen idee , ik zet het in gang en als ie klaar is schakelt het zelf uit na 30 seconden

zie ook hier : http://forum.belgiumdigital.com/show...light=digimate
                    www.Klikkerdeklik.be
                    Waarom een tijger in de tank , als er een ezel achter het stuur zit ...

Comment

80 GB voor een reis is echt wel enorm veel, hoor.
                      Ik heb doorgaans met zo'n 30 GB al meer dan genoeg voor een reis van 3 weken. Dit zou dan neerkomen op zo'n 260 euro indien de prijzen zouden halveren zoals je stelt.
                      Het was maar een rekenvoorbeeld. Ik dacht dat zo'n 20gb voor een week of twee à drie wel uitkwam (100 per dag). Dan kom ik op een bedrag gelijk aan een image tank. Langer op vakantie mag toch niet van mijn baas

Oorspronkelijk geplaatst door JePe Bekijk bericht
                      Ik dacht eerst voor een PD70x te gaan maar na een paar reviews gelezen te hebben over de Hyperdrive, heb ik deze besteld

Hij wordt in de loop van de week geleverd.
                      Ik ben wel benieuwd hoe die zal bevallen, hoewel de ervaringen pas waardevol worden na een jaartje gebruik. Ik kan me de lovende woorden over een Nexto CF imagetank herinneren van Sugar, een tijd geleden. Nu zweert hij bij een stapeltje CF kaartjes.

Oorspronkelijk geplaatst door Paradroid Bekijk bericht
                      mijn tankje is een digimate III , ik heb dat online gekocht zonder harddisk ; ik had nog een harddisk liggen .

Het laadt op via stroom of via USB -> op veel plaatsen in de wereld vind je wel een PC of cybercafe of hotelreceptie of zelfs restaurants waar je je dingetje ff mag opladen

qua snelheid ... geen idee , ik zet het in gang en als ie klaar is schakelt het zelf uit na 30 seconden

Zo is het. Een digicam heeft zo nu en dan ook stroom nodig. Een image tank kan dan ook wel bijgetankt worden.
                      Het blijft wel een feit dat je toch weer een lader mee zult moeten nemen. Als je nu een stroomdraadje voor beide toestellen zou kunnen gebruiken...

Ik denk nu dat de robuustheid van een CF kaart toch wel voor mij doorslaggevend kan gaan worden. Twee van 8gb zijn goed voor 1600 foto's !

Comment

merk op : ik wou zeggen dat ik voor mijn tank nooit een lader meeneem , ik zuig de stroom uit de lokale pc's zoals ne vampier whoehaha
                        www.Klikkerdeklik.be
                        Waarom een tijger in de tank , als er een ezel achter het stuur zit ...

Comment

Kan iedere camera met een 8 gig kaartje overweg?

Je hoort toch regelmatig dat er problemen zijn, ook met de 4 gig kaartjes.

En er zijn ook camera's die XD-SD-MMC kaartjes gebruiken? Deze hebben die grote capaciteiten (nog) niet.

Soms neem ik buiten de 20D/30D ook een compactje mee. Of de vrouw neemt al eens wat foto's met haar toestelletje.

Als je dan voor iedere camera een hoop kaartjes moet kopen?

Voor +-200€ heb je een X-drive(40 gig) waarop een berg foto's gaan en waarin je ook diverse soorten kaartjes kunt steken. Twee kaartjes per toestel(soort) is voldoende om continue te kunnen fotograferen.

Als je +-8 kaartjes in je zak hebt, welke is dan vol en welke is leeg? Welke mag je formateren/wissen om opnieuw te gebruiken?

Ik zou mijn X-drive niet meer willen missen.
                          Groetjes
                          ----JO

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Paradroid Bekijk bericht

Ik ben niet tegen harddisks, verre van. Ik zoek alleen een manier om zo weinig mogelijk mee te slepen.
                            Voor het gebruik van een harddisk op een computer in een cybercafé wil ik je wel waarschuwen. Een vriend van mij heeft op die manier ooit een virus binnengetrokken die én z'n CF-kaartjes én zijn D70 besmette. De D70 blokkeerde toen hij een net gekopieerd CF-kaartje wou gebruiken. Een zeldzaam voorval misschien, maar toch...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door jo99841 Bekijk bericht
                              Kan iedere camera met een 8 gig kaartje overweg?

Je hoort toch regelmatig dat er problemen zijn, ook met de 4 gig kaartjes.

En er zijn ook camera's die XD-SD-MMC kaartjes gebruiken? Deze hebben die grote capaciteiten (nog) niet.

Soms neem ik buiten de 20D/30D ook een compactje mee. Of de vrouw neemt al eens wat foto's met haar toestelletje.

Als je dan voor iedere camera een hoop kaartjes moet kopen?

Voor +-200€ heb je een X-drive(40 gig) waarop een berg foto's gaan en waarin je ook diverse soorten kaartjes kunt steken. Twee kaartjes per toestel(soort) is voldoende om continue te kunnen fotograferen.

Als je +-8 kaartjes in je zak hebt, welke is dan vol en welke is leeg? Welke mag je formateren/wissen om opnieuw te gebruiken?

Ik zou mijn X-drive niet meer willen missen.
                              Ik begrijp de argumenten.
                              Je kaart hier nog een mogelijk probleem aan: het accepteren van grote capaciteiten (4, 8 of zelfs 16gb) door een camera.
                              Ik neem eigenlijk aan dat een EOS 20D, en meer semi-pro camera's geen moeilijkheden hebben met deze hoge capaciteiten, maar ik ga dat navragen. Ik weet uit ervaring dat 2gb geen probleem is, maar voor 10 kaartjes van 2gb voel ik zelf ook niet veel.
                              Welke leeg is en welke niet, tja... Leegmaken of formateren is niet van toepassing want dat gebeurt thuis pas.

Comment

Mijn D200 heeft alvast geen problemen met 4GB van Transcend.
                                Over 8GB en hoger kan ik mij niet uitspreken.

Comment

Working...
                                X