Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Image tank

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Image tank

In juli gaan wij een maand op vakantie met de rugzak naar Uganda en Kenia. Vermits de kaartjes hier redelijk snel gaan vol zijn, zou ik mij een image tank willen aanschaffen.

Welke merken / winkels zouden jullie mij aanbevelen voor deze aankoop?

Alvast bedankt voor jullie reacties!!

Re: Image tank

Doe even een search op 'PD70X' en je zal er vooral veel lof over lezen. M.a.w. een prima en vooral heel erg snelle tank. Ondertussen heeft hij een opvolger gekregen, de 'Hyperdrive Space'.

Winkels kan ik niet meteen aanraden, ik heb de mijne via de Duitse importeur.

"Ja wir sind hochmodern, wir dreh'n auf SUPER 8!"(welle:erdball)

Comment

Kijk naar:

de Hyperdrive Space 80gig voor 199 euro

groetjes
      Canon 5D MarkIII - 17-40mm f4 / 50mm f1.4 / 24-70mm f2.8 / 100mm f2.8 macro / extender 1.4x / 100-400mm IS USM / 70-200mm f2.8 IS USM

Comment

Hoi,

Ik heb reeds een drie tal jaar de EPSON P2000 - 40 Gb in gebruik.
        Supper tevreder mee, verwerkt verschillende modellen van geheugenkaartjes en ondersteund RAW.

Gr,
        Peter
        Last edited by PGR; 26 februari 2007, 07:39.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Bees Bekijk bericht
          Doe even een search op 'PD70X' en je zal er vooral veel lof over lezen. M.a.w. een prima en vooral heel erg snelle tank. Ondertussen heeft hij een opvolger gekregen, de 'Hyperdrive Space'.

Winkels kan ik niet meteen aanraden, ik heb de mijne via de Duitse importeur.
          Ik heb de PD70x versie gehad. Solide toestel, dat doet wat het moet doen, snel en zeker kaartjes copyeren. Dit toestel werkt met gewone batterijtjes. Dus die die zijn bijna overal te vinden.

Bij http://www.macway.com is de prijs gunstig

Oorspronkelijk geplaatst door Selamat Bekijk bericht
          Kijk naar:

de Hyperdrive Space 80gig voor 199 euro

groetjes
          Ik heb hem besteld (de 100gb versie )maar hij nog niet toegekomen.
          BD0497BE : Nikon body + glas
          www.RudyVerrijt.info

Comment

Hier heb ik de mijne besteld en ben er super tevreden over.

Ik heb een 3320 gekocht.

Alle combinaties zijn mogelijk.

Zit in een mooi zakje dat je aan je gordel kan maken, met gewone lader, auto/sigarettenlader, oordopjes voor muziek(mp3,radio )etc...
            Groetjes
            ----JO

Comment

Sinds je nog maar 1 of enkele tientjes per Gb betaalt is het nut van dit soort dingen toch iets beperkter. Op 8 gb maak je toch al gauw 600-1200 foto's. Als je goed winkelt kun je voor 200 euro 15 gb aan kaartjes bij elkaar sprokkelen...
              Sony en Olympus
              Fotoseries

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Spanjaart Bekijk bericht
                Sinds je nog maar 1 of enkele tientjes per Gb betaalt is het nut van dit soort dingen toch iets beperkter. Op 8 gb maak je toch al gauw 600-1200 foto's. Als je goed winkelt kun je voor 200 euro 15 gb aan kaartjes bij elkaar sprokkelen...
                Dat is ook mijn visie.
                Vooral als rugzakreizigers telt iedere gram. Ee geheugenkaartje neemt geen volume in, is nagenoeg onverslijtbaar en heeft geen vervelende stekker met ditto oplader nodig.
                Ik zou resoluut voor geheugenkaartjes kiezen ipv een image tank.
                Minder glas dan vroeger, maar beter.

Comment

Goed gezien, maar met een MKII in Raw heb ik 40 gig nodig voor 4000 foto's tijdens 5 weken trip in Zuid Africa.
                  Iedereen moet voor zichzelf uitmaken wat hij nodig heeft.
                  groetjes
                  Canon 5D MarkIII - 17-40mm f4 / 50mm f1.4 / 24-70mm f2.8 / 100mm f2.8 macro / extender 1.4x / 100-400mm IS USM / 70-200mm f2.8 IS USM

Comment

Op dit betaalt men gemiddeld rond de 14 Euro per Gigabyte voor een SanDisk Extreme III Compact Flash kaart. Een 12 GB SanDisk Extreme III kost nu rond de 169,- Euro. U moet er niet van verschieten indien de prijs in juni zo rond de 75 tot 100 Euro ligt. Op de Cebit te Hannover zal SanDisk de 16GB de markt proberen in te drukken.

Image Tanks kosten energie (akku's) en wegen ook het nodige. Een geheugenkaartje weegt een paar gram.
                    Verzamelaar van digitale Canon en Nikon toestellen en lenzen

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Selamat Bekijk bericht
                      Goed gezien, maar met een MKII in Raw heb ik 40 gig nodig voor 4000 foto's tijdens 5 weken trip in Zuid Africa.
                      Iedereen moet voor zichzelf uitmaken wat hij nodig heeft.
                      groetjes
                      Zo denk ik er ook over. Iedereen kent zijn eigen behoefte.

Oorspronkelijk geplaatst door Otto Knap Bekijk bericht
                      Op dit betaalt men gemiddeld rond de 14 Euro per Gigabyte voor een SanDisk Extreme III Compact Flash kaart. Een 12 GB SanDisk Extreme III kost nu rond de 169,- Euro. U moet er niet van verschieten indien de prijs in juni zo rond de 75 tot 100 Euro ligt. Op de Cebit te Hannover zal SanDisk de 16GB de markt proberen in te drukken.
                      Ik zal het in de gaten houden.
                      www.RudyVerrijt.info

Comment

Ik zit met hetzelfde probleem: CF kaartjes of een image tank?

Met CF kaartjes kost het € 250,- voor 2 Extreme III 8gb, goed voor 1600 foto's uit mijn EOS 20D - voldoende voor een week of twee vakantie.
                        Met een image tank kost het € 250,- voor een 40gb HD versie (Nexto CF Ultra ND2525 - 1gb in een minuut overzetten) waarmee ik het dubbele aan foto's kwijt kan.
                        Een berg CF kaartjes zijn eenvoudig kwijt te raken, maar stabieler dan een HD, een image tank heeft altijd een keer stroom nodig, maar biedt meer opslag voor hetzelfde gewicht en ruimte (tel al die CF kaartjes maar eens bij elkaar...)

Soms denk ik dat ik met een image tank beter af ben, andere keren met CF kaartjes.
                        Natuurlijk is alles persoonlijk, maar ik neig toch meer naar de image tank vanwege het voorkomen van 4, 5 of meer CF kaartjes ergens in een etui of tas. Van de andere kant, als een HD ermee ophoudt wegens temperatuur en vochtigheidsproblemen (vooral in die Afrikaanse landen??)... brrr

Ik volg dit topic nieuwsgierig, hoewel het de keuze niet gemakkelijker zal maken. Ik heb nog geen overtuigende reacties gezien, zowel in dit als in andere topics, die voor de één of voor de ander pleiten. Er is altijd wel een maar...
                        meer over mijn fotografie is te vinden op
                        http://www.nandoonline.com

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door azhrarn Bekijk bericht
                          Ik zit met hetzelfde probleem: CF kaartjes of een image tank?

Met een image tank kost het € 250,- voor een 40gb HD versie (Nexto CF Ultra ND2525 - 1gb in een minuut overzetten) waarmee ik het dubbele aan foto's kwijt kan.

Dit is toch een dure image tank hoor, die van mij kost minder voor 100GB
                          www.RudyVerrijt.info

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door JePe Bekijk bericht
                            Dit is toch een dure image tank hoor, die van mij kost minder voor 100GB
                            Verschil is er altijd, maar de verschillen zijn niet zo groot. Ik zou kiezen voor de Nexto CF Ultra ND2525 verpakking met een losse 2,5" HD die ik er zelf in zet. Veertig gig is voldoende, dus waarom meer ruimte kopen als ik die niet benut? Mocht het nodig zijn kan ik altijd nog een grotere HD kopen en die 40gb als USB stick gaan gebruiken.
                            Flexibel genoeg.

Maare.... overtuig me waarom ik dezelfde als die van jou zou moeten kopen? Misschien ben ik daar inderdaad beter mee af? Ik sta nog steeds open voor suggesties.
                            meer over mijn fotografie is te vinden op
                            http://www.nandoonline.com

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door azhrarn Bekijk bericht
                              Ik volg dit topic nieuwsgierig, hoewel het de keuze niet gemakkelijker zal maken. Ik heb nog geen overtuigende reacties gezien, zowel in dit als in andere topics, die voor de één of voor de ander pleiten. Er is altijd wel een maar...

Overtuigen? CF-kaartjes zijn momenteel wat duurder, maar verder hebben ze niet anders dan voordelen.
                              Ze zijn ijzersterk, ongevoelig voor klimaat, vochtigheid, hoogte en schokken.
                              Je hebt geen opladers nodig en geen bijkomende stekkers voor wereldwijd gebruik.
                              Ze zijn uiterst compact en extreem licht.
                              Zelfs na formatteren is er nog redding mogelijk.
                              Eenmaal thuis zet ik ze in razendtempo over op mijn computer via een Firewire cardreader.

Indien de prijzen van CF-kaarten nog iets zouden zakken, dan blijft mijn Image Tank voorgoed thuis en schaf ik mij voor zo'n extra 30 GB aan CF-kaarten aan. Dan kan ik dat gedoe met opladen en bijkomende stekkers vergeten. Het is voor mij nog de kwestie van een beetje te wachten.
                              Minder glas dan vroeger, maar beter.

Comment

Working...
                              X