Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

xD kaarten en imagetanks (vooral X's-Drive vP-3310)

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • xD kaarten en imagetanks (vooral X's-Drive vP-3310)

    Hallo,

    na 17 jaar uitsluitend met SLR's gefotografeerd te hebben heb ik het besluit genomen om er terug een pocketje bij te gaan nemen voor die momenten waarop een SLR te groot is om bij te hebben. Mijn keuze is na veel overwegen gevallen op de Fujifilm F30, en die werkt met xD kaarten.

    Mijn Compactdrive PD70x kan enkel de oude xD kaarten lezen (tot 512MB).
    De nieuwere xD kaarten groter dan 512MB (type H en type M) kan hij helaas niet lezen, en daar zit nu net het probleem want ik wil een 2GB kaart aanschaffen.

    Maar ik heb nog m'n oude X's-Drive VP-3310 liggen, en deze zou misschien geen probleem hebben met deze grotere kaarten. (Veel vind je er niet over, en wat je vindt spreekt zich tegen...)

    Dus mijn vraag: Wie heeft een VP-3310 en een xD kaart van 1 of 2 GB en wil die dan even de test doen? Het is wel belangrijk dat je een volle xD kaart neemt en dat je kijkt of het deel boven de 512MB goed gekopieerd is, want daar zou het dus mislopen. Zeg er aub ook bij of je een type H of type M kaart gebruikt.

    Ik kan natuurlijk ook een van de nieuwste imagetanks kopen maar dan betaal ik evenveel aan "toebehoren" als een m'n pocketcamera, en dat is eigenlijk niet de bedoeling.

    Bedankt, Michael
    Last edited by Bees; 24 februari 2007, 17:11. Reden: spelling

    "Ja wir sind hochmodern, wir dreh'n auf SUPER 8!"(welle:erdball)

  • #2
    Re: xD kaarten en imagetanks (vooral X's-Drive vP-3310)

    Vreemd, die pompen toch maar gewoon de inhoud over.... Ik zou het raar vinden mocht die dat niet aankunnen...
    Zoek anders eens even of je de laatste firmware erop hebt staan, misschien kan je daar nog een gelukje mee hebben als dit echt het geval zou zijn.


    Zoek gewoon iemand in de buurt met een xD kaartje van 1 of meer GB, en doe zelf de test. Je zal wel iemand vinden zeker in je buurt.

    You don't like my pics? Zero sugar, zero taste...
    [...dwarsliggers houden de sporen recht...]
    Imagening the world with Nikon and Tamron stuff


    Comment


    • #3
      Re: xD kaarten en imagetanks (vooral X's-Drive vP-3310)

      Een F30 schiet toch geen RAW? De jpg's zijn prima en rond de 2-3mb, dan kun je dus op een 2Gb kaartje 700-1000 foto's maken. Vroeger kostte dat 30 fotorolletjes; zoveel had ik er voor 3 weken vakantie niet eens bij me hoor! Laat staan voor een toestel voor "erbij"!
      Sony en Olympus
      Fotoseries

      Comment


      • #4
        Re: xD kaarten en imagetanks (vooral X's-Drive vP-3310)

        @ ajuin:
        Er zou een hardwareverschil tussen oude en nieuwe (type M, H) xD kaarten zijn, waardoor een aantal cardreaders waaronder de PD70X die nieuwe kaarten slechts gedeeltelijk kunnen lezen. Bij de VP-3310 zou dat niet het geval zijn. Ik heb er onlangs de laatste firmware opgezet, dat wel.
        (En al mijn vrienden hebben spiegelreflexen, daarom dat ik hier terecht kwam.)

        @Spanjaart
        Wel ik ben meermaals met meer dan 100 rolletjes op zak op trip gegaan (zelfs nog eens een probleempje mee gehad bij de douane, en het gaf ook altijd problemen met het gewicht van de handbagage...), maar daar gaat het hier niet om. Wel zou ik af en toe ook een filmke willen opnemen en dat slurpt wel heel wat geheugen op. Vandaar dat ik meteen voor een 2GB kaart wil gaan.

        Maar aangezien niemand een zeker antwoord lijkt te kennen, denk ik dat ik de hele boel later van de week maar zal bestellen, dan heb ik nog tijd genoeg om alles een keer te testen voor ik het echt nodig heb.

        "Ja wir sind hochmodern, wir dreh'n auf SUPER 8!"(welle:erdball)

        Comment


        • #5
          Re: xD kaarten en imagetanks (vooral X's-Drive vP-3310)

          Hoog tijd voor een reactie.

          Eerst duurde het een eeuwigheid voor ik m'n Fujifilm F30 geleverd kreeg, ik had hem besteld bij topvision maar die reageerden niet of pas na een lange tijd, heb dan de bestelling geannuleerd (het geld werd wel netjes teruggeboekt op de kredietkaart) en bij pixmania besteld, toen had ik hem na enkele dagen, nog net op tijd om naar Italië te vertrekken.

          Conclusie:
          De eerste GB van m'n XD type H kaart (2GB) wordt goed getransfereerd op m'n VP-3310 (met laatste beschikbare firmware), maar daarna loopt het fout en krijg ik currupte files.
          (Met m'n PD70X loopt het al voor 1GB fout, maar dat was volgens de verwachting.)
          Allemaal verouderde technologie dus ...

          Ik ben wel tevreden over de F30 trouwens.

          "Ja wir sind hochmodern, wir dreh'n auf SUPER 8!"(welle:erdball)

          Comment

          Working...
          X