Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

reflectiescherm welke maat ?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • reflectiescherm welke maat ?

    Ben van plan een setje reflectiescherm (draagbare en opplooibare) te kopen.
    Er is keuze tussen volgende maten : 60 cm, 80 cm en 105 cm.

    Wat is de meest ideale maat (combinatie draagbaarheid en toch bruikbaar) ?
    www.strobistworkshops.be - www.fotobedrijf.be

  • #2
    Re: reflectiescherm welke maat ?

    Ik heb er eentje van 80 cm (is opgevouwen ongeveer 25 cm).
    Deze maat vind ik ideaal wegens groot genoeg om een model mee uit te lichten en toch nog handelbaar.
    Wil je ook dit soort foto's maken samen met Belgiumdigital?

    Hou dan zeker het Shooting Days en het BD-mededelingen forum in de gaten!

    Comment


    • #3
      Re: reflectiescherm welke maat ?

      Ik heb er eentje van 105, kan je ook gebruiken als achtergrond voor portretfoto's (zilver, goud, zwart, wit). Opgevouwen is dit ongeveer 40 cm.
      Kan overal makkelijk mee naar toe.
      Dirre - dirkcatteeuw@telenet.be
      ----------------------------------------------
      Nikon-spul en een beetje glas in een Tamrac zakske

      Comment


      • #4
        Re: reflectiescherm welke maat ?

        Oorspronkelijk geplaatst door Dirre Bekijk bericht
        Ik heb er eentje van 105, kan je ook gebruiken als achtergrond voor portretfoto's (zilver, goud, zwart, wit). Opgevouwen is dit ongeveer 40 cm.
        Kan overal makkelijk mee naar toe.
        Moi aussi, ik vind dit formaat wel handig ..
        Fotografie betekent 'schrijven met licht' Xposed
        Fujifilm X-Pro1 - Fujinon 35mm F/1.4 - Compact drive PD70X - Manfrotto 475B, 808RC4 en statieftas M100P - Ona Brixton field tan .

        Comment


        • #5
          Re: reflectiescherm welke maat ?

          Ik kan niet kiezen, ik heb 30 / 50 / 150 cm in cirkel en een 80-125 in rechthoek, allen hebben ze een specifieke toepassing ...
          www.fotofolio.be

          Comment


          • #6
            Re: reflectiescherm welke maat ?

            Ik heb er eentje van 105 cm en wegens veel te klein om een model uit te lichten gebruik ik meestal mijn ovaal van 170 cm ( falconeyes )

            Met een 105 kan je uit de voeten voor portret en borstportret, als je redelijk ver van het model gaat staan kan je nog tot boven de knieen uitlichten maar dat is echt het maximum.

            Een aanrader: koop die van falconeyes van 170cm ( 5 in één ) voor iets van 75 € ( dacht ik )
            Mijn fotosite ??? www.lievenlens.be of www.lieven-lens.be

            Comment


            • #7
              Re: reflectiescherm welke maat ?

              Oorspronkelijk geplaatst door lieven lens Bekijk bericht
              Ik heb er eentje van 105 cm en wegens veel te klein om een model uit te lichten gebruik ik meestal mijn ovaal van 170 cm ( falconeyes )

              Met een 105 kan je uit de voeten voor portret en borstportret, als je redelijk ver van het model gaat staan kan je nog tot boven de knieen uitlichten maar dat is echt het maximum.

              Een aanrader: koop die van falconeyes van 170cm ( 5 in één ) voor iets van 75 € ( dacht ik )

              Daar hebde nu ook weer gelijk, maar met een beetje wind gaat degen die het nu al vast houd vliegen ik heb een 105 cm
              Fotografie betekent 'schrijven met licht' Xposed
              Fujifilm X-Pro1 - Fujinon 35mm F/1.4 - Compact drive PD70X - Manfrotto 475B, 808RC4 en statieftas M100P - Ona Brixton field tan .

              Comment

              Working...
              X