Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Vraagjes ivm omkeren

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Vraagjes ivm omkeren

Ben nieuw in de fotografie (sinds 1 jaartje) en begin me nu een beetje te oriënteren richting macrofotografie.

Heeft iemand ervaringen met een conversie ring?

Nikon BR-3
    Ik zou die eventueel aanschaffen in combinatie met mijn 50mm/1.8

Ik heb me een omkeerring laten maken voor de 50mm, maar nu zit ik natuurlijk met het probleem dat ik die omgekeerde 50mm niet kan gebruiken op de socket van mijn toestel, weet er iemand ofdat er daarvoor een oplossing bestaat?

En als laatste, gewoon uit nieuwsgierigheid: als je een omgekeerde 50mm op een 50mm schroeft, heffen die elkaar dan op?
    ITers are like mushrooms. We just keep them in the dark and throw sh!t at them. They love it

Re: Vraagjes ivm omkeren

Hallo, je hebt de BR-2A nodig! Deze BR-3 is een (female) adapterring om op de bajonet van een al omgekeerd objectief te zetten. Je hebt dan opnieuw schroefdraad aan de voorkant van de combinatie, hetgeen je toelaat filters of een zonnekap te gebruiken.
    De BR-2a is trouwens ongeveer de helft goedkoper.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door pol parasol Bekijk bericht
      Hallo, je hebt de BR-2A nodig! Deze BR-3 is een (female) adapterring om op de bajonet van een al omgekeerd objectief te zetten. Je hebt dan opnieuw schroefdraad aan de voorkant van de combinatie, hetgeen je toelaat filters of een zonnekap te gebruiken.
      De BR-2a is trouwens ongeveer de helft goedkoper.

Schitterend forum hier, binnen de 5 minuten een antwoord

Thx Pol.
      ITers are like mushrooms. We just keep them in the dark and throw sh!t at them. They love it

Comment

50+50 dan kijg je last van vignetering.
        En een 50mm op een 105mm macro zal ook niet zo goed werken.
        Ik heb dat is geprobeerd, maar je zult niet veel grotere vergrotingen krijgen.

Ik heb me een omkeerring laten maken voor de 50mm, maar nu zit ik natuurlijk met het probleem dat ik die omgekeerde 50mm niet kan gebruiken op de socket van mijn toestel, weet er iemand ofdat er daarvoor een oplossing bestaat?
        Voor welke merk is de socket dan?
        Waar een wil is, is een weg
        ---------------------------------

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Rogier Bekijk bericht
          50+50 dan kijg je last van vignetering.
          En een 50mm op een 105mm macro zal ook niet zo goed werken.
          Ik heb dat is geprobeerd, maar je zult niet veel grotere vergrotingen krijgen.

Voor welke merk is de socket dan?

Toestel is een D50 en met socket bedoel ik de plaats waar je normaal je lens op schroeft (dus waar die cpu-contactjes zijn enzo), ik weet de juiste naam niet.

Wat kun je dan het best gebruiken om iets meer vergroting te hebben met je 50mm, tussenringen?

of beter teleconvertors?

Comment

Macrobalg
            Maar ik zou ook is een teleconverter proberen. Want dan blijft de korste scherpstel afstand intact, en bij tussenringen blijft de optische kwaliteit weer hetzelfde, maar gaat de werkafstand achteruit.
            Waar een wil is, is een weg
            ---------------------------------

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Rogier Bekijk bericht
              Macrobalg
              Maar ik zou ook is een teleconverter proberen. Want dan blijft de korste scherpstel afstand intact, en bij tussenringen blijft de optische kwaliteit weer hetzelfde, maar gaat de werkafstand achteruit.
              Maar werkafstand met een 50mm is sowieso al klein, dus veel kleiner kan het niet zeker?
              ('t is maar om te zeggen dat die teleconverter zo f***ing duur zijn, en ik me dan de vraag stel of ik beter niet gewoon kan doorsparen voor een 105 VR)

Comment

Had je deze thread al gelezen trouwens?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door pol parasol Bekijk bericht
                  Had je deze thread al gelezen trouwens?

Neen! Had me suf zitten zoeken maar blijkbaar met de verkeerde keywords

Best wel knappe resultaten op zo'n 50mm, allez om te beginnen toch eh.

Comment

Working...
                  X