Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Zwart/wit afprinten zonder blauwe zeem.

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Zwart/wit afprinten zonder blauwe zeem.

Hallo,

Heeft er iemand enige ervaring met het afprinten van een zwart/wit foto? Ik heb laatste mijn foto opgestuurd naar www.foto.com voor een zw/w afdruk, resultaat is dat je altijd een blauwe zweem ziet. Welk site is het beste kwaliteit volgens jullie? En als ik een printer wil kopen, welk printer raden jullie mij aan? Had gedacht aan een prijs van rond 300 euro.
    Graag advies aub.
    Last edited by Boualy; 20 februari 2007, 06:40. Reden: zeem moet zweem zijn

Re: Zwart/wit afprinten zonder blauwe zeem.

Troost je, mijn grote epson 7500 pro geeft ook een zweem.
    Volgens de lui van Canon zou de nieuwe Canon Pixma Pro 9000 de eerste zwart-wit & kleuren fotoprinter zijn. Maar dan iets boven je budget. Gewoon afdrukken op een of andere gratis Belgacom service doet het voor mij prima.
    Een beginner ziet veel mogelijkheden. Een expert slechts een paar.

Comment

Is het ook niet zo dat het niet alleen aan de printer ligt, maar ook aan het papier waarop er afgedrukt wordt ?
      Fotolog -DevLog

Comment

Blauwe zeem?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Leonidas Bekijk bericht
          Blauwe zeem?
          Sorry. Zeem moet zweem zijn.
          Het is blauw-groen achtig. Dus niet helemaal zw/w zoals het moet gelijk bij de analoge toestellen (filmrolletjes).
          Last edited by Boualy; 20 februari 2007, 06:42.

Comment

Ik heb zeker 4 Epson-printers staan die zwart-wit afdrukken zonder zweem.
            Nikon, Apple & Epson

Comment

Welk Epson printers zijn het allemaal? Prijsklasse?

Comment

Met het icc profiel van foto.com is het al een stuk beter buiten vroeger ( bij mij ) . Als ik mijn Srgb foto's omzet naar hun profief zie ik die bauwe zweem op mijn scherm komen.
                Dan nog even in de levels roeren en de zweem is weg.
                Mijn fotosite ??? www.lievenlens.be of www.lieven-lens.be

Comment

@Boualy: Epson Pro 4800, Pro 3800, R2400, RX700 en PictureMate 240. Vanaf morgen ook de 1400. Van 209 euro tot bijna 2 500 euro.

@lieven lens: nog nooit van mijn leven een profiel gebruikt, maar we werken wel onder Mac OS X. Een printer moet bij ons standaard zweemloos kunnen printen, punt. Daarom dat we zweren bij Epson.
                  Last edited by MacTheKnife; 20 februari 2007, 15:48. Reden: Antwoord lieven lens
                  Nikon, Apple & Epson

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Boualy Bekijk bericht
                    Hallo,

Heeft er iemand enige ervaring met het afprinten van een zwart/wit foto? Ik heb laatste mijn foto opgestuurd naar www.foto.com voor een zw/w afdruk, resultaat is dat je altijd een blauwe zweem ziet. Welk site is het beste kwaliteit volgens jullie? En als ik een printer wil kopen, welk printer raden jullie mij aan? Had gedacht aan een prijs van rond 300 euro.
                    Graag advies aub.
                    Als ik naar je beroep in je profiel kijk zou jij nu juist degene zijn die dit probleem professioneel op te lossen (om jullie het klikken op profiel te besparen: beroep: drukker colormatcher).

Maar goed.

Tongeren is niet ver van Sittard/Einighausen af. Als je niet te veel foto's hebt en je de verbruiksmaterialen (papier en inkt) wil vergoeden, ben je welkom om door mij op HP Photosmart Pro B 9180 een paar afdrukken te maken tot A3+ (stuur daartoe PB)

Comment

Alvast allemaal bedankt voor de goeie advies en tips.

Comment

Working...
                      X