Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

flits Nikon D50

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• flits Nikon D50

Kan iemand mij wegwijs maken in wat geschikte flitsers voor een Nikon D50 zijn? Ben pas mijn eerste stappen in digitale fotografie aan het zetten en zie door de bomen het bos niet...

Als er bovendien een geschikte flits in de aanbieding heeft, laat het gerust weten!

Re: flits Nikon D50

Zoveel keuze voor flitsers zijn er niet hoor.
    Voor een goed coordinatie blijf je best bij de Nikon flitsers en daar heb je dan nog keuze tussen: SB400, SB600, SB800 (gaat respctievelijk van 150, 250 tot 400 euro).
    Welke je daarvan juist nodig hebt hangt af van je behoeften. Je kan zelf de specificaties eens opzoekn en naast elkaar leggen.
    ... see the ART not the TOOL ...

Comment

Ik heb onlangs een D70S gekocht en ben ook op zoek naar een flits.
      Ik heb al gelezen hier en daar (vooral in dit forum) dat je best bij Nikon blijft : SB600 of SB800 ( SB600 kost ongeveer 260-280€) en de SB nog zeker 150 meer.
      Ik heb nu , om te proberen, van mijn handelaar een Metz Mecablitz 44 AFi N en die valt ook wel mee. (kost geen 200€ denk ik).
      Had met interne flits probleem bij mensen die vlug hun ogen sluiten bij het flitsen.
      Ik probeer nu of dat probleem zich oplost met een externe flits. Mijn fotograaf was zo vriendelijk om mij ééntje te laten uitproberen.
      Als het meevalt ga ik de SB600 van Nikon kopen denk ik.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door willyB Bekijk bericht
        Had met interne flits probleem bij mensen die vlug hun ogen sluiten bij het flitsen.
        Ik probeer nu of dat probleem zich oplost met een externe flits.

Dat mensen hun ogen dicht doen zal niet aan de flits liggen, maar aan één of andere instelling, waarschijnlijke rode ogen funktie of 2de gordijn, want als de flits normaal flitst is niemand zo snel, dus zal het probleem niet oplossen met een externe flits.
        Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

Comment

inderdaad: SB400-600-800.

Als je het geld ervoor over hebt, is de SB800 de beste keuze. Deze is het krachtigste qua flits vermogen, en zal het meeste mogelijkheden bieden.

Een vergelijking tussen SB600 en SB800
          R.I.P BelgiumDigital.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door hjanssen Bekijk bericht
            Dat mensen hun ogen dicht doen zal niet aan de flits liggen, maar aan één of andere instelling, waarschijnlijke rode ogen funktie of 2de gordijn, want als de flits normaal flitst is niemand zo snel, dus zal het probleem niet oplossen met een externe flits.
            De "rode ogen " instelling staat niet op. Maar "2de gordijn" ? Wat is dat ?

Comment

De "rode ogen " instelling staat niet op. Maar "2de gordijn" ? Wat is dat ?
              Zie het als een "gordijn";

Indien je flits met synchronisatie op het voorste gordijn: gordijn gaat open en er wordt onmiddellijk geflitst, terwijl op het achterste gordijn, maar wordt geflitst als het gordijn terug dicht gaat.
              vb trage sluiter instellen bij bewegende voorwerpen: 2de gordijn geeft een lichtbaan na het bewegende voorwerp, terwijl dit anders synchroon (or ervoor) met het bewegend "loopt".

PS: ik heb een SB 800 op mijn D50= de max! heb die wel 2de hands kunnen kopen...
              Ik zou zeggen: wacht een beetje , spaar een beetje en kijk vooral goed uit als er iemand die te koop aanbiedt.
              Photography helps people to see
              -Berenice Abbott-
              BD1050BE

Comment

Hoi,
                Ik heb lange tijd met zelfde vraag gezeten, welke flits, SB600 of SB800...
                De ene zegt, SB600 de andere SB800...
                Wat ik ervan begrepen heb is dat de SB600 net iets minder kracht heeft, maar anderszijds minder zwaar, herlaad sneller en laat meer flitsen toe.
                In tegenstelling tot de SB800, heeft de SB600 enkel een slavemodus en kan dus niet gebruikt worden om andere toestellen te sturen, denk maar aan extra flitsers, studioflitsers, etc...

Ikzelf heb mij gisteren de SB600 aangeschaft, omdat als eerste flits je niets naders moet sturen en als je met meerdere flitsen gaat werken, je nog steeds tijd hebt om een SB800 of dergelijk te kopen...

momenteel in aanbieding bij www.audiophil-foto.de (Aken) SB600 voor 249€

Comment

Ikzelf heb mij gisteren de SB600 aangeschaft
                  momenteel in aanbieding bij www.audiophil-foto.de (Aken) SB600 voor 249€[/QUOTE]

Ge had voor mij in Westerlo ook eentje mogen meebrengen.
                  Bij mijn fotograaf zou ik 282€ betalen. Maar als ik naar Aken moet rijden en terug (totaal ongeveer 200km) met mijn benzinewagen ben ik al vlug 25à30€ kwijt.
                  Als je in Duitsland koopt heb je dan een nederlandse handleiding ?

Comment

[QUOTE=Lieven0303;1289573]Zie het als een "gordijn";

Indien je flits met synchronisatie op het voorste gordijn: gordijn gaat open en er wordt onmiddellijk geflitst, terwijl op het achterste gordijn, maar wordt geflitst als het gordijn terug dicht gaat.
                    vb trage sluiter instellen bij bewegende voorwerpen: 2de gordijn geeft een lichtbaan na het bewegende voorwerp, terwijl dit anders synchroon (or ervoor) met het bewegend "loopt".
                    QUOTE]
                    Dat van dat "2de gordijn"begrijp ik nu denk ik. Maar hoe doe ik dan die instelling "2de gordijn of niet" in de praktijk ? Of moet ik mijn handleiding van mijn toestel eens goe lezen ?

Comment

inderdaad,
                      zowel in de handleiding van je D70 als van de SB 600 zou dat mooi moeten beschreven staan..

veel succes trouwens met je aankoop
                      Photography helps people to see
                      -Berenice Abbott-
                      BD1050BE

Comment

ik heb een klein weekje geleden een sb800 gekocht. Ik ben zeer tevreden over dit flits apparaat en ik kan ten zeerste aanraden om even door te sparen want het is de moeite waard. vooral de snelheid is fenomenaal...
                        Met verse Batterijen gaat hij zo snel dat soms men D50 niet kan volgen!

een echte aanrader, die je zelfs op de meest donkere plaatsen kan gebruiken want naast zijn snelheid komt er behoorlijk veel licht uit dat machientje!

Comment

Ge had voor mij in Westerlo ook eentje mogen meebrengen.
                          Bij mijn fotograaf zou ik 282€ betalen. Maar als ik naar Aken moet rijden en terug (totaal ongeveer 200km) met mijn benzinewagen ben ik al vlug 25à30€ kwijt.
                          Als je in Duitsland koopt heb je dan een nederlandse handleiding ?
                          Tja, had ik het maar geweten
                          282 € dat valt nog goed mee.. Ik had me eigenlijk gebaseerd op het prijsverschil van de SB800 (500euro bij plaatselijke fotograaf, 389euro in Aken)... Maar na de nodige informatie ben ik dan toch maar voor de sB600 gegaan die op dat ogenblik dus voor 249 ipv 279 verkrijgbaar was...
                          Wat je benzine/diesel-kost betreft heb je ook gelijk, ware het niet dat mijn baas zo sympathiek is om mijn auto en verbruik voor zich te nemen

Wat de handleiding betreft, die is inderdaad in het Duits, maar netjes af te halen op de site van Nikon, na registratie van je toestel...

grtz
                          David

Comment

Working...
                          X