Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

RawSHooter kan NEF niet lezen

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• RawSHooter kan NEF niet lezen

Hoi,

ik lees overal dat Rawshooter essentials in staat is om NEF-bestanden te lezen

Ik heb een D-80 en ik probeer de bestanden in te lezen in Rawshooter, maar de bestanden worden niet herkend

Wat doe ik fout???????
    D7000 + 35mm 1.8 + 50mm 1.8 + 85mm 1.8 + 100mm 2.8 / Fuji X-E1 + 18-55mm

Re: RawSHooter kan NEF niet lezen

ik heb enkel Raw shooter premium, en de oude versie kon ook geen D200 lezen, maar na de update geen probleem. Je D80 is dus te recent voor je software, en ik vrees dat door de overname door Adobe, Rawshooter niet meer ondersteund wordt en er geen updates meer komen voor de essential versie. De laatste versie van premium kon het wel lezen, dacht ik (maar aangezien ik geen D80 heb weet ik het niet zeker) .. post eens een link van een NEF, dan wil ik het wel eens testen

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Visio Bekijk bericht
      ik heb enkel Raw shooter premium, en de oude versie kon ook geen D200 lezen, maar na de update geen probleem. Je D80 is dus te recent voor je software, en ik vrees dat door de overname door Adobe, Rawshooter niet meer ondersteund wordt en er geen updates meer komen voor de essential versie. De laatste versie van premium kon het wel lezen, dacht ik (maar aangezien ik geen D80 heb weet ik het niet zeker) .. post eens een link van een NEF, dan wil ik het wel eens testen

zal wel heel dom klinken, maar ik weet geeneens hoe ik een link van een NEF moet posten. Maar je hebt gelijk dat mijn camera nog te nieuw is voor de software.
      Kwam het net ergens tegen op internet

jammer
      Last edited by danielsl; 8 februari 2007, 23:19.
      D7000 + 35mm 1.8 + 50mm 1.8 + 85mm 1.8 + 100mm 2.8 / Fuji X-E1 + 18-55mm

Comment

Hij kon ook de dng files van de pentax niet lezen maar door in de exe file ISD* door K10D te vervangen kan hij het wel ( heb ik niet zelf gedaan maar iemand heeft dit op DPR gedaan)

mvgr Walter
        ~ Canon + weinig glaswerk

WalterSoestbergen.nl website = vernieuwd

Comment

Working...
        X