Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

wie heeft ervaring met de raynox super macro lenzen ?

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• wie heeft ervaring met de raynox super macro lenzen ?

Gevonden bij konijn : http://www.fotokonijnenberg.nl/produ...d_product=8323. Afin, ik maak geen reclame, hoor, andere winkels zullen dit ook wel hebben, maar het is daar dat ik het tegenkwam.
    Heeft iemand hier ervaring mee ? Het lijkt me wel goedkoop tov de 'normale' ringen om je kortste scherpstelafstand te verminderen ...
    Ik dacht aan mijn sigma 70-300.
    Canon 7DII/Canon 7D/Canon 400D/EF 70-200 F2.8 L IS II USM/EF 24-70mm F2.8 L II USM/EF 50 mm F1.8 II(BW)/Tamron 17-50 mm F2.8 AF SP Di II (UV)/Sigma 50-150 mm F2.8 EX APO DC HSM (Ultra Clear)/Sigma 70-300 F4-5.6 APO DG Macro - BD0791BE

Re: wie heeft ervaring met de raynox super macro lenzen ?

Dit is een heel handig lapmiddeltje, maar verwacht hier niet de prestaties van een echte macro lens.

Maar ik ga het niet ontkenne, er zijn al meer dan behoorlijke resultaten gehaald met dit voorzetlensje. De kans is groot dat ik hem ook eens ga halen.

Comment

ik weet niet echt iets van dat product maar ooit eens iets gekocht van raynox en nooit meer....
      [CENTER] Merkvast? Canon, tamron, sigma, takumar, vivitar, pentax,...... nee niet echt[/url]

Comment

Persoonlijk ben ik benieuwd of iemand ervaring heeft met deze voorzetlenzen van Raynox?
        Momenteel geen fototoestel meer!

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door mutse Bekijk bericht
          ik weet niet echt iets van dat product maar ooit eens iets gekocht van raynox en nooit meer....
          Waarom niet ? Kan interessant zijn om weten

Trouwens, als we het rijtje volledig maken is er ook nog de http://www.fotokonijnenberg.nl/produ...id_product=453 ...
          Wie kan vertellen wat, rekening houdend met de prijs tov een echte macro lens natuurlijk, toch nog deftige resultaten geeft ?
          Last edited by fotomanneke; 9 februari 2007, 19:27.
          Canon 7DII/Canon 7D/Canon 400D/EF 70-200 F2.8 L IS II USM/EF 24-70mm F2.8 L II USM/EF 50 mm F1.8 II(BW)/Tamron 17-50 mm F2.8 AF SP Di II (UV)/Sigma 50-150 mm F2.8 EX APO DC HSM (Ultra Clear)/Sigma 70-300 F4-5.6 APO DG Macro - BD0791BE

Comment

ik heb / had , last van enorme beeldvervormingen en CA en een hele hoop licht kwijt. Als je wil mag je ze altijd testen hoor , ( wel 52mm ).

Die van canon heb ik wel al goeie reactie's over gehoord.
            [CENTER] Merkvast? Canon, tamron, sigma, takumar, vivitar, pentax,...... nee niet echt[/url]

Comment

Voor hun prijs zijn de macro-voorzetlenzen van Raynox gewoon fantastisch. Ik heb de 150 en de 250. Je hebt er echter een heel kleine DOF mee, wat natuurlijk in veel gevallen zeer goed is, maar wat het zeer moeilijk maakt om scherp te stellen. Met de 250 is alleen te werken vanaf statief of met héél korte sluitertijden(250ste à 500ste of kleiner). Ik heb ongelofelijke bewondering voor mensen die met deze lens een wegkruipend insect mooi kunnen vastleggen.(tenzij een slak natuurlijk ) De fotografen op de volgende websites hebben er blijkbaar ervaring mee

kapitein
              FZ50, een flits en nog wat lensjes...

Comment

Wow, die foto's zijn wel echt top ! Als ik ze zo ook ooit zal krijgen ...
                Bedankt voor de links. Nadeel is blijkbaar inderdaad de nogal kleine DOF, met voor-en nadelen, zoals steeds.
                Ik veronderstel dat de AF dan waardeloos wordt ?
                Voor de prijs moet je het niet laten maar zoals veel, is ook hier de prijs gemarkeerd als 'sterk gestegen' ... wat is er toch aan de hand in fotoland ?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door fotomanneke Bekijk bericht
                  Ik veronderstel dat de AF dan waardeloos wordt ?
                  Nee hoor, de AF werkt nog, hij heeft het alleen wat moeilijker

kapitein
                  FZ50, een flits en nog wat lensjes...

Comment

Als ik de Kenko 2x extender gebruik aan mijn Sigma macro 1:2.8 105 mm dan krijg ik haarscherpe vergrotingen, van maximaal 2:1.
                    Ik weet niet wat de vergroting factor en de kwaliteit wordt wanneer ik daar ook nog eens de Raynox super macro 250 voorschroef.

Comment

Dan is het toch de moeite waard om het eens te proberen .. voor die prijs kan je niet sukkelen

Comment

ik heb deze voorzetlens (super macro 250) gebruikt op een panasonic fz5 en
                        op de tamron 90 mm (om tot een vergroting > 1:1 te komen), veel waar voor je geld. De tamron is een scherpe lens, met de voorzetlens zeer weinig kwaliteitsverlies. Zonder meer aan te raden.

hieronder een foto gemaakt met de combinatie

Comment

Roemer, heb je een idee van de afstand die er tussen de lens en die wesp was, bij de foto die je gepost had?
                          Nice pen, bet you write good stories with it.
                          Nikon D50 * 17-35 F2.8 * 35-70 F2.8D * 50 F1.8 * 180 F2.8 * Tamron 90 F2.8 * SB-600

Comment

Wow, die voorbeeldfoto van Roemer is toch wel voldoende om iemand over de streep te trekken

Comment

Sinds een paar maanden heb ik de 250 in huis.
                              Het is even knutselen geweest, echt kijken wat je met de voorzetlens en je camera kan, maar voor die prijs vind ik het een leuk speeltje.

Hier een resultaat als voorbeeld:

Grtz, Photo Jacky
                              Canon EOS 400D - EF 17-85mm f/4-5.6 IS USM - Raynox DCR 250 macro
                              see http://www.photo-jacky.nl

Comment

Working...
                              X