Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

wie heeft ervaring met de raynox super macro lenzen ?

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: wie heeft ervaring met de raynox super macro lenzen ?

En op welke van mijn lenzen zouden de interessantste resultaten te verwachten zijn met een 250 ? Ik heb vandaag eens geprobeerd, voor de eerste maal, wat macro te maken met de 70-300 vanuit de hand, maar dat was huilen met de pet op Als je volledig inzoomt is het natuurlijk kwasi onmogelijk, althans voor mij, de camera stil genoeg te houden om zelfs op 1/250e nog scherpe opnames te maken.
    Canon 7DII/Canon 7D/Canon 400D/EF 70-200 F2.8 L IS II USM/EF 24-70mm F2.8 L II USM/EF 50 mm F1.8 II(BW)/Tamron 17-50 mm F2.8 AF SP Di II (UV)/Sigma 50-150 mm F2.8 EX APO DC HSM (Ultra Clear)/Sigma 70-300 F4-5.6 APO DG Macro - BD0791BE

Comment

Ook ik ben hierin geïnteresseerd.. Ik heb een nikon D40 met standaard 18-55 en nikon AF-S 55-200. Kan je deze voorzetlens ook op deze 2 lenzen gebruiken? En op welke van de twee gebruik je deze dan best?

En hoever bevind je jezelf dan van bijvoorbeeld een vlinder, aangezien deze gaat vliegen als je iets te dichtbij komt..

Alvast bedankt!

Comment

Ik heb ook zo'n Raynox 250. Ik gebruik die vooral op de kitlens Nikkor 18-55. Voor wat dit voorzetlensje maar kost, is het best wel een fijn ding. Ik zie eigenlijk uit naar de lente zodat ik dit voorzetlenske eens echt goed kan testen. Hieronder een voorbeeld van wat mogelijk is met de kitlens, de foto is geen crop, maar gewoon geresized. De foto is genomen zonder statief of dergelijke, gewoon uit de losse hand, de werkafstand is echter vrij klein, niet dat ik het gemeten heb, maar ik schat rond de 10cm. Op mijn Tamron 28-75 heb ik de Raynox ook eens gezet, maar dit gaf toch te veel vignettering.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door fotomanneke Bekijk bericht
          En op welke van mijn lenzen zouden de interessantste resultaten te verwachten zijn met een 250 ? Ik heb vandaag eens geprobeerd, voor de eerste maal, wat macro te maken met de 70-300 vanuit de hand, maar dat was huilen met de pet op Als je volledig inzoomt is het natuurlijk kwasi onmogelijk, althans voor mij, de camera stil genoeg te houden om zelfs op 1/250e nog scherpe opnames te maken.
          Geen tips hierover ? Btw dank aan allen die hier al zeer interessante bijdragen hebben gepost over dit onderwerp !!
          Canon 7DII/Canon 7D/Canon 400D/EF 70-200 F2.8 L IS II USM/EF 24-70mm F2.8 L II USM/EF 50 mm F1.8 II(BW)/Tamron 17-50 mm F2.8 AF SP Di II (UV)/Sigma 50-150 mm F2.8 EX APO DC HSM (Ultra Clear)/Sigma 70-300 F4-5.6 APO DG Macro - BD0791BE

Comment

Working...
          X