Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Slave-functie

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Slave-functie

canon 400D + geplande aankoop flits canon 430

Is het mogelijk gebruik te maken van de slave-functie in combinatie met de ingebouwde flits? Of heb je daarvoor een tweede externe flits nodig?

Re: Slave-functie

Ikzelf heb ook een 430 en je hebt volgens mij toch nog een tweede flitser nodig.

De ingebouwde flits kan dit niet (denk ik).

Mvg

Steven
    1DMkII/IV + 40D + Glas + Light + Storage

Comment

Met dit hulpmiddeltje kan je elke flitser met middencontact als slave gebruiken.
      http://www.fotokonijnenberg.nl/produ...d_product=3055
      De trigger wordt gegeven door een lichtpuls die van eender welke flitser kan komen. Het bestaat ook met kabelaansluiting. Let op je dient wel Manueel te werken op je flitser (TTL wordt niet ondersteunt)
      Vriendelijke groeten,Raf

www.rafvandenbogaert.be

Comment

Met een 400D en PhotoRAF zijn hulpmiddeltje gaat het volgens mij nog niet lukken.
        De interne flitser van de 400D kan alleen in E-TTL mode werken. Dat betekent dat hij tijdens de opname een pre-flits afvuurt om het vermogen van de echte flits te bepalen.
        De 430EX gaat op deze preflits gesynchroniseerd worden en niet opgeladen zijn om bij de echte flits te flitsen => resultaat onderbelichte foto.

Er is een "oplossing": dat is telkens op "FEL" drukken voor dat je een foto neemt. De pre-flits wordt dan afgevuurd tijdens je druk op FEL, zodat je 430EX op het correcte moment flasht.

Succes! Johan

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door bruine_beer Bekijk bericht
          Er is een "oplossing": dat is telkens op "FEL" drukken voor dat je een foto neemt. De pre-flits wordt dan afgevuurd tijdens je druk op FEL, zodat je 430EX op het correcte moment flasht.

Succes! Johan
          Ofwel koop je een RF zender/transmitter ZOALS IK HIER BESCHRIJF ... kost +/- € 25 (verz.incl) ...
          www.fotofolio.be

Comment

ik vrees dat je een 580 nodig hebt om de 430 als slave te kunnen gebruiken...
            Een beginner ziet veel mogelijkheden. Een expert slechts een paar.

Comment

Working...
            X