Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Statief: Velbon Ultra Maxi

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Statief: Velbon Ultra Maxi

Volgende week kan ik mijn Nikon D80 met Nikkor 18-200 VR afhalen . Mijn vorig toestelletje, een Olympus C750, is na een brand onherstelbaar beschadigd verklaard. Het was sowieso tijd voor een nieuw toestel... Voor mijn Olympus gebruikte ik een Manfrotto-statief (een 714B), maar dat heeft de fluweelzachte behandeling van het personeel op London Heathrow niet overleefd. Als dusdanig zoek ik nu ook een nieuw statief.

Waarvoor te gebruiken? Voornamelijk als reisstatief. Ik fotografeer vooral landschappen en gebouwen, maar voor nachtfoto's alleen al wil ik gerust met een statief zeulen. Deze lente ben ik van plan - inshallah - naar Iran te reizen, en baserende op de foto's die ik er al van gezien heb ga ik mezelf vervloeken tot op mijn sterfbed als ik geen statief meeneem.

Ik heb de specificaties van de Manfrotto-statieven even opnieuw nagegaan, maar ik vind niet echt terug wat ik zoek. Ik wil niet terug een 714B nemen; de onderste pootjes zijn te zwak. De Modo 785B leek me wel wat, maar de laadcapaciteit is slechts 1kg (hoewel op BD iemand beweert dat het 2kg is). Ik heb daarop de Velbon-statieven bekeken en hun ULTRA MAXI serie spreekt me op het eerste zicht wel aan. Mijn oog valt vooral op de Maxi-Ultra F, met een gewicht van ~1kg en laadcapaciteit van 1.8kg. Opgevouwen is het statief 36cm.

Heeft er iemand ervaring met de Maxi Ultra F (of andere statieven uit de reeks)? Is dit statief makkelijk te hanteren? Robuust?
    Bij topfoto.de gaat het statief voor €84.90 over de toonbank.
    :::[ w w w . f o t o m a c h i . m x ]::: :::[ M a c h i g l a z k i . О п т и к . B l o g ]:::

Re: Statief: Velbon Ultra Maxi

heb er zelf geen ervaring mee. het zijn volgens mij goede statieven maar zoals je zelf wel al een beetje kan vaststellen vrij dun. Dit kan de stabiliteit sterk verminderen lijkt mij...
    Je vertelt er wel bij dat hij vooral als reisstatief gaat dienen en dan denk ik dat dit een zeer goede koop is.
    Want er is niemand die op reis van die zware statieven wil dragen.

gegroet

Comment

Working...
    X