Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

BIG problem 2-4gb CF

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• BIG problem 2-4gb CF

Hallo,

juist terug van dat werk in London,
    werkgever had een 2 en 4 gb MyMemory CF kaart gekocht van mymemory.co.uk.

Na een honderd foto's kwamen de problemen:
    Verschillende foto's waren "wat" misvormd, hier de verschijnselen:

-de onderste helft van de foto is compleet grijs of wit(foto 1)

-of de onderste helft heeft een sterke blauwzweem, met dat stuk verschoven naar rechts, het stukje dat van de foto is, is erbij gekomen aan de linkerkant (2)

-of dezelfde verschijnselen in rood-of groenzweem

-of de ene rechtse helft is heel donker transparant grijs, ook alweer alles verschoven naar rechts en ontbrekende stuk in midden van foto bijgekleefd (3)

-of de onderkant is opgebouwd uit blokjes uit de foto, hier moet je wel goed kijken (4)

-of het is zoals 5

Iemand raad ???

Heb elke keer de MC in de camera geformateerd als de foto's op pc stonden.
    1

2

3

4

5

Foto's komen zo uit MC, alleen verkleind, wanneer ik ze opende in photoshop kwam er een fout-bericht: "This document may be damaged (the file may be truncated or incomplete)Continue?"

groetjes, Maxim
    UPDATED http://smax-photo.magix.net

Re: BIG problem 2-4gb CF

Wat ik me afvraag: hoe zie foto's er dan bij het terugkijken in de camera uit?
    Heb je dit zowel met je raws als met de jpgs?
    Sony en Olympus
    Fotoseries

Comment

Kaartjes de prullenbak ingooien of terug sturen naar de winkel.
      Zeker niet meer gebruiken voor belangrijke shoots ...
      Mijn fotosite ??? www.lievenlens.be of www.lieven-lens.be

Comment

Heb je ook al andere kaartjes geformateerd op die camera en had je dit toen ook voor? En wat voor merk zijn de kaartjes?
        Flickr! :: Blog
        Nikon D50 : Nikkor 18-55mm f3.5 : Nikkor 50mm f1.8 : Tamron 28-200mm f3.8 : Tokina 12-24mm f4 : SB 600

Comment

Dit is gewoon corrupte data :

* Komt ofwel van je camera
          * Ofwel van de kaartjes

TODO : testen met een ander kaartje

Comment

Mijn 2GB kaartje kan niet volledig gelezen worden door mijn (relatief oude) kaartlezer. De eerste foto's werden zonder problemen gecopieerd, maar bij de volgende foto's kreeg ik ook meldingen dat het bestand beschadigd was. Overzetten via kabeltje op pc lukt perfect.
            Ik zou eerst eens kijken of die foto's goed te voorschijn komen op de camera.
            Canon 60D + Tamron 17-50 2.8 + Tamron 70-200 2.8 VC

Comment

geen probleem met de Extreme 3, zelfs niet na het gebruiken van die MyMemory-kaarten.

Sommige Corrupte foto's zag ik al op de camera, naarmate en meer foto's opkwamen, werden ook eerder getrokken foto's corrupt

Met raw hebk het niet geprobeerd, alle foto's moesten bewerkt worden in 1 week(Heb 280 schilderijen gefotografeerd+uitgepakt), dus had geen zin om in raw te schieten, heb gemaakt dat de foto's goed waren recht uit de camera.

grts
              Last edited by Smax; 4 februari 2007, 14:35.
              UPDATED http://smax-photo.magix.net

Comment

Dan vrees ik dat je best ofwel die kaartjes direct terug naar afzender stuurt (indien mogelijk) ; of een robuustheidtest op uitvoerd (met hamer, even met de wagen erover, even in de oven, ...) In ieder geval, niet meer gebruiken die handel !

Comment

ik heb dat ooit met een Lexar 1GB gehad.Terug naar winkel en nieuwe gekregen.
                  embee ::: nikon stuff

Comment

Working...
                  X