Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Lowepro CompuRover of gewone Rover AW?

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Lowepro CompuRover of gewone Rover AW?

Ik denk er al lang aan om een rugzak te kopen voor mijn foto-apparatuur.
    De reden hiervoor is dat mijn schoudertas zwaar begint door te wegen bij dagtochten en binnenkort ga ik skïen en gaat mijn camera vast mee op de Piste. De rugzak moet buiten de camera en lensen ook nog plaats hebben voor andere zaken, zoals kaarten, snacks, drank, noem maar op.

Ik ben na lang zoeken uitgekomen op de Lowepro Slingshot en de Lowepro Rover-serie.
    Maar de slingshot viel af omdat die me niet stabiel lijkt bij het skïen, ik neem nogal veel snelheid en ga nogal vlak liggen (carven).

Dus blijft de Lowepro Rover-serie over.
    De volledig waterdichte Dryzone is me te duur (>300€) en een beetje overkill.

Nu twijfel ik nog tussen de Lowepro Rover AW (de gewone dus) en de CompuRover, aangezien ik soms ook mijn laptop mee sleur.
    Maar nu vroeg ik me af of die CompuRover even comfortabel zit wanneer er geen laptop in zit. Gaat deze dan niet doorhangen of zo? Want dat is zeer belangrijk, aangezien ik deze eigenlijk meestal zonder laptop zou gebruiken.

Ter info:
    Dit moet zeker allemaal in de zak (onderaan in het cameragedeelte dus) kunnen:
    • Nikon D50 met 18-55mm kitlens
    • Nikkor 50mm prime
    • Tamron 28-200mm
    • SB-600 flits
    • Oplader+stekker
    • Beetje filters en geheugenkaartjes,

Alvast bedankt voor het lezen, en hopelijk zitten er hier enkele bezitters van één van beide zakken.
    Flickr! :: Blog
    Nikon D50 : Nikkor 18-55mm f3.5 : Nikkor 50mm f1.8 : Tamron 28-200mm f3.8 : Tokina 12-24mm f4 : SB 600

Re: Lowepro CompuRover of gewone Rover AW?

In de Fnac in Brussel ligt hij aan een zeer sterke prijs , 195 euro !

Wordt anoniem een van de betere rugzakken van Lowepro genoemd (in het foto-segment).

Ik heb hem getest, en hij is heel stevig! Echt heel comforabel, de voering aan de rug is echt perfect.

Maar hij is wel erg log en groot hoor, geen klein rugzakje!
    flickr

Comment

Ik heb de Rover AW. Deze bevalt me erg. Het materiaal dat je opgeeft zou er allemaal moeten inkunnen. Mijn D70s kan erin met aangekoppelde 70-300, twee zonnekappen, 18-70 lens, digiscopieadaptie, coolpix 4500 en mijn Televid 77 (voor die laatste moet het tussenschot er wel uit, en dan zit de rugzak wel eivol). Mijn nieuwe 400mm moet ik nog kijken of die erin past.

Maar, let op, je ondervindt snel dat deze rugzak te klein wordt, denk ik. Mocht ik later wat meer kwalitatieve lenzen aanschaffen (als ik veel centjes heb)(een 300mm F2.8 of een 400mm of 500mm prime) dan zou het kunnen dat deze rugzak niet meer toereikend is.

Ik vind dat mijn rugzak vrij compact is. Van de CompuRover weet ik het niet, maar me dunkt is die toch al wat groter-> je hebt een leeg compartiment als je laptop niet mee is. Als je mijn statief daar zou aanhangen (manfrotto 055WB) vrees ik dat ie wat meer zou hangen.

Volgens mij kijk je dus best eens goed in de winkel en maak dan je keuze. Maar de Rover lijkt me zeker een goede keus voor dagtochten en hiking. De Slingshot draagt volgens mij heel wat minder comfortabel.

Hopelijk heb je hier iets aan

Groetjes en succes met je keuze

Robin

PS: neem je niet wat risico om je cameramateriaal mee te nemen al skiënd? De Rover heeft nu ook geen stootkussens Allé, met mijn skicapaciteiten zou dat toch nodig zijn
      Nikon D70s met 18-70mm, Sigma APO 70-300mm Super Macro en Sigma APO 400mm

www.natuur-foto.be.tt

Comment

Ik heb niet direct ambities (of geld ) om nog een telelens bij te kopen, m'n volgende aankoop wordt waarschijnlijk een 10-20mm sigma, maar je weet nooit hé. Ik zal inderdaad eerst eens in een winkel passeren (misschien morgen na m'n examen in de Fnac, bedankt voor die tip! ) om die rugzak eens op m'n rug te zetten. Want ik vind ook nergens op het net foto's van iemand die zo'n rugzak draagt, kwestie van te schatten hoe groot hij juist is.

En natuurlijk neem je een risico met een camera op je rug al skïend, maar ik neem dan alleen het hoogstnoodzakelijke mee, en alleen bij goed foto-weer. Ik weet dat ik spijt zou hebben als ik boven op de piste sta zonder camera. Ook in het snowpark zal er wel één en ander te schieten zijn zeker. Ik heb meer schrik dat m'n camera gestolen zou worden, dan dat ik er op zou vallen of zo.
        Anyway, bedankt voor de info tot nu toe!
        Nikon D50 : Nikkor 18-55mm f3.5 : Nikkor 50mm f1.8 : Tamron 28-200mm f3.8 : Tokina 12-24mm f4 : SB 600

Comment

ik ben daarnet eens gaan kijken in de Fnac in de City 2 in Brussel en ben al zeker van de compurover afgestapt! Dat ding is énorm groot!
          Echt niks om mee te gaan skïen dus, en zelfs om mee te gaan stappen vind ik hem te groot.

Ik heb daar ook de Orion Trekker gezien, die is ideaal qua formaat, alleen heeft die geen All Weather-hoes, dus in de sneeuw is dat ook niet echt veilig.

Ik denk dat ik toch maar voor de Lowepro Slingshot 200 AW zal gaan.
          Ik heb heb op m'n rug gezet en een beetje zo rondgelopen, gesprongen enz. ( ) en die bleef verbazend goe zitten (leeg dan wel).

Mijn ideale rugzak wordt blijkbaar nog niet gemaakt.

Comment

De kogel is door de kerk en ik heb me een Lowepro Slingshot 200 AW gekocht.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Sunbeer Bekijk bericht
              ik ben daarnet eens gaan kijken in de Fnac in de City 2 in Brussel en ben al zeker van de compurover afgestapt! Dat ding is énorm groot!
              Echt niks om mee te gaan skïen dus, en zelfs om mee te gaan stappen vind ik hem te groot.

Ik heb daar ook de Orion Trekker gezien, die is ideaal qua formaat, alleen heeft die geen All Weather-hoes, dus in de sneeuw is dat ook niet echt veilig.

Ik denk dat ik toch maar voor de Lowepro Slingshot 200 AW zal gaan.
              Ik heb heb op m'n rug gezet en een beetje zo rondgelopen, gesprongen enz. ( ) en die bleef verbazend goe zitten (leeg dan wel).

Mijn ideale rugzak wordt blijkbaar nog niet gemaakt.
              Dat hield me dus ook tegen...
              Succes met de nieuwe aankoop!
              flickr

Comment

daarstraks nr de fnac geweest en eerlijk gezegt teleurgesteld. gn enkele rugzak had deftige heupbanden.
                weet iemand welk 'merk' dit wel heeft?
                groeten rubn
                http://www.eyeflash.wordpress.com
                www.facebook.com/eyeflashphotography

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door ice Bekijk bericht
                  daarstraks nr de fnac geweest en eerlijk gezegt teleurgesteld. gn enkele rugzak had deftige heupbanden.
                  weet iemand welk 'merk' dit wel heeft?
                  groeten rubn
                  De Rover (en hoogstwaarschijnlijk nog andere modellen) heeft toch redelijke heupbanden?

Groetjes

Robin
                  Nikon D70s met 18-70mm, Sigma APO 70-300mm Super Macro en Sigma APO 400mm

www.natuur-foto.be.tt

Comment

Ja, die "lowepro Rover II AW" heeft deftige heupbanden denk ik.
                    Ik weet niet in welke Fnac je geweest bent, maar in die van Brussel stond deze rugzak eergisteren niet. Daar stond alleen de CompuRover.

Een rugzak waarvan ik zeker weet dat hij goede heupbanden heeft is de "Lowepro DryZone Rover" Maar die kost wel meer dan 300€ en is volledig waterdicht.

Comment

Working...
                    X