Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Manfrotto 468MGRC4 of Ball Head Q-Ball Q3 Emille?

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Manfrotto 468MGRC4 of Ball Head Q-Ball Q3 Emille?

Oorspronkelijk geplaatst door Marlies Bekijk bericht
    Dan is het toch makkelijker om gewoon een camera-plate te kopen? Dan maakt het niet uit welke van de lenzen er voorop staan? Het lijkt me niet dat mijn lenzen zo zwaar zijn dat het bajonet dat niet aankan. Zowieso niet bij de 150mm. En zo gigantisch zwaar is die 70-200 nu ook weer niet?
    Je moet niet alleen rekening houden met het gewicht van een lens, maar ook met de lengte.
    Als er op een lens een statiefmount voorzien is, dan is dit ook voor een reden.

De lengte van de lens zorgt voor een hefboomeffect en gaat met hetzelfde gewicht een grotere kracht uitoefenen of de bajonetvatting dan een kortere lens.

Een langere lens gaat je lens camera combinatie ook uit balans brengen zodat kleine trillingen (spiegelklap) een groter effect gaan hebben.
    (hou eens een borstelsteel vast aan het uiteinde en probeer deze eens stil te houden . Probeer dan hetzelfde als je hem in het midden vasthoud).

Daarom is het belangrijk dat je bij langere lenzen steeds gebruik maakt van een lens/statiefmount in plaats van de camera/statiefmount.
    Wil je ook dit soort foto's maken samen met Belgiumdigital?

Hou dan zeker het Shooting Days en het BD-mededelingen forum in de gaten!

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Marlies Bekijk bericht
      Heel erg bedankt, daar had ik dus helemaal niet aan gedacht. Hmm, dat maakt de keuze alleen nog maar lastiger
      Investeren in kwaliteit is zowiezo interessant en voor statieven & co geldt dit driedubbel aangezien dit vaak een heel leven meegaat. Ik zou dus niet twijfelen.

MLU is een issue maar laten we het ook niet overdrijven.
      Je kan dit later oplossen via D200. Ondertussen heb je de kans aan uw techniek te werken want dit is uiteraard ook heel belangrijk.

Als je echt van fotografie uw ding wilt maken, bouw dan uw materiaal op.
      Voor statieven & zo : niet twijfelen.

Comment

Iedereen ontzettend bedankt voor alle reacties!
        Ik ben er inmiddels 100% over uit dat ik voor de Markins ga.
        Ik ben nog even over het nadenken over de preciese plates die ik ga bijbestellen ( in samenwerking met nikonians) en dan even zien wanneer ik precies ga bestellen.

Comment

Working...
        X