Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

CF probleempje

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• CF probleempje

ik heb zonet 3 kaartjes gekocht van 2gb van memorycorp Pro 133x en als ik ze in mijn 20d steek staat er dat ik nog 1.9 gb vrij heb, wat mij lijkt te kloppen. maar als ik ze in mijn 1d steek, zegt hij bij elk kaartje dat ik nog maar 1.1gb vrij heb...
    heeft er iemand ervaring met dit probleem?
    en heb ik dan effectief maar 1.1gb vrij? of gaat hij verder schrijven na die 1gb...
    het zou nogal spijtig zijn dat ik een 2gb kaartje maar voor de helft kan volschrijven...
    de 1d is wel degelijk compatibel met CF I en II dus daar kan het niet aan liggen
    5DmkIII en wat glas

Re: CF probleempje

formateerd je kaartje eens in je 1D en niet via je pc
    heb je dat al eens geprobeerd?
    bij mij geven de bepaalde kaartjes de gewenste capaciteit aan met mijn D200 (nikon)

Comment

kaartjes zijn telkens geformatteerd met mijn 1d en niet met de pc...
      5DmkIII en wat glas

Comment

Matthias,

Ik heb net in de oorspronkelijke thread een antwoord getypt, 't is maar dat je het weet. Als ze het alle drie hebben, dan moet er toch iets mis zijn, alle andere kaartjes blijken perfect te werken ! Heb je ze al eens in een andere camera uitgetest ?

Ronny
        Canon 7DII/Canon 7D/Canon 400D/EF 70-200 F2.8 L IS II USM/EF 24-70mm F2.8 L II USM/EF 50 mm F1.8 II(BW)/Tamron 17-50 mm F2.8 AF SP Di II (UV)/Sigma 50-150 mm F2.8 EX APO DC HSM (Ultra Clear)/Sigma 70-300 F4-5.6 APO DG Macro - BD0791BE

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door fotomanneke Bekijk bericht
          Heb je ze al eens in een andere camera uitgetest ?

Oorspronkelijk geplaatst door Matthias Bekijk bericht
          als ik ze in mijn 20d steek staat er dat ik nog 1.9 gb vrij heb, wat mij lijkt te kloppen. maar als ik ze in mijn 1d steek, zegt hij bij elk kaartje dat ik nog maar 1.1gb vrij heb...

Comment

Oops, inderdaad, effe te vlug gereageerd ... Lijkt me toch een probleem te zijn van de combinatie camera-kaartje, niet ? heb je al eens een ander merk met 2 GB op de 1D getest ?
            Canon 7DII/Canon 7D/Canon 400D/EF 70-200 F2.8 L IS II USM/EF 24-70mm F2.8 L II USM/EF 50 mm F1.8 II(BW)/Tamron 17-50 mm F2.8 AF SP Di II (UV)/Sigma 50-150 mm F2.8 EX APO DC HSM (Ultra Clear)/Sigma 70-300 F4-5.6 APO DG Macro - BD0791BE

Comment

Dag

Heb je de laatste versie van de 1D firmware al geinstalleerd?
              Er waren blijkbaar problemen voor deze camera om van grotere CF kaarten de correcte kapaciteit te herkennen. Ik weet niet welke versie ( 1D, 1D Mark II , 1D Mark II N) dat je gebruikt. Misschien toch eens even kontroleren.

Link naar Dpreview. http://www.dpreview.com/news/0612/06...hcfirmware.asp

Heb je reeds ooit en grotere kaart in deze 1D geprobeerd ??
              Canon 5DmkII,1DmarkIIn, Canon 5D ,Canon 7D, Canon 30D(IR580nm), Canon 20D(IR680nm). Gitzo 1548, Lenskes van 10-500mm
              http://www.flickr.com/photos/5982139...48229987/show/

Comment

neen, ik heb nog nooit een grotere kaart erin geprobeerd maar heb eens gecheckt en het aantal resterende foto's lijkt te kloppen, het zijn er ongeveer het dubbel als met mijn 1gb kaartje dus volgens mij zal hij het volledige kaartje wel voltrekken...
                5DmkIII en wat glas

Comment

Working...
                X