Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Nikon SB600 of SB800?

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Nikon SB600 of SB800?

Luc, welke problemen hebben zij dan met hun SB600? Te weinig lichtopbrengst?
    Nikon D80 / Sony DSC-H5

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door lucvr Bekijk bericht
      Voor de digitale Nikonreflex: slechts één flitser en dat is de SB800.
      Bij ons in de club zijn er enkele leden die de 600 hebben, en ze hebben er steeds problemen bij. De SB800 kost wel iets meer maar is dan ook waar voor je geld.
      En Metz? Vroeger ( in de tijd van de analoge fotografie) was ik absoloute voorstander van Metz. Ik heb dan ook enkele Metz flitsers 'versleten' (45ct1;45cl4;32bct3...) Maar ik zou met de huidige digitale toestellen me er niet meer aan wagen. Ik ben nochtans voorstander van een goede staafflitser in de aard van de 45cl4.
      Onlangs had een kennis een 45cl4-digital gekocht met de juiste adaptor voor Nikon. Veel problemen mee gehad, is drie maand in herstelling geweest (onder waarborg), heeft eindelijk zijn flits terug en nu werkt ze goed.
      Het voordeel van een staafflitser is dat je geen hinderlijke slagschaduwen krijgt met vertikale opnames. Dat is het ENIGE nadeel van de SB800 (en natuurlijk van alle niet-staafflitsers)

groetjes

Luc
      Luc, ik ben ook benieuwd naar de problemen van de SB-600, want ik sta op het punt deze te kopen
      D7000 + 35mm 1.8 + 50mm 1.8 + 85mm 1.8 + 100mm 2.8 / Fuji X-E1 + 18-55mm

Comment

Ik heb de SB600 al jaren in gebruik en nog nooit een probleem gehad. Ik kan het ook niet voorstellen, want deze flits is ontworpen voor camera's vaaf de D70(dacht ik), dus er kan geen probleem optreden. Ook op de F90 werkt die goed.
        Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

Comment

Working...
        X