Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Nikon SB600 of SB800?

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Nikon SB600 of SB800?

zaterdag haal ik mijn Metz 58 AF-1 N
    Ik wil niets zeggen, maar ik heb al op andere forums gelezen dat die het soms laat afweten op cruciale momenten, dat kon ik niet riskeren, dacht ik......
    Blijkbaar blokkeert hij soms op nikon?

Da's gewoon ter info.....op welk forum weet ik niet meer, ik heb nogal veel gesurft

grtz
    Nikon D300 | Nikon D5000 | Tamron 28-75 | 50mm 1.8 | Lensbaby | WEBSITE | Flickr

Comment

Ik heb dit topic ook met interesse gevolgd. Zelf heb ik de SB600 en ben hier ook heel tevreden van. Wel vraag ik me af of die omnibounce van de SB800 apart gekocht kan worden voor de SB600 en waar die dan het voordeligste staat? Tips?

Comment

Wat ik persoonlijk heel handig vind aan de SB800 is dat hij een knop heeft waarmee je een continue licht van +/- 3sec kunt laten schijnen. Daarmee heb je een goed idee hoe de schaduw er zal uitzien voor je de foto neemt. Is vooral interessant als je je flits op statief gebruikt, los van de camera.

Ik weet niet of de Metz dit heeft maar de SB600 in elk geval niet.
        Nikon D50 + Tamron AF18-200mm F/3.5-6.3 XR Di II + Nikkor AF70-300mm F/4-5.6G + Tokina ATX Pro 80-200 F2.8 + Nikkor 50mm F1.8 + SB800

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door easygirl Bekijk bericht
          Ik wil niets zeggen, maar ik heb al op andere forums gelezen dat die het soms laat afweten op cruciale momenten... Blijkbaar blokkeert hij soms op nikon?
          Nog nooit van gehoord... en zelf nog nooit meegemaakt, in 35 jaar Metz-gebruik.

Een enorm voordeel van de Metz is de tweede flits, die rechtuit flitst met 15% van de flitskracht terwijl je bouncet met de hoofdflits.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door easygirl Bekijk bericht
            Ik wil niets zeggen, maar ik heb al op andere forums gelezen dat die het soms laat afweten op cruciale momenten, dat kon ik niet riskeren, dacht ik......
            Blijkbaar blokkeert hij soms op nikon?

Da's gewoon ter info.....op welk forum weet ik niet meer, ik heb nogal veel gesurft

grtz
            Afwachten hé, trouwens de firmware van de Metz 58 AF-1 N is up te graden via een usb aansluiting. Ik veronderstel dat als de fabrikant fouten ontdekt dat hij dan wel een patch zal beschikbaar zetten op het internet?

Is bij de SB800 de firmware ook aan te passen?
            BD0723BE

Comment

Geert, waar heb je ze gekocht en wat heb je er voor betaald?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door pol parasol Bekijk bericht
                Geert, waar heb je ze gekocht en wat heb je er voor betaald?
                Besteld bij Fotokar in Leuven ( zijn helaas niet van de goedkoopste ).
                Aangezien het een tamelijk recent en nieuw model is stonden ze nog niet gecatalogeerd in zijn computer. Hij kon daarom nog geen exacte prijs opgeven maar het zou ong. 430 euro zijn

( de prijs van de SB800 kon hij wel geven: 479 euro )
                BD0723BE

Comment

Ging die niet sluiten?

Comment

Ging die niet sluiten?
                    Nee, bij mijn weten toch niet.
                    In de Mechelse straat is Foto Mic Mertens, ook wel Action Shop er eind januari 2007 mee gestopt. Zal deze wel zijn die je bedoeld
                    BD0723BE

Comment

Ging die niet sluiten?
                      Integendeel, heeft regelmatig "open-deur-dagen".
                      Nikon D50 + Tamron AF18-200mm F/3.5-6.3 XR Di II + Nikkor AF70-300mm F/4-5.6G + Tokina ATX Pro 80-200 F2.8 + Nikkor 50mm F1.8 + SB800

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Roel Bekijk bericht
                        Integendeel, heeft regelmatig "open-deur-dagen".
                        Aha, nu heb je jezelf verraden

Comment

Aha, nu heb je jezelf verraden
                          Dju, betrapt...

Ben er kort na de laatste keer binnen geweest. Karel was nog altijd zo gespannen door het voorval en heeft tegen elke klant uitvoerig beschreven wat er met de daders zou gebeuren als hij er op heterdaad kan betrappen.

Op zich niet erg ware het niet dat het iets langer duurde alvorens je geholpen was.

Voor de rest 1 van mijn favoriete winkels door de uitvoerige uitleg die je krijgt bij elk stuk dat je er koopt en de service-na-verkoop.

Comment

( de prijs van de SB800 kon hij wel geven: 479 euro )

je weet dat je bij Ingo ook kan bestellen he en dat voor 369 euro!!
                            Dat is maar liefst 110 euro verschil, ik zou voor minder.....
                            Ik begrijp soms niet dat jullie zo veel meer willen uitgeven, als het minder kan, voor de service kan het toch niet??
                            Maar ja, jou keuze

grtz
                            Nikon D300 | Nikon D5000 | Tamron 28-75 | 50mm 1.8 | Lensbaby | WEBSITE | Flickr

Comment

waarom zover als dichtbij ook kan sb-800=385euro bij francis-digital.
                              Voila se, vergeet Fotokar

Comment

Hoe zit dat bij Francis-digital bij een defect onder garantie? Inleveren bij Francis?
                                Holga 120N / Brownie Box / Canon T70 / Pin01 / Nikon D300

Comment

Working...
                                X