Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

canon speedlite 580 EX

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• canon speedlite 580 EX

kan je ergens op het lcd de cappaciteit van de batterijen nakijken??
    want ik kan ze nog wel aanzetten maar flitesn doet hij plots niet meer

edit: blijkbaar gewoon batterijen plat aangezien flits gewoon uitviel(wat toch wel vrij snel ging vind ik ... batt. staken erin van 25/12/06 en nu leeg ... of is dit normaal??? (niet al te intensief mee geflitst)

mn vraag ivm indicator op lcd blijft wel geldig
    mvg
    Last edited by Rogé; 21 januari 2007, 23:57.

Re: canon speedlite 580 EX

welke batrijen zaten er in? Sommige (oplaadbare) ontladen uit zichzelf.
    [CENTER] Merkvast? Canon, tamron, sigma, takumar, vivitar, pentax,...... nee niet echt[/url]

Comment

GP 2700 (powerbank)
      speciaal voor mn flits aangekocht na veel gelezen te hebben dacht ik datdat me een goede keuze leek .. ik hoop dat dit klopt?

Comment

yep , die ontladen 10% per dag! uit hun eigen. (of 5 maar ik dacht 10). Maar ik heb die ook, ondertussen al een hele collectie GP batterijen en vind eel goe ervoor omdat mijn (oude) flits er zeer snel terug klaar is om te flitsen. Ik weet niet of dit het geval is met de nieuwere modellen.

Wel is het verdacht rap leeg , bij mij kunnen ze toch een heel eind in de flits zitten zonder probleem.
        [CENTER] Merkvast? Canon, tamron, sigma, takumar, vivitar, pentax,...... nee niet echt[/url]

Comment

ik las wel dat ze pas na 2 laadbeurten hun volledige cappaciteit benutten, dus hopelijk lag daar het probleem ... on vera
          bedankt!

Comment

nu we bezig zijn over speedlite.
            die van mij doet het vandaag plots niet meer.
            ik heb hem sinds augustus en nog maar heel zelden gebruikt.
            als ik er al 50 foto's mee genomen heb is het veel.
            ik heb gp 2300 batterijen. ik heb ze net volledig opgeladen. batterijen werken want in mijn sony walkman met radio werken ze.
            in mijn camera geen enkel teken van leven....
            nog iemand problemen mee ?
            estamos llegando
            http://users.telenet.be/studiocamosci

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Rogé Bekijk bericht
              batt. staken erin van 25/12/06 en nu leeg ... of is dit normaal??? (niet al te intensief mee geflitst)
              Als je met "niet intensief" 5 foto's bedoelt is dit een groot verschil als 150 hé ...

Batterijen zijn inderdaad pas volledig OK na een paar keer opladen, wel de eerste keren gebruiken tot volledig leeg.

Mijn batterijen zitten soms 2 maand in mijn flits en dan nog kan ik er een reeks foto's mee maken, wel niet zoveel natuurlijk.

Zelf gebruik ik Panasonic en Ansman maar zoveel zal dat nu ook niet uitmaken.

@mutse : Vanwaar de info dat ze 10% per dag verliezen uit zichzelf?
              Canon EOS Digital
              BD0479BE

Comment

Ik zou het u willen zegn hoor , maar ik weet het niet meer , maar ik ben zeker dat ik het ergens heb gelezen. (zoals ik al zij , ik ben nt zeker van die 100% zeker van die 10%). Maar er is zeker een mate van zelfontlading (die je niet hebt bij niet-oplaadbare batterijen.

Comment

Alhoewel er geen indicatie is van het batterijniveau (tenzij misschien dat hij bijna leeg is, maar dat ben ik nog niet tegengekomen) is een goeie indicatie van de batterijstatus de duurtijd voor een volledige lading.

'k Heb men 550EX vervangen door een 580EX, maar op m'n 550EX kon ik het ook vrij goed horen dat het ding zo begon te mekkeren alsof het ding moe was.

Dave
                  pixelpusher

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door iodario Bekijk bericht
                    nu we bezig zijn over speedlite.
                    die van mij doet het vandaag plots niet meer.
                    ik heb hem sinds augustus en nog maar heel zelden gebruikt.
                    als ik er al 50 foto's mee genomen heb is het veel.
                    ik heb gp 2300 batterijen. ik heb ze net volledig opgeladen. batterijen werken want in mijn sony walkman met radio werken ze.
                    in mijn camera geen enkel teken van leven....
                    nog iemand problemen mee ?
                    Ik heb de 580 sinds september en de 2700 GP's doen het nog steeds. Heb ondertussen toch al +/- 300 foto's genomen met flits. Hier dus helemaal geen probleem.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door dr wax Bekijk bericht
                      Ik heb de 580 sinds september en de 2700 GP's doen het nog steeds. Heb ondertussen toch al +/- 300 foto's genomen met flits. Hier dus helemaal geen probleem.

eigenlijk bedoelde ik gewoon dat ht probleem helaas niet aan mijn batterijen ligt. flitser dus
                      estamos llegando
                      http://users.telenet.be/studiocamosci

Comment

wij hebben ook pas nieuwe GP 2600 gekocht voor mijn 580 EX ook het zelfde probleem
                        dat ze snel leeg waren dus gaan we ze maar een paar keer goed leeg
                        trekken en kijken of ze het dan goed gaan doen .

mvg marcel

Comment

Ligt dit dan aan de flitser zelf, of aan de batterijen en het oplzden ervan?

Mvg
                          Canon eos 5D mark II- EF 24-70 f2.8 L USM - EF 85 1.8 USM -Sigma 12-24MM - Canon speedlite 580EX - lowepro Computrekker AW -Vanguard supreme hardcase - Vanguard alta PRO 263 - Cactus triggers

Comment

Working...
                          X