Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Statief voor 400D+70-200mm 2.8L

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Statief voor 400D+70-200mm 2.8L

Is er intussen niemand die mij een statief aan kan bevelen die precies de 055 is maar dan 20 centimeter hoger?

Comment

Hoi,

Is onderstaand dan geen alternatief, zal alleen een stuk boven je budget uitkomen.

161MK2B

En anders eens bij Gitzo kijken, http://www.gitzo.com
      Kijk bv eens naar de G1504. Is wel de carbonversie wat stevig aan de prijs zal zijn.

Grtz

Bryan
      Last edited by B-man; 24 januari 2007, 10:20. Reden: gitzo altrenatief bijgezet
      Nikon D3/D300/D200 met grip & wat AF-S glas; 50mm F1.8, Nikon 1.4/1.7x converter; SB900/SB800/2 SB600; Coolwalker I-tank. Panasonic Lumix TZ5 voor als elke gram er een te veel is

Comment

Na enkele positive reacties over de Velbon Sherpa Pro statieven hier op het forum ben ik die eens gaan bekijken. Vervolgens de CF 640 aangeschaft. Misschien niet meteen voor manfrotto gaan

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door B-man Bekijk bericht
          Hoi,

Is onderstaand dan geen alternatief, zal alleen een stuk boven je budget uitkomen.

161MK2B

En anders eens bij Gitzo kijken, http://www.gitzo.com
          Kijk bv eens naar de G1504. Is wel de carbonversie wat stevig aan de prijs zal zijn.

Grtz

Bryan
          Bedankt voor de suggestie, ik zal me eens "verdiepen" in de 161MK2B.

Oorspronkelijk geplaatst door ioHpeiH Bekijk bericht
          Misschien niet meteen voor manfrotto gaan
          Omdat..?

Comment

Toch nog maar ns mn topic ophalen

B-man, ik heb even naar dat 161MK2B statief gekeken en de hoogte daarvan lijkt me wel wat, maar doordat de middencolum vastzit aan de poten lijkt het me te onhandig. De minimale hoogte is maar liefst 44 cm! Dat betekend dus geen laag bij de grond foto's bij weinig licht En het lijkt me ook niet erg flexibel, omdat de poten in het midden aan elkaar zitten.. Zo kan je dus niet alle poten afzonderlijk afstellen, of wel?

En als laatste vind ik het enorm onhandig dat er van die draaiknoppen op zitten. Ze kunnen dan wel steviger zijn, maar het gaat zeker niet helpen als je je statief even snel nodig hebt om de foto te maken

Ga dan toch maar voor de 055prob denk ik.. tenzij iemand me een supergoed gitzo statief kan aansmeren wat onder de, zeg, 400 euro blijft..

EDIT: Ik zou oorspronkelijk voor de 808RC4 3-way head gaan, maar denk er nu over om misschien de 468MGRC2 ballhead te kopen, omdat deze in een andere thread aangehaald werd als "èèn van de stevigste balhoofden" van manfrotto. Wat zouden jullie aanbevelen?
            Last edited by ParadoX; 29 januari 2007, 19:32.

Comment

Hoi PAradox,

Om eerlijk te zijn heb ik helemaal geen rekening meer mee gehouden dat de middenzuil verwijderbaar moet zijn.
              Misschien toch handig om met lens en kamera langs een winkel ( konijnenberg? ) die de nodige statieven op voorraad hebben te gaan en daar eens te passen en te meten?
              Is denk ik beter dan vanaf een afbeelding en specs te beoordelen.

En wat betreft ballheads, tsja, daar kan ik helaas je geen advies over geven , aangezien ik me nog steeds aan het orienteren ben. En de threads hierover ook met aandacht aan het volgen ben.

Grtz

Bryan
              Nikon D3/D300/D200 met grip & wat AF-S glas; 50mm F1.8, Nikon 1.4/1.7x converter; SB900/SB800/2 SB600; Coolwalker I-tank. Panasonic Lumix TZ5 voor als elke gram er een te veel is

Comment

Konijn heeft inderdaad een heel assortiment statieven in hun winkel staan. Je kan dan gelijk eens met je vingers aan een Arca-Swiss Monoball B1 komen

Dave
                pixelpusher

Comment

Waar zit konijnenberg dan? ik woon namelijk in harderwijk, midden nederland, en hier in de buurt is er geen enkele winkel te vinden die fatsoenlijke statieven verkoopt.

EDIT: blijkt dus dat fotokonijnenberg hier 72 km vandaan zit.. hmm.

In ieder geval, ik wou eigenlijk voor een manfrotto gaan vanwege het feit dat ik snel een statief nodig had om mee te nemen naar marokko in maart, maar nou blijkt dat dat niet doorgaat dus kan ik ietsje langer doorsparen voor een gitzo wat ik dus ook ga doen. Nou heb ik al een beetje rondgekeken bij gitzo maar ligt het nou aan mij of heeft gitzo alleen statiefjes van 150 cm?! Ik kan namelijk maar 3 statieven ofzo vinden die hoger zijn, en die zijn dan of 1100 euro of onvindbaar op internet

Heeft konijnenberg ook gitzo's staan?

EDIT2: Ga over n uurtje of 2 bij konijnenberg kijken of ik iets kan vinden

EDIT3 (ja, nog 1 ): Ben bij konijnenberg langs geweest en ik moet zeggen dat het een geweldige winkel is!

Ik dacht eerst dat een 055 statief niet stevig genoeg zou zijn maar na het statief te hebben gezien (en gevoeld) ben ik toch voor een 055MF3 gegaan, met daarop een 808RC4 hoofd. Prima combinatie

Het enige probleem dat ik met deze combinatie heb is de grootte van de quick release plate.. Dat ding is enorm! Maar goed, daar valt mee te leven.
                  Last edited by ParadoX; 4 februari 2007, 12:23.

Comment

Working...
                  X