Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

flitser Nikon D50

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• flitser Nikon D50

Hallo
    Welke flitser raden jullie me aan voor een Bikon D50.

Het is de eerste externe flitser die ik mij zou aanschaffen, dus heb totaal geen idee wat er belangrijk is en op wat ik moet letten?
    In de winkels raden ze me telkens de duurste aan maar geen idee of dat dan ook de beste is.

Welke types bestaan er zoal?

Alvast bedankt

Re: flitser Nikon D50

Ik heb een Sigma EF-500 voor bij mijn Nikon D50. heel makkelijk mee te werken en toch zeer krachtig ! ik ben er toch heel tevreden over voor zijn prijs (2de hads 100€). Een aanrader om mee te beginnen volgens mij.

Comment

Volgens mij kan je voor de D50 best een SB-600 of (als je beurs het toelaat) SB-800 kopen.

Zijn het de goedkoopste flitsers? Neen, wellicht niet. Maar qua mogelijkheden zullen ze je zelden of nooit in de steek laten. Ze zijn voldoende krachtig, goed instelbaar,...

Heb lang enkel de SB-600 gehad en sinds kort ook een SB-800 gekocht waarmee ik m'n SB-600 als slave kan aansturen. Dus weer meer creatieve vrijheid.

Wouter.
      Nikon D50 Nikon D90,sigma 10-20 EX-DC sigma 18-50 EX-DC, sigma 28-70 EX-DG, Nikon 18-105, sigma 70-200 EX-DG, SB-600, SB-800

Comment

de sb-600 zou ik erop zetten.

niet twijfelen.
        kost je een 219 euro

Comment

Zelf gebruik ik naar tevredenheid een TUMUX DPT386AFZ-Ni (prijs +/- 140 euro)

Hangt er ook een beetje vanaf wat je allemaal wil doen met de flitser. De Nikon SB600/800 biedt dikwijls meer mogelijkheden dan de D50 aankan. Een flitser ging vroeger enkele camera's mee doch tegenwoordig heb ik het gevoel dat de flitstechnologie met het daarbij behorende protocol bij elke camara wisselt.
          Nikon : TTL, D-TTL (D1, D100) en nu I-TTL (D40-50,70 & 80) zijn onderling niet compatible (een pure D-TTL flits werkt niet op een I-TTL camera)

De huidige flitsen zijn wel met de meeste standaards compatible. Goed opletten als je iets 2de hands zou aanschaffen.

Succes
          Fuji S5 Pro - glas van Nikon, Sigma, Tamron en Tokina

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door immage Bekijk bericht

niet twijfelen.
            kost je een 219 euro

waar heb je die gevonden? ik vind hem niet goedkoper dan 249€
            bij corné....

voor de D50 koop je best de SB600...deze ga ik me ook aanschaffen voor de D70... de SB800 is dan mss wel wat beter maar kost me veel te veel...
            Nikon D70 || Nikkor 18-55 - nikkor 70-300 - tokina 12-24 F.4 - nikkor 50mm 1.8 - SB600 + omnibounce - Velbon CX-686 - logic case SLR & notebook backpack
            Fuji F31fd + onderwaterhuis WP-FXF30 + dicapac WP-100 ( dicapac = te koop)

Comment

Natuurlijk zullen alle flitsers van de SB-reeks perfect werken op de D50, MAAR ... het is voor ons "forummers" moelijk om uit te maken welke voor jou de beste flitser is als je niet weet wat je ermee wil doen, hoeveel je budget is, hoe intensief je hem wil gebruiken, etc ...

Daarom :

1. Verdiep jezelf eerst een (klein) beetje in flitstechniek. (tutorials genoeg te vinden)
              2. Bedenk dan wat je met die flitser wil doen.
              3. Bekijk daarna de specs van de SB-400, de SB-600 en de SB-800, etc ... en kijk welke voldoet aan de eisen.
              4. Tenslotte kijk je of de gekozen flitser in je budget past. Denk hierbij ook even aan het 2° hands-circuit.

Als je dan nog specifieke vragen hebt waarop je geen antwoord kon vinden in tutorials, handleidingen en de search van dit forum, stel ze dan gerust.

Hopelijk heb je er wat aan.

Mvg,
              TravelToy.
              www.christian-bailleul.be | Blog

Comment

hartelijk dank voor de reacties hoor.

De flitser zou gebruikt worden voor buiten.
                meerbepaald de rally's.

Zou de sb 600 dan voldoende zijn?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door immage Bekijk bericht

niet twijfelen.
                  kost je een 219 euro
                  Die staat bij mij ook op de D50 en doet het uitstekend ! Als het op geen honderd euro meer of min steekt kan je natuurlijk altijd een SB800, maar persoonlijk vind ik dit een beetje overkill voor een D50.
                  Ik zou voor een flitser wel bij nikon blijven omwille van de perfecte samenwerking tussen body en flitser.
                  fotosite

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door elsan Bekijk bericht
                    Die staat bij mij ook op de D50 en doet het uitstekend ! Als het op geen honderd euro meer of min steekt kan je natuurlijk altijd een SB800, maar persoonlijk vind ik dit een beetje overkill voor een D50.
                    Ik zou voor een flitser wel bij nikon blijven omwille van de perfecte samenwerking tussen body en flitser.

ook voldoende voor de rally sport?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door jurgendup Bekijk bericht
                      ook voldoende voor de rally sport?
                      Geen ervaring met rally sport, kan ik dus niet op antwoorden.
                      fotosite

Comment

iemand ervaringen in de rallysport kwa flitsers??

Comment

Als het voor alledaagse huis tuin en keuken fotografie is en enkel gebruik op je toestel voldoet de Sb400 of eentje van een nevenmerk waarschijnlijk al.
                          Wanneer je iets creatiever uit de hoek wil komen dan heb je meer aan de
                          Sb600 gezien de kracht en de mogelijkheden, de Sb800 daar zou ik niet mee starten maar deze indien je een 2e flitser wenst te gebruiken bijkopen om je Sb600 dan als slave aan te sturen.
                          Vriendelijke groeten,Raf

www.rafvandenbogaert.be

Comment

Zijn er ook mods die reageren op aparte onzin????
                            Wat heeft je type camera nou te maken met je behoefte aan voldoende flits?? Als je bijna 300 euro uit moet geven voor een SB-600 incl omnibounce lijkt me toch voor 90 euro meer een flitser met meer mogelijkheden EN meer licht toch niet gelijk out of range?
                            Sony en Olympus
                            Fotoseries

Comment

En als je x euro meer uitgeeft kan je model a kopen
                              en als je dan weer x euro meer uitgeeft kan je model a+ kopen
                              en als je dan weer x euro meer uitgeeft kan je model a++ kopen...

Waarom koopt iemand dan een D50 als hij voor een paar honderd euro meer een D80 kan kopen? Deze heeft toch een pak meer functies EN hogere resolutie...

Je moet je gewoon de vraag stellen voorwat wil je het gebruiken en wat is je budget... €90 is nog steeds 3630 BEF...
                              Nikon D80 / Sony DSC-H5

Comment

Working...
                              X