Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

flitser Nikon D50

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: flitser Nikon D50

Blijft het feit dat je de sb600 bij bouncen al gauw te weinig lichtopbrengst heeft. En ik vrees toch dat als je een sb600 weer gaat verkopen om een sb-800 aan te schaffen je in totaal meer gaat besteden.

In dat licht bezien vind ik 260 euro voor te weinig licht en 350 euro voor genoeg...

En als je echt wilt bezuinigen... neem een ouder type flits op A-stand en stel zelf de camera in. Echt een heel prima oplossing.
    Sony en Olympus
    Fotoseries

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door jurgendup Bekijk bericht
      ook voldoende voor de rally sport?
      Volgens mij als je nachtelijke KP's wil fotograferen => SB800
      Nikon D300
      Tokina 11-16 f/2.8 ; Sigma 18-50 f/2.8 ; Nikkor 35 f/1.8 ; Nikkor 50 f/1.8 ; Sigma 70-200 f/2.8 ; Sigma TC2.0 ; Nikon SB600

Comment

Uitkijken met flitsers van Sigma in combinatie met de D50 en zeker als je tweedehands koopt.

http://forum.belgiumdigital.com/showthread.php?t=114469
        http://forum.belgiumdigital.com/show...ight=sigma+d50

Als je de flitser dus wilt gebruiken om 's nachts (of bij valavond) foto's te nemen op rally's, ga dan ineens voor de sterkste. Spaar desnoods enkele maanden langer want achteraf ga je er toch spijt van hebben als het bereik niet voldoet.
        Nikon D50 + Tamron AF18-200mm F/3.5-6.3 XR Di II + Nikkor AF70-300mm F/4-5.6G + Tokina ATX Pro 80-200 F2.8 + Nikkor 50mm F1.8 + SB800

Comment

@Spanjaart: daar heb je natuurlijk gelijk in, de SB800 is een stuk krachtiger dan de SB600 en als je het geld ervoor over hebt, zeker doen...

Ik kan enkel zeggen dat mijn SB600 mij tot nu toe nog niet in de steek heeft gelaten...
          Nikon D80 / Sony DSC-H5

Comment

Ok mensen bedankt voor de talrijke reacties

Het is dus idd vooral voor vij valavond foto's te nemen, dus we gaan sparen voor de sb 800 hé zitten dan van den eerste keer het beste kwa licht.

Maar dienen bounce wat is dat just als ik vragen mag?
            Zijn er dingen die ik speciaal moet weten om die flitser te gebruiken?

Comment

Working...
            X