Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

POLARISATIEFILTER voor FUJI FINEPIX S5600

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• POLARISATIEFILTER voor FUJI FINEPIX S5600

Hallo,

Graag tips mbt een goede polarisatiefilter voor m'n Finepix S5600 Bridge). (55mm)
    Welke is aan te raden? Zijn er hier op het forum mensen met een Finepix S5600 & een polar. filter? Ervaringen?

Thanks !
    PENTAX K100d SUPER !!!!!
    Pentax DA 35 F2.4 - Pentax A 35-105 F3.5
    En een dapper standaard-kitlensje

Re: POLARISATIEFILTER voor FUJI FINEPIX S5600

heb dezelfde camera, pas gekocht. kan je daar filters op plaatsen???

Comment

Wel, dat denk ik toch, ik heb er zelfs een Raynox teleconverter bij, en hoewel ik er nog maar enkele dagen mee oefen, begint het toch stilaan te lukken om iet of wat scherpte te krijgen met die converter.
      Het is in elk geval een DIJK van een camera voor zo weinig geld !!!!
      PENTAX K100d SUPER !!!!!

Comment

pffff.... Niet allemaal tegelijk he mannekes........de reakties stromen wederom in ijltempo binnen
        PENTAX K100d SUPER !!!!!

Comment

inderdaad, zalige camera voor zo weinig geld.

geen idee van filters though... mss google.. ?

Comment

er zijn heel veel topics over pola filters.

Ik overweeg sterk om een polarisatiefilter aan te schaffen voor ik op vakantie ga. Op www.fotokonijnenberg.nl kom ik echter een hele reeks verschillende typen tegen (met prijzen): B&W circulair Pol MRC 62 E -- 87,36 B&W slim circ. Pol MRC 62E -- 110,32 B+W circulair Pol 62 E -- 70,00 B+W slim circulair Pol 62 E

dit is maar een korte, maar lees het eens, dan weet je al verschil tussen lineair en circulair...

veel fouten kan je niet maken bij je keuze denk ik,
            een hoya, of B+W filtermaat gewoon kiezen en als je een schroefdraad op je lens hebt kan je die gebruiken
            You may say that I'm a dreamer, but I'm not the only one - J. Lennon
            www.koendd.be

FZ50

Comment

Bedankt, Koen, maar ik ken het verschil al.tussen circulair en lineair.
              Aangezien de Fuji S5600 niet met een spiegel werkt (geen dslr dus) maar een bridge is, zou zelfs een lineair al OK zijn, maar sommige polar.filters werken niet met autofocus, andere dan weer wel, vandaar ook mijn vraag, ik gebruik zowel de auto als manuele focus op mijn camera, dus had ik graag een filter die in beide gevallen werkt. Welke (merk, type) is dan de beste optie?
              Thanks
              PENTAX K100d SUPER !!!!!

Comment

ik had een hoya op mijn 18-50 van sigma, en de autofocus werkte dus ik denk dat hoya wel een goed merk is.
                Het verwondert met trouwens dat er pola filters zijn die geen AF toelaten...
                You may say that I'm a dreamer, but I'm not the only one - J. Lennon
                www.koendd.be

FZ50

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door koen dd Bekijk bericht
                  en de autofocus werkte dus ik denk dat hoya wel een goed merk is.
                  Dat de autofocus werkt zegt nog niets over de kwaliteit van de pola, een stuk glas ervoor en de AF werkt, maar geen polariserend effect.

Oorspronkelijk geplaatst door koen dd Bekijk bericht
                  Het verwondert met trouwens dat er pola filters zijn die geen AF toelaten...
                  Het filter laat wel AF toe, maar beïnvloed de meting, dus de camera kan niet scherpstellen.
                  Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

Comment

Bedankt Hjanssen, dat is nog eens info
                    uiteindelijk prefereer ik ook wel manueel te focusen (in 80% v/d gevallen) dus maakt het al niet veel uit wat ik aanschaf om mee te starten. Een simpele Kenko of Prinz zal al wel volstaan.
                    PENTAX K100d SUPER !!!!!

Comment

Neem eens een B&W en een goedkope zoek een reflecterende ruit, geen spiegel, en draai beide eens rond, dan ben je er snel uit.

Ik denk trouwens dat het moeilijk is een lineair filter te vinden
                      Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

Comment

Beetje laat antwoord, maar stel dat er nog iemand dezelfde vraag heeft:

Ik heb de fujifilm finepix S9600. Die is vrijwel identiek aan de S5600, afgezien van de beeldsensor en compact flash slot.
                        Ik heb mijn gepolariseerde zonnebril er voor gehouden en onder alle hoeken blijft de continue AF perfect werken. Ik heb dus gewoon een lineair polariserend filter besteld.

Wat ik trouwens raar vind aan AF waarbij polarisatie gebruikt zou worden tegen hinderlijke reflecties, is dat het dan alleen maar in 1 richting werkt. Als je je camera dan 90 graden draait krijgt je AF juist extra last van reflecties lijkt me
                        Fuji S9600 + Fujinon 6.2-66.7mm F1/2.8-4.9 + Cokin P121S&F + lin Pola F. + Metz32CT3 + 8GB CF + lensdop + schoudertas + USB kabel

Comment

Working...
                        X