Welkom! Ben je al een geregistreerd forumlid, log dan in met de knop Inloggen of registreren uiterst rechts bovenaan je scherm. Is dit je eerste bezoek Om berichten te bekijken selecteer je een forum in het onderstaande overzicht. Om zelf berichten te plaatsen moet je je eerst (gratis) registreren: klik daarom op Registreer.
Ken je onze belgiumdigital.comFacebook groep al? Dé plaats voor foto's, feedback en aankondigingen!
Polarisatiefilter dat heb je eigenlijk alleen nodig. Verder misschien nog een gradatiefilter als je luchten lichter wil maken eneen grijsfilter als je bij veel licht een klein diafragma wil gebuiken.
De rest kun je op je computer doen.
Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...
Tip 1 :Als je die filters koopt, neem er dan dadelijk eentje van goede kwaliteit zoals een B&W zekere voor de Polar.
Tip 2 : Je kan die filters op meerdere lenzen gebruiken, dus koop er eentje van 77mm die kan je ook op een 67mm en 72mm gebruiken dmv een verloopstukje.
Tip 3 : Als je een Graduele ND filter zou kopen, koop dan geen ronde omdat je daar heel wieign kan mee doen. Neem een rechthoekige in een speciale houder zodat je de horizon kan verschuiven.
Ivm met UV filters, er zijn er die ervoor zijn, ander zijn tegen.
Ik zet op al mijn lenzen een UV als bescherming. (ik zit gewoonlijk buiten)
Comment