Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Welk beeldscherm?

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Welk beeldscherm?

Ik sta kort voor de aankoop van een TFT beeldscherm. Aanvankelijk zag ik door het bos de bomen niet meer doch momenteel ziet mijn lijstje er zo uit:
    • Samsung SyncMaster 215TW 21” wide
    • Samsung SyncMaster 971P 19”
    • Viewsonic VX2025WM 20” wide

Gebruik: vooral grafisch, Photoshop en Flight Simulator. Dus moet het voor mij een tamelijk snel (8ms) PVA of P-MVA scherm zijn.
    Budget: rond de 500 € (ik moet dus helaas passen voor de Eizo s2110w)

Graag kreeg ik wat commentaar en aanbevelingen van gebruikers van deze beeldschermen.
    Breedbeeld of niet?
    Zijn er nog andere opties die aan mijn criteria voldoen?
    Zijn deze beeldschermen ergens te bekijken? (Kempen – Antwerpen)

Re: Welk beeldscherm?

Is de Eizo s2110w een PVA monitor of een S-PVA monitor? Kan het zo snel niet vinden in de verschillende specs.

Comment

... uit deze eerder gevoerde discussie kan ik opmaken dat de Eizo s2110w en de Samsung Syncmaster 215 TW hetzelfde scherm hebben.
      Volgens "Prad.de" is de Eizo - net als de Samsung - een S-PVA monitor.

Comment

voor photoshop en grafische doeleinden

tft van lacie
        en als je 280 euro extra kan uitgeven een cinema display van apple (super schermen)

Comment

Ik zit op hetzelfde te broeden. Ik twijfel nog tussen

- Samsung Syncmaster 215TW
          - Dell UltraSharp 2007 WFP

Als ik dit met jouw lijstje versmelt, zou het dus de Samsung moeten worden, tenzij iemand mij / ons nog op andere gedachten kan brengen?
          D800, 24-70 2.8, 70-200 2.8 VRII, 60mm 2.8 micro, SB-600 en nog wat 'ouder' materiaal.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door jocca Bekijk bericht
            voor photoshop en grafische doeleinden

tft van lacie
            en als je 280 euro extra kan uitgeven een cinema display van apple (super schermen)
            misschien een beetje OT maar kan je de kwaliteit van de imac schermen vergelijken met die cinema's ?
            As I look back over my life I am struck by postcards ... ruined snap shots ... faded posters of a time, I can't recall. James Douglas Morrison
            like.no.other

Comment

Sinds 6 december heb ik een Samsung 215 TW in bestelling en nu maar wachten(het is verlofperiode !)

Nergens kon ik het scherm in demo zien maar na research toch maar beslist via internetinfo.
              Apple cinema displays staan blijkbaar niet meer aan de top.
              Indien je eens dit doorneemt(serieuze boterham) dan kan je echt met kennis van zaken naar de winkel:

Ik heb wel een Samsung 225 BW(redelijk goed) gezien en een Mirai 22 inch wide(flets beeld) en dat was wel nuttig om het mogelijk comfort van zo een breedbeeld bij Photoshoppen te ervaren.
              Bij Fnac(Antwerpen) was ik verrast een Eizo CE 240 W te zien.De meeste(zelfs grote)winkels wagen zich verder niet aan kwaliteitsschermen.
              De Samsung 215 TW heb ik besteld voor 535 euro in een niet-internetwinkel(laagste prijs die ik vond was 529 euro maar dat was wat te ver van hier)
              Flickr PBase
              Nikon D700 Nikkor 70-300mm Tamron 28-75mm.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Grf Bekijk bericht
                misschien een beetje OT maar kan je de kwaliteit van de imac schermen vergelijken met die cinema's ?
                Ja.

Tom.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door McDiver Bekijk bericht
                  Ik zit op hetzelfde te broeden. Ik twijfel nog tussen

- Samsung Syncmaster 215TW
                  - Dell UltraSharp 2007 WFP

Als ik dit met jouw lijstje versmelt, zou het dus de Samsung moeten worden, tenzij iemand mij / ons nog op andere gedachten kan brengen?

Bedankt voor de reacties tot nu toe:
                  as. zaterdag kan ik de Dell UltraSharp 2007 WFP uitproberen: ik zal mijn bevindingen laten weten!

Laagste prijs voor de Samsung Syncmaster 215TW tot nu toe:
                  bij Zercom - Eindhoven: € 460,40 (incl. BTW).
                  Iemand ervaringen met deze shop?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door EdDu Bekijk bericht
                    ...
                    Indien je eens dit doorneemt(serieuze boterham) dan kan je echt met kennis van zaken naar de winkel:

...
                    Jammer genoeg al twee jaar oud. Voor de meeste schermen is er reeds een volgende generatie op de markt.

Alain

Comment

Na nog wat lees- en studiewerk toch de knoop doorgehakt: woensdag de Syncmaster 215tw besteld en vandaag mag ik hem al gaan ophalen . Ik zal (hopelijk) met plezier mijn eerste ervaringen met jullie delen.
                      D800, 24-70 2.8, 70-200 2.8 VRII, 60mm 2.8 micro, SB-600 en nog wat 'ouder' materiaal.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door McDiver Bekijk bericht
                        Na nog wat lees- en studiewerk toch de knoop doorgehakt: woensdag de Syncmaster 215tw besteld en vandaag mag ik hem al gaan ophalen . Ik zal (hopelijk) met plezier mijn eerste ervaringen met jullie delen.
                        "De wereld is aan de durvers" McDiver! Veel succes ermee en ik hoop er wat van te horen. De Samsung 215tw blijft tot nu toe ook mijn favoriet.

Vandaag heb ik de kans gehad de Dell UltraSharp 2007 WFP uit te proberen. Zelf werk ik dagelijks op de Dell UltraSharp 2005 WFP hetgeen een schitterend beeldscherm is voor alle kantoortoepassingen: zeer scherpe teksten en een rustig beeld dat - met verminderd contrast - totaal niet vermoeid.
                        De Dell UltraSharp 2007 WFP is echter van een andere orde: met standaard instellingen voor lichtsterkte en contrast merk je meteen dat dit meer iets is voor foto's: grote helderheid en scherpte en een goede zwarting. De -0- instelling voor contrast was voor de meeste van mijn foto's zelfs wat te hoog, met wat minder ziet het er allemaal natuurlijker uit.
                        In enkele van mijn eigen testfoto's was ook het verschil tussen de kleurprofielen 'Adobe RGB' en 'sRGB' zeer duidelijk te zien (... ik mag echt niet te veel meer gaan Photoshoppen op mijn 8 jaar oude ADI ProVista 17" want dat is tijdverlies ...), het heeft mij overtuigd om enkel nog in 'Adobe RGB' verder te werken.

Comment

Zo, net de nieuwe Syncmaster 215TW geďnstalleerd en dat ging erg vlot. Ook de bijhorende software is geďnstalleerd (waaronder Natural Color Pro) maar die ga ik de volgende dagen rustig uittesten. In elk geval is de eerste indruk bijzonder positief (maar ja, ik had dan ook een eeuwenoude CRT). Wordt vervolgd...

Comment

En bij mij is de Samsung215TW ook vandaag toegekomen.
                            Vlot geinstalleerd en de fijnregeling is ook voor de volgende dagen.
                            Eerste kennismaking is positief:ik zie details op mijn foto's die ik vroeger niet opmerkte en scherpte is zeker prima(op mijn vorige monitor zat ik wel onnodig aan te scherpen of
                            twijfelde ik aan de vastheid van mijn hand of het focussen)
                            Flickr PBase
                            Nikon D700 Nikkor 70-300mm Tamron 28-75mm.

Comment

Een Lacie is erg goed voor grafische doeleinden.

Las echter van de week op tipa dat ze een award hadden gegeven aan de NEC spectraview 2180 LED reference. Ken dat scherm persoonlijk nog niet, maar misschien is ie wel goed (en goedkoper) dan 'n Lacie?

Comment

Working...
                              X